Στο τραπέζι της κυβέρνησης βρίσκονται μειωμένα ασφάλιστρα και μικρότερα τέλη κυκλοφορίας σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της μάστιγας.
Σύμφωνα με τo ρεπορτάζ του Open , η πρόταση που έχει πέσει στο κυβερνητικό τραπέζι προβλέπει οικονομικά κίνητρα για τους νέους οδηγούς ηλικίας έως 38 ετών με στόχο τη συμμόρφωσή τους στους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αποφυγή σοβαρών, ακόμα και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η ιδέα έχει συζητηθεί από κυβερνητικά στελέχη με εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και υπάρχουν συζητήσεις για αναπροσαρμογή του πλαισίου σχετικά με τα όρια κάλυψης και τους κινδύνους και για την εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους νέους οδηγούς.
Οι τρεις πυλώνες που στηρίζεται η ιδέα
Η υπό εξέταση ιδέα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
- Πρώτον, μείωση του ασφαλίστρου για νέους με συνεπή οδηγική συμπεριφορά. Η μείωση των ασφαλίστρων θα συνδέεται με επαναπροσδιορισμό των ορίων και των κινδύνων κάλυψης, σε συνδυασμό με άντληση περισσότερων στοιχείων σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, τα ατυχήματα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά.
- Δεύτερον, δημιουργία δεδομένων για τα στοιχεία των οδηγών και σύνδεση με την ΑΑΔΕ.
- Τρίτον, κίνητρα για αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων και περιορισμός εσόδων από τέλη και ανασφάλιστα οχήματα, μέσω διασύνδεσης συστημάτων ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.
Τα αγκάθια και οι ενστάσεις εστιάζονται κυρίως στη δημοσιονομική επίπτωση (είσπραξη εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας), στην προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ελεύθερη τιμολόγηση στην ασφαλιστική αγορά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού.
Ελαιόλαδο: Στα 9 ευρώ εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει η τιμή του [πίνακες]
Κομβικό σημείο αποτελεί η σωστή καταγραφή των δεδομένων, καθώς από τη συμμόρφωση των οδηγών θα εξαρτάται το ύψος των ασφαλίστρων και των τελών κυκλοφορίας.
Έρχονται τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα
Πάντως, η επανεξέταση από μηδενική βάση του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας εντάσσεται στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο ετοιμάζει τώρα τη διάταξη για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Το μέτρο αναμένεται να ενεργοποιηθεί πριν από το Πάσχα, ενδεχομένως και πριν από τις εκλογές, και θα δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 120.000 φορολογουμένους που έχουν καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους να τις «πάρουν πίσω» πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα που θα γίνει η άρση της ακινησίας.
Η πληρωμή και επανακυκλοφορία των οχημάτων θα γίνει χωρίς πέναλτι. Δηλαδή οι φορολογούμενοι δεν θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις επί του ποσού. Οταν η ΑΑΔΕ θα ανοίξει την πλατφόρμα myCar, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να κάνουν ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός τους καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης.
Τέλος, σχετικά με την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ. Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Ειδήσεις σήμερα
Fitch: Αναβάθμισε την ελληνική οικονομία σε ΒΒ+ – Ένα σκαλοπάτι κάτω από την επενδυτική βαθμίδα
Ποιοι πρέπει να υποβάλλουν δήλωση Ε9 – Οι προθεσμίες και τα μυστικά