Υπογράμμισε πως «είναι θετικό ότι, κατά βάση, κανείς δεν αμφισβητεί τα δημοσιονομικά δεδομένα του προϋπολογισμού». Σχετικά με τις αβεβαιότητες και το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, ο κ. Σκυλακάκης είπε πως «θεωρώ ότι η οικονομία θα πάει πολύ καλύτερα, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς αυτά που μας συνέβησαν είναι χωρίς προηγούμενο. Να έχουμε, δηλαδή τρεις τεράστιες συνεχόμενες κρίσεις, μέσα σε τρία χρόνια». Μια τριετή περίοδο, που όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, καταφέραμε να την κλείσουμε με ένα θετικό αποτύπωμα, «έχοντας πολύ μεγαλύτερο ΑΕΠ, από εκείνο που είχαμε όταν εισήλθαμε στις κρίσεις. Παράλληλα, έχουμε πολύ χαμηλότερη ανεργία, όπως και – παρά τις δαπάνες που κάναμε – μικρότερο δημόσιο χρέος, από αυτό που είχαμε, όταν εισήλθαμε στις κρίσεις. Και αυτά, έχοντας μπροστά μας να δαπανήσουμε το μεγαλύτερο μέρος του Ταμείου Ανάκαμψης». Όλα αυτά, είπε ο κ. Σκυλακάκης, «με κάνουν να είμαι αισιόδοξος για την ελληνική οικονομία».
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, απέρριψε την εικόνα καταστροφολογίας που παρουσιάζει η αντιπολίτευση. Χαρακτηριστικά, σημείωσε πως «μετά από μια κρίση πανδημίας, με τεράστιο δημοσιονομικό κόστος, μια κρίση πληθωρισμού, ενεργειακή και πολέμου μαζί, και την κρίση στα ελληνοτουρκικά, που υποχρεώνει τη χώρα – για λόγους προφανείς – να λαμβάνει στοιχειώδη πρόνοια και να αυξάνει τους εξοπλισμούς της, η Ελλάδα, παρόλα αυτά, παρουσιάζει μια πραγματική, σοβαρή, ανάπτυξη».
Για το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, ο αναπληρωτής υπουργός, παρατήρησε στους βουλευτές της αντιπολίτευσης πως η ΕΛΣΤΑΤ δεν έχει ακόμα δημοσιεύσει τα στοιχεία με βάση το διαθέσιμο εισόδημα του 2021. Έχει δημοσιεύσει τα στοιχεία με το διαθέσιμο εισόδημα του 2020 και αυτά τα αναγράφει για το 2021. Ωστόσο, με βάση το 2020 δεν μπορεί να κάνει κανείς σοβαρό λογαριασμό, διότι ήταν στην «καρδιά» της πανδημίας. Για το 2022 υπάρχει μια εικόνα από τις φορολογικές δηλώσεις του 2021 και με αυτά τα δεδομένα δημοσιεύσαμε μια ανάλυση του ΣΟΕ – που κανείς δεν αμφισβητεί – στο Draft Budgetary Plan (DBP). Βάσει αυτής, το ισοδύναμο διαθέσιμο εισόδημα μετά τη φορολογία είναι 11.020 ευρώ, όταν το 2018 ήταν 9.118 ευρώ. Εάν μάλιστα, αφαιρέσετε τον πληθωρισμό της περιόδου έχουμε περίπου 800 ευρώ επιπλέον, σε πραγματικούς όρους, πάνω από το 2018 και αυτή η αύξηση, με αυξομειώσεις υπάρχει σε όλα τα δεκατημόρια των εισοδημάτων, από τα χαμηλότερα έως τα υψηλότερα. Δηλαδή, είναι πραγματική η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος σε όλα τα δεκατημόρια, πέραν του πληθωρισμού.
Για τα φορολογικά έσοδα, ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε ότι πράγματι έχουμε περισσότερα έσοδα από τον ΦΠΑ κατά 4 δισ. ευρώ, αλλά αυτό διότι έχουμε περίπου 1,4 δισ. ευρώ που προέρχεται από την αύξηση του τουρισμού το 2022 (καθώς το προηγούμενο έτος δεν είχαμε τουρισμό) και 1,6 δισ. ευρώ αύξηση του ΦΠΑ, από την πραγματική αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης.
Σχετικά με τους συνταξιούχους, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι, με βάση το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, οι συνταξιούχοι με τους ρυθμούς ανάπτυξης που είχε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα είχαν αυξήσεις λίγο πάνω από το μισό του πληθωρισμού. Τώρα, σε μια χρονιά που έχουμε πολύ υψηλή αύξηση ανάπτυξης (στο 5,3%), καλύπτεται ένα πολύ σημαντικό μέρος του πληθωρισμού.
Αναφερόμενος στα υπερκέρδη, ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι αυτά που έχουν μείνει θα φορολογηθούν και αυτά – διότι τώρα ψηφίστηκε ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων – με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Η φορολογία αυτή θα γίνει αφού πρώτα μετρηθούν, δηλαδή αφού κλείσουν οι οικονομικές καταστάσεις και τότε θα βάλουμε και τα σχετικά έσοδα στον προϋπολογισμό. Έχουμε, ήδη, τη νομοθετημένη φορολόγηση για την προηγούμενη περίοδο για τον ηλεκτρισμό και τα έσοδα αυτά αναμένονται για το 2022, τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος τους. Και σε σχέση με αυτό που συνέβη το τελευταίο δίμηνο, όταν οι τιμές του αερίου έπεσαν πολύ περισσότερο από ότι αναμέναμε και εμείς και οι αγορές με βάση τα futures, θα υπάρξει όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος πρόσθετη παρέμβαση, έτσι ώστε και για το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου να μην σημειωθούν τέτοιου είδους υπερέσοδα.