Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες ή αλλιώς Οδικές Συγκοινωνίες ή όπως είναι γνωστές στο ευρύ επιβατικό κοινό, λεωφορεία και τρόλεϊ.
ΟΣΥ: Πατάνε …γκάζι οι αστικές συγκοινωνίες
Για τους περισσότερους των πολιτών της Αττικής (πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες μετακινούνται καθημερινά) είναι ένα από τα ζωτικότερα κομμάτια της καθημερινότητάς τους. Αποτελούν στοιχείο συνυφασμένο με την ίδια τη λειτουργία και τη ζωή της πόλης και δεν είναι τυχαίο ότι λέγεται πως εάν θες να δεις τον πολιτισμό μιας οργανωμένης πολιτείας, τότε δεν έχεις παρά να κοιτάξεις τις συγκοινωνίες της.
Συνένωση
Η ΟΣΥ Α.Ε. είναι η Εταιρία που προέκυψε ύστερα από τη συνένωση της ΕΘΕΛ και του ΗΛΠΑΠ και αποτελεί μια εξελισσόμενη Εταιρία, η οποία τα τελευταία χρόνια με γοργά βήματα επιχειρεί να καλύψει χιλιόμετρα «εγκατάλειψης» πολλών ετών, ώστε να ανταποκριθεί στο ρόλο της, που δεν είναι άλλος από την ασφαλή και ποιοτική μεταφορά του επιβατικού κοινού του Λεκανοπεδίου.
Είναι γεγονός ότι παντού δίπλα μας υπάρχει ένα λεωφορείο και ένα τρόλεϊ. Πρόκειται για ένα στόλο δυστυχώς γερασμένων οχημάτων καθώς ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 19 έτη, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι τα 13 έτη.
Είναι γεγονός ότι επί σειρά πολλών ετών οι Αστικές Συγκοινωνίες είχαν εγκαταλειφθεί στη μοίρα τους. Εν μέρει θύματα και αυτές της οικονομικής κρίσης, αλλά και της απαρχαιωμένης οργανωτικής λειτουργίας. Τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση του πολίτη είναι λίγο – πολύ γνωστά σε όλους, εκείνο όμως που μπορεί να μην έχει καταστεί σαφές σε όλους είναι ότι τα τελευταία χρόνια στις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες κάτι αλλάζει. Οχι μόνο στην καθημερινή τους λειτουργία, καθώς υπήρξε σημαντική αύξηση του στόλου με ανατάξεις και προσθήκες μισθωμένων οχημάτων νεότερης τεχνολογίας και προσλήψεις προσωπικού, αλλά και στον εκσυγχρονισμό της Εταιρίας, η οποία ακολουθεί πλέον ευρωπαϊκά πρότυπα και έχει προχωρήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της.
» Οδικές Συγκοινωνίες 2020-2023
«Το 2019 παραλάβαμε τη χαμηλότερη διαθεσιμότητα του στόλου και η κατάσταση των οχημάτων βρισκόταν σε οριακά επίπεδα λειτουργίας λόγω αδυναμίας προμήθειας ανταλλακτικών και έλλειψης πόρων» δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου τονίζοντας ότι επί χρόνια αποξηλώνονταν ανταλλακτικά από παροπλισμένα οχήματα για την κάλυψη των αναγκών.
Εντελώς διαφορετική είναι ωστόσο η εικόνα της Εταιρίας σήμερα κι αυτό γιατί μέσα από μια σειρά διαρθρωτικών αλλαγών και παρεμβάσεων η ΟΣΥ κατάφερε αρχικά να αποκαταστήσει τη φήμη της στην αγορά με αποτέλεσμα οι προμηθευτές να παραδίδουν εγκαίρως ανταλλακτικά ενώ ακολουθώντας διεθνή πρότυπα στις Συγκοινωνίες δημιούργησε:
- Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών, έργο-τομή για τις επισκευές καθώς αφενός εξοικονόμησε πόρους και ανθρώπινο δυναμικό με οικονομία κλίμακας και αφετέρου εξυπηρέτησε τη γρήγορη επιστροφή στις συγκοινωνιακές γραμμές οχημάτων με καλύτερη επίδοση. Παράλληλα εξοπλίστηκε με σύγχρονα εργαλεία για την επισκευή μεγάλων συγκροτημάτων.
- Προχώρησε στην οργάνωση των αποθηκών και στον επαναπροσδιορισμό των κύκλων συντήρησης των οχημάτων.
- Απομακρύνει σταδιακά από την κυκλοφορία τον παλαιό και ρυπογόνο στόλο και πρωτοπορεί στον τομέα των μεταφορών προχωρώντας ήδη στη δοκιμή της υδρογονοκίνησης που είναι η επόμενη ημέρα στις Συγκοινωνίες με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και το περιβάλλον. Η εισαγωγή στην Καινοτομία με τα προγράμματα (HORIZON, ELECTRA, Βελτιωτικά καυσίμων) είναι το σήμερα της Εταιρίας που μπορεί να μην έχει εξαλείψει τα προβλήματα, έχει όμως μπει σε τροχιά ουσιαστικής αναδιάρθρωσης θέτοντας τις βάσεις για τις Συγκοινωνίες της σύγχρονης εποχής.
- Η προμήθεια μισθωμένων οχημάτων μείωσε κατά 3 έτη τον Μ.Ο. του συνόλου των δρομολογημένων οχημάτων και περιόρισε το ενεργειακό αποτύπωμα της εταιρίας ιδιαίτερα στο Κέντρο της Αθήνας.
Η ΟΣΥ είναι οι άνθρωποί της
Οι άνθρωποι της ΟΣΥ κατάφεραν να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα των οχημάτων από το 2019 κατά περίπου 35% αγγίζοντας καθημερινά τα 1.350 διαθέσιμα λεωφορεία και τρόλεϊ, εκτελώντας σχεδόν το 95% του συγκοινωνιακού έργου.
Στις δύσκολες προκλήσεις των αναγκών του Λεκανοπεδίου ο αγώνας βάσει οργανωμένου σχεδίου για τις Συγκοινωνίες του μέλλοντος είναι καθημερινός για τους χιλιάδες των ανθρώπων που συνθέτουν τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες. Η ΟΣΥ είναι οι άνθρωποί της. Σχεδόν 5.000 εργαζόμενοι συνθέτουν μια μικρή πόλη μέσα στην πόλη που μάχεται καθημερινά για την επίλυση των προβλημάτων στις Συγκοινωνίες. «Ο μετασχηματισμός, η εξωστρέφεια και η βελτίωση του παραγόμενου έργου με επίκεντρο την εξυπηρέτηση των πολιτών, αποτελούν τις βάσεις του στρατηγικού σχεδίου της ΟΣΥ για τη βιώσιμη λειτουργία της. Η αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου και η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, καθώς υλοποιείται η προμήθεια 1.000 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, θα λειτουργήσει προς όφελος της καθημερινότητας των πολιτών. Αυτό είναι το δικό μας στοίχημα στην ΟΣΥ , αλλά και κεντρική πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» δηλώνει ο κ. Αγιάσογλου.
Το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Αττικής μπορεί να μην έχει λυθεί, σίγουρα όμως κάτι αλλάζει τα τελευταία τρία χρόνια και ίσως η ημέρα που οι αστικές συγκοινωνίες θα είναι αυτές που αξίζουν οι πολίτες να μην είναι μακριά!
Ειδήσεις σήμερα
Στέφανος Κασσελάκης: Συνέντευξη με… εκθέσεις ιδεών – Αμήχανος και με ασαφές πολιτικό στίγμα
Market Pass 2: Ποιοι θα πληρωθούν σήμερα Παρασκευή
Επίδομα Παιδιού και άλλα 16 πληρώνονται σήμερα Παρασκευή – Ελέγξτε τους λογαριασμούς σας