Με δεδομένο ότι η ενίσχυση της καινοτομίας του ελληνικού τουρισμού αποτελεί στρατηγική του προτεραιότητα, ο ΕΟΤ αλλάζει προφίλ, ενισχύει την digital παρουσία του και προχωρά στη ριζική αναμόρφωση τόσο της ψηφιακής του εικόνας όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Η ανάγκη για τη δημιουργία ενός ακόμα πιο data driven οργανισμού έγινε πιο επιτακτική εξαιτίας των απαιτήσεων που προέκυψαν στο πλαίσιο διαχείρισης της πανδημίας. Η χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορικής μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στον ελληνικό τουρισμό, μέσω του ΕΟΤ, να διαχειριστεί πιο άμεσα και αποτελεσματικά την όποια κρίση.
Η βελτιστοποίηση των διαδικασιών λειτουργίας του ΕΟΤ και η περαιτέρω ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς του μπορούν να αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία για την αποδοτικότερη επίτευξη των στόχων του Οργανισμού σε απαιτητικές συγκυρίες.
Αλλωστε, η υιοθέτηση μιας ισχυρής ψηφιακής τουριστικής ταυτότητας ενισχύει την εξωστρέφειά του, η οποία ήταν ανέκαθεν σημείο τομής για την προβολή του ελληνικού τουρισμού, μεγιστοποιώντας τη διείσδυσή του στις αγορές του εξωτερικού.
Στην κατεύθυνση αυτή, η καινοτόμος στρατηγική του ΕΟΤ αποτυπώνεται σε τρεις άξονες.
1 Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού οικοσυστήματος προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού με επίκεντρο την πολύγλωσση και διαδραστική επίσημη ηλεκτρονική σελίδα του ΕΟΤ, Visit Greece, η οποία ανανεώνεται και αναβαθμίζεται πλήρως, με στόχο να αναδειχθεί σε διεθνές επίπεδο η κύρια και βασική πηγή πληροφόρησης για τον ελληνικό τουρισμό, με το πλέον λειτουργικό και τεχνικά άρτιο λογισμικό για τον χρήστη.
Στο πλαίσιο αυτό, και με στόχο η ναυαρχίδα του ΕΟΤ να ανταποκριθεί στα νέα ζητούμενα των επισκεπτών, προτάσσονται η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της ιστοσελίδας έτσι ώστε να γίνει πιο φιλική στον χρήστη, αλλά και η ενημέρωση του βασικού περιεχομένου, εμπλουτίζοντάς το με νέα δεδομένα. Στη λογική αυτή προωθείται και η ψηφιοποίηση του τουριστικού αποθέματος και του ιστορικού αρχείου του Οργανισμού.
2 Ενισχύεται το ψηφιακό marketing του ΕΟΤ και η στρατηγική προβολής του ελληνικού τουρισμού αναπτύσσεται πλέον με βάση τα social media που διαδραματίζουν πια πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των προτιμήσεων των ταξιδιωτών όσον αφορά την επιλογή του τουριστικού προορισμού και της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 75% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την επιλογή του επόμενου προορισμού τους και το 45% του παγκόσμιου τουρισμού χρησιμοποιεί το κινητό για να διευθετήσει ακόμη και την πιο μικρή λεπτομέρεια για το ταξίδι του.
Στην κατεύθυνση διεύρυνσης του ψηφιακού του αποτυπώματος του Οργανισμού, το 75% της καμπάνιας της προβολής της Ελλάδας σε Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Καναδά απευθύνεται πλέον σε ψηφιακά μέσα, με τα παραδοσιακά να αποσπούν συνειδητά μικρότερο κομμάτι της πίτας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Οργανισμός με τη δυναμική ψηφιακή καμπάνια «Greek Summer Feeling», που στοχεύει στην προσέλκυση της ελίτ των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο, συνεργάστηκε φέτος για πρώτη φορά με το Bloomberg, προβάλλοντας την Ελλάδα στις πλατφόρμες του μεγαλύτερου ομίλου Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παγκοσμίως.
Ο ΕΟΤ αξιοποίησε έναν από τους τεχνολογικά πιο εξελιγμένους οργανισμούς media και business intelligence στον κόσμο, κεφαλαιοποιώντας για την Ελλάδα την τεχνογνωσία του Bloomberg στον σχεδιασμό στρατηγικής και διαφήμισης.
3 Αναμορφώνεται το περίπτερο με το οποίο ο ΕΟΤ θα συμμετέχει στις εκθέσεις. Το ελληνικό περίπτερο αποκτά μια άλλη αισθητική και με την αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων εμπλουτίζεται με ψηφιακό περιεχόμενο. Το ανανεωμένο περίπτερο του ΕΟΤ θα αντανακλά μια νέα αισθητική αντίληψη και φιλοσοφία, που θα περιστρέφεται γύρω από το «ελληνικό φως».
Επανασχεδιασμός λόγω της πανδημίας
Στον επανασχεδιασμό του προγράμματος συνδιαφήμισης που υλοποιεί με τον tour operator TUI Group προχώρησε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).
Εξαιτίας της γρήγορης επιδείνωσης των επιδημιολογικών συνθηκών και της επιβολής καραντίνας σε ταξιδιώτες που επιστρέφουν από ελληνικά νησιά στη Μεγάλη Βρετανία και την Ολλανδία τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, κρίθηκε αναγκαίος ο επανασχεδιασμός του προγράμματος συνδιαφήμισης του ΕΟΤ με την TUI Group -που αφορούσε το β’ εξάμηνο του 2020-, κάτι που ενέκρινε με απόφασή του τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης.
Το πρόγραμμα συνδιαφήμισης του ΕΟΤ με την TUI, προϋπολογισμού 1.237.600 ευρώ, αφορά επιλεγμένες αγορές-στόχους και είναι σε ισχύ για την χρονική περίοδο από τα μέσα Οκτωβρίου 2020 έως και τα τέλη Φεβρουαρίου 2021. Η απόφαση αυτή «κρίνεται ως συμφέρουσα για τον ΕΟΤ και το Δημόσιο συμφέρον γενικότερα».
Κορυφαίος προορισμός
Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα αναδείχθηκε για το 2020 σε κορυφαίο προορισμό για την TUI, η οποία θα μεταφέρει μέχρι το τέλος του έτους περίπου 1 εκατ. ταξιδιώτες στη χώρα μας.
Για πρώτη φορά, μάλιστα, φέτος ο γερμανικός ταξιδιωτικός κολοσσός θα επιμηκύνει τη σεζόν, με πτήσεις μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, οπότε και υπάρχει καταγεγραμμένη ζήτηση, καθώς και με δρομολόγια κρουαζιέρας μέχρι και τα τέλη του επόμενου μήνα.
Με τον αραμπά οδεύει η ανάκαμψη του τουρισμού λόγω της πανδημίας και συνακόλουθα της καθυστέρησης έλευσης του εμβολίου για το δυναμικό κοινό που ταξιδεύει. Σύμφωνα με ομάδα εμπειρογνωμόνων του UNWTO η ανάκαμψη στον διεθνή τουρισμό το 2021, τοποθετείται κυρίως για το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Ωστόσο, περίπου το 20% των εμπειρογνωμόνων υποστηρίζουν ότι η ανάκαμψη θα μπορούσε να συμβεί μόνο το 2022.
Tην ίδια ώρα περισσότεροι από τους μισούς πελάτες της TUI UK (57%) ανυπομονούν να κάνουν κράτηση για διακοπές στα παράλια της Μεσογείου, το επόμενο καλοκαίρι. Για τον λόγο αυτό, η TUI UK ξεκινά στις 5 Νοεμβρίου τις πωλήσεις πακέτων για το 2021. Αλλά και για το καλοκαίρι του 2022 (έως τον Οκτώβριο του 2022).
Σύμφωνα με την ζήτηση για διακοπές στα παράλια της Μεσογείου το καλοκαίρι του 2021, η TUI αναμένει μεγαλύτερη ζήτηση και για το καλοκαίρι του 2022.
Μέχρι στιγμής, η Ελλάδα είναι ο μοναδικός προορισμός επιλογής με βάση τις τρέχουσες κρατήσεις για το επόμενο καλοκαίρι, όπως ανακοίνωσε η TUI UK. Mε την Τουρκία, την Αίγυπτο, το Μεξικό και τη Δομινικανή Δημοκρατία να είναι επίσης δημοφιλείς.
«Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτές οι τάσεις θα μπορούσαν να συνεχιστούν έως το 2022», λέει η TUI UK.
Ανοδική τάση
Η TUI βλέπει επίσης ανοδική τάση στις κρατήσεις ξενοδοχείων all-inclusive 4 και 5 αστέρων για το επόμενο καλοκαίρι.
Με πάνω από το 40% των πελατών που ερωτήθηκαν να εκφράζουν αυτήν την προτίμηση.
Αυτό περιλαμβάνει ξενοδοχεία που προσφέρουν τα «καλύτερα και των δύο κόσμων». Με βίλες ή επιλογές δωματίου με ιδιωτικές πισίνες, καθώς οι οικογένειες επιδιώκουν ιδιαίτερα την ασφάλεια.
Η TUI θα προσφέρει 233 διαφορετικές επιλογές σε 155 ξενοδοχεία για αυτήν την αναπτυσσόμενη κατηγορία το καλοκαίρι του 2021. Και αναμένει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί για το καλοκαίρι του 2022.
Το 18% των πελατών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι θα ήθελαν να κάνουν κράτηση για διακοπές σε βίλα με την ενοικίαση αυτοκινήτου, καθιστώντας ευκολότερη την κοινωνική απόσταση στις διακοπές.
Η TUI προσφέρει 150 βίλες με πτήσεις και ενοικίαση αυτοκινήτου για το καλοκαίρι 2021 και το καλοκαίρι 2022 σε Κύπρο, Ελλάδα, Τουρκία, Βαλεαρίδες Νήσους, Κανάρια Νησιά, ηπειρωτική Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία.
62 προορισμοί
Η TUI θα προσφέρει συνολικά 62 προορισμούς για το πρόγραμμα του καλοκαιριού 2022 από 16 αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Η τελευταία μας έρευνα για πελάτες και τάσεις κρατήσεων για το επόμενο καλοκαίρι δείχνει ότι το μεγάλο βρετανικό κοινό ανυπομονεί ακόμη περισσότερο για μελλοντικές διακοπές», λέει ο Ρίτσαρντ Σόφερ, Διευθυντής Εμπορικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της TUI. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε ξεκινήσει τα μελλοντικά μας προγράμματα διακοπών έως τα τέλη Οκτωβρίου 2022. Ωστε οι οικογένειες και τα ζευγάρια να μπορούν να προγραμματίσουν και για το επόμενο έτος. Για να κάνουν τις τέλειες διακοπές τους από το ευρύ φάσμα προσφορών που έχουμε».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής