Crash test
Το My market με -11,30% είχε τη μεγαλύτερη πτώση στη συνολική αξία του «καλαθιού». Ακολούθησαν οι Χαλκιαδάκης (-7,25%), efood market (-6,47%), Σκλαβενίτης (-5,91%), ΑΒ Βασιλόπουλος (-4,39%), SYNKA (-4,06%), Market In (-3,74%), e-Fresh.gr (-3,31%), Κρητικός (-1), Μασούτης και Lidl (-0,43%).
Ανοδικά κινήθηκαν, αντιθέτως, οι τιμές σε Discount Markt (9,37%), Γαλαξία (5,45%) και Bazaar (0,48%). Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν οι εταιρίες στο ΥΠΑΝ.
Από εκεί και πέρα, στα «καλάθια» της εβδομάδας 16-22/11 προστέθηκε αυτό της Wolt Market, καθώς και της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Πίτσιας, με έδρα την Πιερία. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οι συμμετέχοντες πλέον στο μέτρο ανέρχονται σε 16. Τα «καλάθια» τους, με τις τιμές των προϊόντων, έχουν αναρτηθεί στην εφαρμογή του ΥΠΑΝ: https://e-katanalotis.gov.gr/.
Ακτινογραφία
Από στοιχεία του ΥΠΑΝ προκύπτει πως από το σύνολο των 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα, στα 186, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε, σε 555 (69%) παρέμεινε σταθερή και σε 75 αγαθά (9%) αυξήθηκε – ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.
Στην Ερμού ενόψει Black Friday ο Θεοδωρικάκος - Πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις [βίντεο]
«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα επιτυγχάνουμε να μειώσουμε μεσοσταθμικά το “καλάθι του νοικοκυριού”. Για μια ακόμη εβδομάδα παρατηρούμε πάρα πολλές μειώσεις, ελάχιστες αυξήσεις και μειούμενα στο σύνολο “καλάθια”. Η πρωτοβουλία μας αποδίδει καρπούς για τους καταναλωτές», επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης.
Γεωργιάδης: Έρχεται το «Καλάθι» για γιορτές και ειδικές κατηγορίες πολιτών
Πιστός στην δέσμευσή του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, βρέθηκε σήμερα σε ακόμη ένα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να το επιβραβεύσει για τις χαμηλότερες τιμές του στο «Καλάθι του Νοικοκυριού», σε σχέση με άλλες αλυσίδες. Επεσήμανε δε ότι συζητείται το «Εορταστικό Καλάθι», δίχως να αλλάξουν όμως οι 51 κατηγορίες.
«Να συγχαρώ κάθε μεγάλη προσπάθεια. Ο στόχος μας είναι να μπορεί ο κόσμος να βρίσκει κάθε εβδομάδα καλύτερες τιμές. Όσο εμείς οι καταναλωτές επιλέγουμε προϊόντα από το “καλάθι”, τόσο οι αλυσίδες θα έχουν συμφέρον κάθε εβδομάδα και οι προμηθευτές τους να μειώνουν τις τιμές και έτσι θα κερδίσουμε όλοι χρήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
«Οι ευάλωτοι συμπολίτες μας θα μπορούν να βρίσκουν τα βασικά προϊόντα σε τιμές πολύ καλύτερες από πριν, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι θα πιέζουμε να πηγαίνουν οι τιμές προς τα κάτω. Γι αυτό έχουμε φτιάξει το “καλάθι”, είπε ο κ. Γεωργιάδης, επαναλαμβάνοντας πως μπορεί το “καλάθι του νοικοκυριού” να χλευάστηκε στην αρχή, αλλά για τρίτη συνεχόμενη βδομάδα λειτουργεί.
«Θα δημιουργηθεί ένα καλάθι για τις ειδικές κατηγορίες, ενώ συζητάμε πώς θα δημιουργηθεί το εορταστικό καλάθι, όμως οι 51 κατηγορίες δεν θα αλλάξουν», τόνισε, συμπληρώνοντας ότι «Και θέλω να εξηγήσω και το γιατί: Άμα ξεχειλίσουν οι κατηγορίες, τότε η δυνατότητα των αλυσίδων να πιέζουν τις τιμές προς τα κάτω θα μειωθεί. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε έναν χώρο όπου θα συγκρίνονται οι αλυσίδες μεταξύ τους και θα βάζουν τα δυνατά τους για να ρίχνουν τις τιμές κάθε εβδομάδα».
Μάλιστα, προειδοποίησε τις αλυσίδες που θελήσουν να αυξήσουν τις τιμές, ότι θα φροντίσει να κάνει την ανάποδη διαφήμιση.
«Αυτή την εβδομάδα όλες οι αλυσίδες μείωσαν τις τιμές. Όλες οι αλυσίδες βάλανε πλάτη. Οι τιμές που είδαμε αυτή την εβδομάδα μας δίνουν μεγάλη χαρά», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.
Ειδήσεις σήμερα
Καιρός: Σαρωτική κακοκαιρία σε όλη τη χώρα – Σε ποιες περιοχές θα «χτυπήσουν» τα ακραία φαινόμενα