Η μείωση της αξίας τους είναι μεγαλύτερη, κυρίως λόγω των εξελίξεων στην τεχνολογία των μπαταριών, αλλά και γιατί εμφανίστηκαν μοντέλα με καλύτερη αυτονομία και δυνατότητες φόρτισης σε σχέση με τα παλιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο αρκετοί βασικοί παράγοντες είναι αυτοί που επηρεάζουν την απόσβεσή τους. Παρά το γεγονός ότι οι αντιπροσωπείες προσφέρουν συνήθως εγγυήσεις έως και οκτώ ετών ή 160.000 χλμ., οι ανησυχίες σχετικά με τη μακροζωία της μπαταρίας εξακολουθούν να υπάρχουν. ‘Ασχετα αν τα δεδομένα από τη Recurrent, μια εταιρεία που ειδικεύεται στην υγεία και την απόδοση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρέχουν καθησυχαστικές πληροφορίες. Έρευνα που έγινε σε 20.000 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι μόνο το 2,5% των μπαταριών παρουσίασαν πρόβλημα και χρειάστηκε να αντικατασταθούν. Αυτό υποδηλώνει ότι η υποβάθμιση των μπαταριών συμβαίνει με πολύ αργό ρυθμό και υπάρχει μεγάλο ποσοστό αξιοπιστίας.
Ο δεύτερος βασικός παράγοντας είναι οι τεχνολογικές εξελίξεις που φέρουν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Πλέον μπορούν να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις, να κάνουν γρηγορότερες φορτίσεις, να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια σε άλλες συσκευές, να έχουν υψηλότερη τεχνολογία και συστήματα ασφαλείας. Αυτή η γρήγορη τεχνολογική πρόοδος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αξία μεταπώλησης παλαιότερων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η απότομη αύξηση των πωλήσεων νέων ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία χρόνια οδήγησε σε αυξανόμενη προσφορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, ειδικά από εταιρείες ενοικιάσεων. Αυτό έχει ως συνέπεια η αγορά να έχει πολλά μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η νόμος της προσφοράς και της ζήτησης κατεβάζει ακόμη περισσότερο την τιμή των μεταχειρισμένων. Επίσης, η εισαγωγή πιο προσιτών μοντέλων από την Κίνα συνέβαλε σε αυτή την τάση, αυξάνοντας περαιτέρω την πίεση στις αξίες μεταπώλησης των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων.
Τέλος, οι πρόσφατες μειώσεις τιμών από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν επηρεάσει σημαντικά την αγορά των μεταχειρισμένων. Αυτές οι χαμηλότερες τιμές των καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ελκυστικές για τους καταναλωτές, ωστόσο εγείρουν ανησυχίες σχετικά με τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα των τιμών των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα δεδομένα από τον Όμιλο Autovista δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα υποτιμώνται ταχύτερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Αντίθετα, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα έχουν δείξει πολύ καλύτερη διατήρηση αξίας. Έρευνα που πραγματοποίησε ο ιστότοπος πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ιρλανδία, DoneDeal, έδειξε ότι οι τιμές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιρλανδία μειώθηκαν κατά 15% από έτος σε έτος λόγω της αυξημένης προσφοράς και των επιθετικών στρατηγικών τιμολόγησης νέων αυτοκινήτων από τους κατασκευαστές. Η πτώση των τιμών αποτελεί ευκαιρία για τους αγοραστές που μπορεί να μην ήταν σε θέση να αγοράσουν ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Τέλος, η απαγόρευση σε όλη την ΕΕ για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2035 και έπειτα θα επηρεάσει τις αξίες μεταπώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σήμερα, οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο του κόστους παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αποτελώντας περίπου το 40% της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου. Στα επόμενα χρόνια το κόστος των μπαταριών αναμένεται να μειωθεί αρκετά συμπαρασύροντας προς τα κάτω και τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως συνέπεια και την αντίστοιχη πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ειδήσεις σήμερα
Κτηνοτρόφοι: Ξεκίνησαν οι πληρωμές αποζημιώσεων για την πανώλη και την ευλογιά
Γαλλία: Πολιτική αναταραχή, απεργίες και Ντόναλντ Τραμπ
Χατζηδάκης στη Βουλή: Μειώσαμε τους φόρους, αυξήσαμε τα έσοδα