Στο άρθρο επισημαίνεται το ενδιαφέρον των Αμερικανών για το Λιμάνι, γίνεται αναφορά στο διαγωνισμό για την πώλησή του και στη διεθνή συγκυρία, μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που , όπως υποστηρίζεται, καθιστά ευαίσθητη την ιδιωτικοποίησή του.
Το περιεχόμενο του άρθρου του Economist:
Η μικρή ελληνική πόλη της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο Πέλαγος, 15 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Τουρκία, είναι μια ακμάζουσα πόλη τα τελευταία χρόνια, που δεν εξαρτάται πλέον από την πώληση αναμνηστικών σουβενίρ στους τουρίστες. Γι΄ αυτό η πόλη μπορεί να ευχαριστήσει τον Βλαντίμιρ Πούτιν για την εισβολή του στην Ουκρανία, η οποία έχει προκαλέσει την έκρηξη της δραστηριότητας στο λιμάνι της.
Η γεωγραφία του λιμανιού το καθιστά ελκυστικό για τους σχεδιαστές logistics του ΝΑΤΟ. Αμερικανικά πλοία ελλιμενίζονται εκεί. Έχει επίσης καλές οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις βόρεια μέσω της ανατολικής πλευράς της συμμαχίας.
Συγκεκριμένα, παρέχει πρόσβαση στην Ουκρανία μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας. Με τη χρησιμοποίησή του ως ενδιάμεσο σταθμό, παρακάμπτεται η Μαύρη Θάλασσα, στην οποία έχει δυνάμεις η Ρωσία, και ο Βόσπορος, ένα σημείο που ελέγχεται ασφυκτικά από την Τουρκία, που είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αλλά «ιδιότροπο».
Η Αμερική χρησιμοποιεί το λιμάνι για ανάπτυξη δυνάμεων και συν τω χρόνω θα μπορούσε να γίνει ενεργειακός κόμβος, με σχέδια για δύο πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου μερικά χιλιόμετρα μακριά από τα παράλια. Αυτό θα βοηθήσει τις χώρες της περιοχής να μειώσουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό αέριο.
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
Ακόμα καλύτερα, το λιμάνι έχει άφθονη πλεονάζουσα χωρητικότητα, σε αντίθεση με τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά (τα οποία τυγχάνει επίσης να ελέγχονται από εταιρείες με συνδέσμους με τη ρωσική και την κινεζική κυβέρνηση αντίστοιχα).
Ωστόσο, μια ελληνική εταιρεία με ρωσικούς δεσμούς θέλει να το αγοράσει. Οι συγκυρίες καθιστούν ευαίσθητη την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Το timing δεν θα μπορούσε να είναι χειρότερο σημειώνει ο Economist.
Παρατίθεται παρακάτω το σχετικό link του δημοσιεύματος του Economist.
Ειδήσεις σήμερα
Οδοιπορικό του «Ε.Τ.» στην Πεντέλη: «Εμφύλιος» στις γειτονιές για τα οικόπεδα- πυριτιδαποθήκες
Φωτιά στον Έβρο: Τεράστια η οικολογική καταστροφή στη Δαδιά – Έχουν καεί 15.000 στρέμματα
Σταύρος-Νικόλαος Νιάρχος: Ο ρεπόρτερ μιας δυναστείας από την Ουκρανία στο Κονγκό