Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε η Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Κομισιόν, η Ελλάδα είναι ακριβότερη χώρα της Ε.Ε. στην τιμή της βενζίνης (euro 95), ενώ στην τιμή του ντίζελ η τιμή είναι σαφώς χαμηλότερη κοντά στομ μέσο κοινοτικό όρο.
Οι διαφορές εντός της κοινοτικής επικράτειας είναι σημαντικές. Η τιμή της βενζίνης κυμαίνεται από 1,22 ευρώ/λίτρο (Ουγγαρία) μέχρι 2,34 ευρώ/λίτρο (Ελλάδα) και του πετρελαίου ντίζελ από 1,21 ευρώ /λίτρο (Μάλτα) μέχρι 2,44 ευρώ/λίτρο (Σουηδία). Στην Ελλάδα η τιμή του ήταν την παραπάνω ημερομηνία 2,10 ευρώ/λίτρο.
Ο μέσος όρος της τιμής βενζίνης στην Ε.Ε. ήταν 1,93 και του ντίζελ 1,94 ευρώ/λίτρο και στην ευρωζώνη 1,98 ευρώ και για τα δύο.
Εκπτώσεις
Στις μεγάλες χώρες-μέλη, οι κυβερνήσεις παράλληλα με τις μειώσεις των φόρων ασκούν μεγάλες πιέσεις στις πετρελαϊκές εταιρίες (με την απειλή της φορολόγησης των υπερκερδών) να προχωρήσουν σε εκπτώσεις.
Για παράδειγμα, στη Γαλλία η Τotal ανακοίνωσε ότι από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Νοέμβριο θα μειώσει τις τιμές στα πρατήριά της κατά 20 λεπτά το λίτρο, έναντι έκπτωσης 10 λεπτών που ισχύει σήμερα και για όσο διαρκεί η κρίση. Το μέτρο αυτό, σε συνδυασμό με νέα παρέμβαση της κυβέρνησης, αναμένεται να οδηγήσει σε υποχώρηση των τιμών στην αντλία από 18 λεπτά σήμερα σε 30 λεπτά τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Οικονομικών Μπρούνο Λε Μερ, με τις δύο παρεμβάσεις και για τους δύο προαναφερόμενους μήνες η τιμή σε ορισμένα πρατήρια θα υποχωρήσει στο 1,50 ευρώ/λίτρο.
Τον Μάρτιο, το Βέλγιο μείωσε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο ντίζελ κατά 14,5 σεντς και βενζίνη (17,5 λεπτά με ΦΠΑ). Η Ολλανδία μείωσε το επίπεδο των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης κατά 17 λεπτά ανά λίτρο για τη βενζίνη και 11 λεπτά για το ντίζελ. Η Γερμανία επέλεξε μείωση κατά 30 σεντς για τη βενζίνη και 14 για το ντίζελ. H Γαλλία 15 λεπτά και για τα δύο καύσιμα (18 λεπτά με ΦΠΑ). To Λουξεμβούργο 7,5 λεπτά ανά λίτρο.
Η Ουγγαρία έχει κάνει τη πιο γενναία μείωση βάζοντας πλαφόν στην τιμή βενζίνης το 1,20 ευρώ επιδοτώντας τη διαφορά. Το μέτρο εφαρμόζεται μόνο για τους κατοίκους της Ουγγαρίας, κάτι που αντίκειται στους κανόνες της ενιαίας αγοράς, με αποτέλεσμα η Κομισιόν να κινήσει προδικαστική διαδικασία εναντίον της στις 15 Ιουλίου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα τρέχοντα επίπεδα φορολόγησης των καυσίμων στα κράτη-μέλη δεν έχουν πλέον καμία σχέση με εκείνα στις αρχές του 2020 (πριν από την κρίση του Covid-19). Τότε, το μέσο επίπεδο φόρου της Ε.Ε. ήταν 61% για τη βενζίνη και 54% για το ντίζελ. Τώρα είναι 43% και 37% αντίστοιχα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εντός των κρατών-μελών υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ. Σε ορισμένες χώρες η βενζίνη είναι ακριβότερη ενώ σε άλλες το ντίζελ.
Ειδήσεις σήμερα
Gov.gr Wallet: Βήμα βήμα η διαδικασία για ταυτότητα και δίπλωμα στο κινητό
Μικροπολιτική απέναντι σε μια σοβαρή καταγγελία
Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Έως 9.500 ευρώ η επιδότηση – Από σήμερα οι αιτήσεις [infographic]
Αττική: Αυτά είναι τα 12 σημεία όπου άπαγορεύεται η κολύμβηση
Παναθηναϊκός: «Μπαμ» με Σπόραρ – Ποιος είναι ο «μπόμπερ» των 3,5 εκατομμυρίων