Η αντίστροφη μέτρηση είναι εδώ, παρότι οι προσφορές έχουν αρχίσει και σε κάποιες περιπτώσεις τα προϊόντα ήδη έχουν εξαντληθεί. Χαμός γίνεται με τους ντελιβεράδες που κάνουν non stop παραδόσεις και έχουν έτσι και αυτή την ευκαιρία να δουν το εισόδημά τους να καλπάζει.
Την ίδια ώρα η περιέργεια για το τι σκοπεύουν να αγοράσουν οι καταναλωτές και πόσα σκέφτονται να ξοδέψουν χτυπάει ταβάνι και παντού ο ένας ρωτάει τον άλλο τι θα αγοράσει στην Black Friday.
Οι καταναλωτές μελετούν τις προσφορές για να καταλήξουν πότε και πού θα ξοδέψουν τα χρήματά τους, οι προσφορές μπαίνουν στο μικροσκόπιο και οι αγορές είναι προ των πυλών.
Οκτώ στους δέκα Έλληνες καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές στη φετινή Black Friday, το 69% θα αγοράσει ηλεκτρικές συσκευές, κοσμήματα και έπιπλα στις κορυφαίες προτιμήσεις για τα προϊόντα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν οι καταναλωτές, είναι τα ηλεκτρονικά είδη (55%), τα είδη ένδυσης και υπόδησης (52%) και τα προϊόντα ομορφιάς (25%).
Black Friday: Μεγάλος πρωταγωνιστής οι ηλεκτρονικές αγορές
Σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές έναντι των αγορών σε φυσικό κατάστημα και μόνο στην κατηγορία των κοσμημάτων και αξεσουάρ το 52% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι θα προτιμήσει τις αγορές σε φυσικό κατάστημα, αναφέρει δημοσίευμα του Οικονομικού Ταχυδρόμου.
Το μεγάλο ερώτημα πάντα παραμένει βέβαια πόσα λεφτά θα δώσουν οι καταναλωτές. Σχεδόν οι τέσσερις στους δέκα (39%) καταναλωτές θα αγοράσουν μόνο ό,τι μπορούν να αντέξουν οικονομικά, ενώ μόνο το 5% δήλωσε ότι μπορεί να καταλήξει να ξοδέψει πάρα πολλά. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (47%) δήλωσαν ότι θα αγοράσουν προϊόντα που θα αγόραζαν ούτως ή άλλως, αλλά σε φθηνότερη τιμή.
Πιο συγκεκριμένα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος θα μιλήσει για τα ποσά που θα δώσουν οι Έλληνες. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, έως 100 ευρώ θα διαθέσουν οι Έλληνες καταναλωτές για είδη μόδας.
Στις αναζητήσεις τις περιόδου πρωταγωνιστούν:
- Τηλεοράσεις 55-65 ιντσών
- Laptops (με τουλάχιστον 16GB RAM)
- Ψυγεία (ψυγειοκαταψύκτες – no frost – με wi fi )
- Τηλέφωνα (τελευταία έκδοση από best seller συσκευές)
- Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Μάχης – Με υπερήρωες)
Την ίδια ώρα η Klarna συγκέντρωσε πληροφορίες από πρόσφατη έρευνά της για τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη φετινή Black Friday. Το 70% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι έχει ήδη ένα σαφές πλάνο αγορών για την περίοδο της Black Friday σε σύγκριση με 68% σε όλες τις χώρες συνολικά.
Όσο για το τι αγόρασαν οι καταναλωτές πέρυσι, αίσθηση προκαλεί το ρεκόρ πωλήσεων στις ηλεκτρικές σκούπες.
Black Friday: Τι πρέπει να προσέξετε στις αγορές σας
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές.
Ειδικά τη φετινή χρονιά, με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ.
Η Ένωση προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που, όπως εκτιμά, διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα “προσφορών”:
Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.
Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Επίσης, σημειώνει: Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη.
Ειδήσεις σήμερα
Δράκος των Εξαρχείων: 7 συλλήψεις και όμως σουλάτσαρε ελεύθερος – Σήμερα η απολογία του
Τραγωδία στην Αθηνών-Σουνίου: Νεκρές δύο γυναίκες σε δυστύχημα – Τρεις οι τραυματίες
Κακοκαιρία Alexis: Άστατος καιρός την Παρασκευή – Xιόνια και πολύ κρύο το Σαββατοκύριακο