Το μεγαλύτερο μερίδιο των εισαγωγών αρτοπαρασκευασμάτων στις ΗΠΑ προέρχεται από τις όμορες χώρες του Καναδά και του Μεξικό. Αθροιστικά, από τις δύο χώρες προέρχεται, σχεδόν, το 70% του συνόλου των εισαγωγών της κατηγορίας στις ΗΠΑ ενώ η χώρα μας κατατάσσεται στην 22η θέση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως σημειώνεται, παρουσιάζει «η εξέλιξη των ελληνικών εξαγωγών μειγμάτων και ζυμαριών που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή προϊόντων αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και μπισκοτοποιίας (Κλάση HS 190120).
Σε ό,τι αφορά στις ελληνικές εξαγωγές των πρώτων υλών για την παραγωγή αρτοπαρασκευασμάτων (ζυμάρια και άλλα μείγματα) αυτές ανήλθαν από 40 χιλ. δολάρια το 2017, σε 529 χιλ. δολάρια το 2021. Παρά το γεγονός ότι συνεχίζουν να αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των εισαγωγών της κλάσης HS 190120 (0,14%), οι ελληνικές εξαγωγές στην εν λόγω κατηγορία εμφανίζουν καλές προοπτικές ανάπτυξης» όπως υπογραμμίζεται.
Tetra Pak® και Κρι Κρι σε στρατηγική συνεργασία για την επέκταση της παραγωγής γιαουρτιού στην Ελλάδα
Γενικότερα, όπως αναφέρεται στην έρευνα, οι εισαγωγές προϊόντων αρτοπαρασκευασμάτων στις ΗΠΑ κινούνται σταθερά ανοδικά την τελευταία πενταετία. Πιο συγκεκριμένα, από 4,9 δις δολάρια το 2017, ανήλθαν σε 7,5 δις δολάρια το 2021.
Γενικά Χαρακτηριστικά
Αν και ο κλάδος των παρασκευασμάτων αρτοποιίας (συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής ή μπισκοτοποιίας) γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη στις ΗΠΑ, είναι ενδιαφέρον ότι σε αυτόν δεν δραστηριοποιούνται μεγάλες επώνυμες εταιρείες, επειδή το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής και των πωλήσεων προέρχεται από εταιρείες μεσαίου μεγέθους για τα δεδομένα της αγοράς.
Το καταναλωτικό κοινό στις ΗΠΑ προσελκύεται ιδιαίτερα από τα φρέσκα τρόφιμα, εκτιμώντας, όλο και περισσότερο για λόγους υγείας και ευεξίας, τα προϊόντα που παρασκευάζονται με φρέσκα συστατικά.
Επιπλέον, ενώ τα προϊόντα ζύμης αποτελούν τη μεγαλύτερη υποκατηγορία, οι πωλήσεις του συσκευασμένου και μη, πλατέως άρτου έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Αυτό μπορεί, εν μέρει, να οφείλεται στο αυξανόμενο ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού για την ξένη κουζίνα, η οποία περιλαμβάνει άρτους, όπως οι τορτίγιες και οι πίτες (ελληνικής, αραβικής και άλλων προελεύσεων), αλλά και στην ένταξη των παρασκευασμάτων αρτοποιίας στο μενού των εστιατορίων.