Ειδικότερα τα νέα μέτρα:
1 Μείωση παροχών προς τα σούπερ μάρκετ: Σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι η εξασφάλιση χαμηλότερων τιμών για τον καταναλωτή. Συγκεκριμένα, περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρεται το όφελος στον καταναλωτή, με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι.
2 Αποτρέπονται οι αδικαιολόγητες ανατιμήσεις: Δεν θα επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων, να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει, για χρονικό διάστημα τριών μηνών. Αυτό το μέτρο αφορά σε όλα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
3 Καθαρές» τιμές από το «χωράφι στο ράφι»: Με σκοπό να διασφαλιστεί η απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το «χωράφι στο ράφι» το ΥΠΑΝ υποχρεώνει τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο, σε καθαρές τιμές (net pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το εν λόγω μέτρο είναι μόνιμο και αφορά σε νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.
4 «Πλαφόν» στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα: Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται «πλαφόν» στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.
Συνοψίζοντας τα οφέλη από την παρέμβαση – νέα δέσμη μέτρων του ΥΠΑΝ, ο κ. Σκρέκας έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά, επιπλέον όφελος για τους καταναλωτές, καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται επί των νέων, μειωμένων τιμών, αλλά και για αποτροπή της παραπλάνησης των καταναλωτών με πλασματικές εκπτώσεις που νοθεύουν τον ανταγωνισμό. «Με τα παραπάνω μέτρα διορθώνουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές. Βασική μας προτεραιότητα είναι η προστασία των καταναλωτών και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς» πρόσθεσε, κοινοποιώντας πως ξεκινάει γύρο επαφών με τους εκπροσώπους της αγοράς για να ενημερωθούν για τα νέα μέτρα.
«Τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευθεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και οι οποίες, δυστυχώς, έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης (10/1) στο Μέγαρο Μαξίμου. Οπως εξήγησε, αυτές οι στρεβλώσεις έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιριών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
«Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, για να προσθέσει: «Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν, πρωτίστως, σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά. Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί, θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μικτού κέρδους, έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα. Με τα μέτρα αυτά, σκοπός μας είναι να διορθώσουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».
Ειδήσεις σήμερα
Εξαφάνιση 31χρονου: Κλιμάκιο των Εγκληματολογικών Ερευνών στο Μεσολόγγι
Τήνος: Το Fast Ferries Andros «σκεπάζεται» από τα κύματα [βίντεο]
Κύπελλο Ελλάδας – ΑΕΚ-Αρης 0-0: Άφησαν «ανοιΧτούς λογαριασμούς»