Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στροφή στα οικογενειακά παγωτά, λόγω των lockdowns

Στροφή στα οικογενειακά παγωτά, λόγω των lockdowns

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ

40% αυξημένες οι πωλήσεις, όσον αφορά τα παγωτά, στο πρώτο τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

«Ζεσταίνεται» η εγχώρια αγορά παγωτού, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ, καθώς η άνοδος της θερμοκρασίας και η άρση των περιορισμών με το άνοιγμα του τουρισμού αναπτερώνουν τις ελπίδες των στελεχών του κλάδου, που είδαν το προηγούμενο διάστημα τα μεγέθη τους να πιέζονται. Η πανδημία του κορωνοϊού και το γενικευμένο lockdown απέδειξαν ότι ο τομέας του παγωτού είναι ευάλωτος, δεδομένου ότι συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση. Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα για τους παίκτες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά αποτελεί η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος, αλλά και η μικρή λιανική. Βέβαια, το αναπτυσσόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι φαίνεται ότι μετρίασε τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Νέες συνήθειες

Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, η αυξημένη ζήτηση για κατανάλωση στο σπίτι έφερε άνοδο των πωλήσεων παγωτού κατά 4% στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Ώθηση έδωσαν στις πωλήσεις τα οικογενειακά παγωτά, τα οποία καταναλώνονται κατεξοχήν κατ’ οίκον και έκριναν ουσιαστικά την ανάπτυξη της αγοράς, καθώς οι πωλήσεις τους βελτιώθηκαν πέρσι κατά 6,8%. Σε θετική τροχιά κινήθηκαν και οι πολυσυσκευασίες τόσο το 2020 όσο και το πρώτο τρίμηνο του έτους, αποτελώντας επίσης μία κατηγορία που καταναλώνεται στο σπίτι, σε αντίθεση με τις μεμονωμένες συσκευασίες, που παρουσίασαν μείωση.

Πάντως, ευνοϊκά είναι τα πρώτα μηνύματα για το 2021, καθώς, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου οι πωλήσεις παγωτών παρουσίασαν αύξηση άνω του 40% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

«Νηνεμία»

Αναφορικά με τους παίκτες της εγχώριας βιομηχανίας παγωτών, φαίνεται ότι έχουν «παγώσει» οι ανακατατάξεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων πολλές εταιρίες και brands άλλαξαν «χέρια». Πέρα από την αύξηση του μεριδίου αγοράς των παγωτών ιδιωτικής ετικέτας, μεγάλο μέρος της παραγωγής εισάγεται, μετά και την απόφαση της Froneri Hellas (πρώην Nestlé που είχε εξαγοράσει τη ΔΕΛΤΑ Παγωτού το 2006) να κλείσει το εργοστάσιο που διατηρούσε στον Ταύρο. Παράλληλα, 11 χρόνια πριν και συγκεκριμένα το 2010 η Unilever, που έχει στο χαρτοφυλάκιό της την Algida, εξαγόρασε από τη ΦΑΓΕ το brand της ΕΒΓΑ και το δίκτυο διανομής της, ενώ η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι έχει σκαρφαλώσει μέσα σε λίγα χρόνια στη δεύτερη θέση της αγοράς. Πρώτη εξακολουθεί να είναι η Nestlé με μερίδιο άνω του 20%, ακολουθεί η Κρι Κρι με 14,6%, η Algida με μερίδιο γύρω στο 13%, η ΕΒΓΑ με 12,6%, ενώ αθροιστικά τα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας ελέγχουν πάνω από το 25% της αγοράς.

Στοίχημα για τον κλάδο παραμένει και η μικρή λιανική και στο πλαίσιο αυτό οι βιομηχανίες έχουν συνάψει συνεργασίες με άλλες εταιρίες προκειμένου να διευρύνουν το κωδικολόγιό τους. Ενδεικτικά, η Froneri Hellas συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια με τη Mondelez Hellas και έχει στο χαρτοφυλάκιό της το brand της Lacta, ενώ αντίστοιχα η Kρι Kρι με τη σοκολατοβιομηχανία ION.

Συγκράτηση

Πάντως, η Κρι Κρι ποντάρει στην αγορά παγωτού για τη βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, εφόσον ανακάμψουν οι πωλήσεις του.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, οι πωλήσεις της στην κατηγορία του παγωτού παρουσίασαν μικρή πτώση από τα 21,7 εκατ. ευρώ το 2019 σε 20,70 εκατ. ευρώ το 2020. Σύμφωνα με την εταιρία, παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχτηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η πτώση των πωλήσεων να περιοριστεί, προοδευτικά σε μόλις 4,6%. Έτσι, η Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,6% (στοιχεία NIELSEN, Δεκέμβριος 2020).

«Καθώς το μικτό περιθώριο στο παγωτό είναι υψηλότερο συγκριτικά με το αντίστοιχο στο γιαούρτι, δυνητική ανάπτυξη των πωλήσεων παγωτού φέτος θα βελτιώσει το μίγμα. Ετσι, θα προκύψει όφελος στο τελικό περιθώριο για την εταιρία», επισήμανε ο οικονομικός διευθυντής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter

Προτεινόμενα για εσάς

Αυστραλία: Το lockdown στο Σίδνεϊ παρατείνεται για έναν μήνα

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Κορονοϊός: Αυτά τα νησιά φλερτάρουν με lockdown στην καρδιά του καλοκαιριού

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Τον Σεπτέμβριο ίσως είναι αργά

Kon

«Διασπορά» lockdown αλα… Μύκονος: Πιθανή επέκταση των μέτρων σε Πάρο, Ίο, Σαντορίνη και Κρήτη

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Επιχείρηση «όχι νέο lockdown» – Τα μέτρα της κυβέρνησης για να μείνει ανοιχτή η Ελλάδα τον Σεπτέμβριο

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Το σχέδιο της κυβέρνησης για να αντιμετωπίσει τη διασπορά: Τοπικά lockdown και μάσκες παντού

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Lockdown στη Μύκονο: Τα κορονοπάρτι έφεραν αύξηση 300% των ενεργών κρουσμάτων – Ποιά άλλα νησιά βρίσκονται στα όρια

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Lockdown στη Μύκονο: Τι οδήγησε στο «λουκέτο» το νησί – Όλα τα έκτακτα μέτρα

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Lockdown – Μύκονος: Απαγόρευση κυκλοφορίας και μαγαζιά χωρίς μουσική

Λάμπρος Κατσαρός