Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον πίνακα που ανήρτησε στην προσωπική του ιστοσελίδα στο facebook ο πρόεδρος της Επιτροπής Ασφάλισης Αυτοκινήτου της Ελληνικής Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών (ΕΑΕΕ) και διευθύνων σύμβουλος της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής, Δημήτρης Ζορμπάς, από τις αρχές Μαρτίου έως και τις 21 Απριλίου, οπότε και ο κορονοϊός «χτύπησε» τη χώρα μας, ασφαλίστηκαν περί τα 105.000 οχήματα λιγότερα, διαμορφώνοντας το στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων σε 6.134.812. Στο α’ τετράμηνο του τρέχοντος έτους δε, η πτώση των συμβολαίων κυμαίνεται πέριξ του 2%, με σχεδόν 127.181 Ι.Χ. να έχουν τεθεί σε… ασφαλιστική καραντίνα.
Πέρα από τους ιδιώτες, που άφησαν για μετά τη λήξη του lockdown την όποια ανανέωση, αντίστοιχη «παύση πληρωμών» κήρυξαν και πολλοί επαγγελματίες. Προς επίρρωση, το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου μειώθηκε κατά 2.734 ο αριθμός των ασφαλισμένων ταξί, ενώ πτώση 11,81% καταγράφουν και τα συμβόλαια ασφάλισης των λεωφορείων. «Με την αποκλιμάκωση των μέτρων πρέπει να λυθεί το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Ζορμπάς.
Προειδοποίηση
Τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ασφάλισης αυτοκινήτων υπενθυμίζουν στον Ελεύθερο Τύπο αρμόδιες πηγές της αγοράς, ξεκαθαρίζοντας πως ο νόμος δεν κάνει εξαιρέσεις, ούτε καν στις έκτακτες – λόγω πανδημίας- καταστάσεις.
Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, άλλωστε, η υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία οχήματος υφίσταται διαρκώς και για κάθε όχημα που φέρει άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, χωρίς τούτο να εξαρτάται από το εάν κινείται ή λειτουργεί, εκτός και εάν έχει τηρηθεί η διαδικασία της ακινησίας.
«Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μόνον εφόσον έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας ενός οχήματος (δηλαδή έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από την Πολιτεία διαδικασία ακινησίας) παύει να υφίσταται η υποχρέωση ασφάλισης αυτού. Οποιαδήποτε άλλη “ακινητοποίηση”, π.χ. σε μάντρα αγοράς αυτοκινήτων, στον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης του ιδιοκτήτη, στο χώρο φύλαξης της εταιρίας ενοικιάσεως αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών κ.λπ., σε καμία περίπτωση δεν καταργεί την υποχρέωση ασφάλισης του οχήματος», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Ταμείο Ανάκαμψης: Ποια νέα έργα εντάσσονται στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου;
Με βάση σχετική ενημέρωση της ΕΑΕΕ, σε βάρος των παρανομούντων οδηγών – ιδιοκτητών και κατόχων- που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ανασφάλιστο όχημα, προβλέπεται η επιβολή αυστηρότατων κυρώσεων, όπως:
* Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για έξι μήνες.
* Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για έξι μήνες και επί εμπλοκής του οχήματος σε ατύχημα για δύο χρόνια.
* Χρηματικό πρόστιμο στον κύριο ή κάτοχο του οχήματος και στον οδηγό αυτού, υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, ίσο με 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατικά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Σε περίπτωση, δε, που ο οδηγός του οχήματος είναι κύριος ή κάτοχος αυτού, επιβάλλεται ένα μόνο πρόστιμο.
* Οσον αφορά στις ποινικές κυρώσεις, ο κύριος ή κάτοχος του αυτοκινήτου που το θέτει σε κυκλοφορία ή ανέχεται να το κυκλοφορεί άλλος χωρίς να είναι ασφαλισμένο, τιμωρείται με πρόστιμο μέχρι του ποσού των 3.000 ευρώ, ενώ με τις ίδιες ποινές τιμωρείται και ο οδηγός.
Το «χαρτοφυλάκιο» στο α’ 4μηνο | |||||||
ΠΛΗΘΟΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ | ΜΕΤΑΒΟΛΗ 12ος-21/4/2020 | ΜΕΤΑΒΟΛΗ 2ος-21/4/2020 | |||||
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ | 31/12/2019 | 29/2/2020 | 21/4/2020 | Σε αριθμό | Σε ποσοστό | Σε αριθμό | Σε ποσοστό |
ΕΙΧ | 4.157.468 | 4.145.957 | 4.084.964 | -72.504 | -1,74% | -60.993 | -1,47% |
ΜΟΤΟ ΑΝΩ 5-cc | 897.043 | 891.126 | 870.425 | -26.618 | -2,97% | -20.701 | -2,32% |
ΦΟΡΤΗΓΑ Ι.Χ. | 737.315 | 737.065 | 726.778 | -10.537 | -1,43% | -10.287 | -1,40% |
ΜΟΤΟ ΕΩΣ 5-cc | 184.311 | 181.324 | 176.471 | -7.840 | -4,25% | -4.853 | -2,68% |
ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ | 79.500 | 78.531 | 78.594 | -906 | -1,14% | 63 | 0,08% |
ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΕΡΓΟΥ | 68.713 | 68.416 | 67.587 | -1.126 | -1,64% | -829 | -1,21% |
ΦΟΡΤΗΓΑ Δ.Χ. | 56.447 | 56.918 | 56.222 | -225 | -0,40% | -696 | -1,22% |
ΔΙΑΦΟΡΑ | 32.985 | 31.788 | 29.503 | -3.482 | -10,56% | -2.285 | -7,19% |
ΤΑΞΙ | 27.239 | 27.263 | 24.529 | -2.710 | -9,95% | -2.734 | -10,03% |
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ | 18.995 | 19.193 | 16.927 | -2.068 | -10,89% | -2.266 | -11,81% |
ΔΙΑΦΟΡΑ | 1.977 | 1.959 | 2.812 | -2 | -8% | 853 | 43,54% |
ΣΥΝΟΛΟ | 6.261.993 | 6.239.540 | 6.134.812 | -127.181 | -2,03% | -104.728 | -1,68% |
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου