«Είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθεί η εμβληματική αυτή επένδυση», είπε ο κ. Ξενόφος για το Ελληνικό, στη διάρκεια ομιλίας του στο συμπόσιο που πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη η Ελληνική Επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), με θέμα «Η Θεσσαλονίκη Πύλη Ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο».
Χαρακτήρισε το 2018 χρονιά ρεκόρ για το ταμείο, που όπως είπε ενεργοποίησε πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ, που είναι το μεγαλύτερο από το 2011 οπότε και ιδρύθηκε το ΤΑΙΠΕΔ.
Αναφερόμενος στον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ και στα περιουσιακά στοιχεία «ναυαρχίδες» που διαχειρίζεται, συμπεριέλαβε το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, επισημαίνοντας ότι προς ιδιωτικοποίηση οδεύουν και τα δέκα περιφερειακά λιμάνια στη χώρα, ενώ γνωστοποίησε ότι μετά το Πάσχα θα «τρέξει» και η διαγωνιστική διαδικασία για αυτά της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Σε ό,τι αφορά την ομάδα μαρίνων που θα ακολουθήσουν είπε: «ευελπιστώ να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα στις 16/4 ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου» και πρόσθεσε ότι «θα ακολουθήσουν και άλλες στην πλευρά του Ιουνίου και του Αιγαίου».
Στο πλάνο πάντως του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τον κ. Ξενόφο, συμπεριλαμβάνονται ιαματικές πηγές, ενώ αναφερόμενος στον τομέα της ενέργειας δήλωσε: «σχεδιασμός μας είναι η πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ και η δημιουργία υπόγειας αποθήκης αερίου στην Καβάλα, που αποτελεί για εμάς και μια στρατηγικής φύσης παρέμβαση».
Επισήμανε επίσης, ότι τα μακροοικονομικά στοιχεία της χώρας εμφανίζουν βελτίωση, υπάρχουν θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης τα τελευταία τρίμηνα και το τραπεζικό σύστημα δείχνει να βρίσκει τα «πατήματά» του, ωστόσο τόνισε ότι «τα προβλήματα δεν επιλύθηκαν, πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια και στα χρόνια που ακολουθούν». Υπογράμμισε την ανάγκη να συνεχιστούν οι διαρθρωτικές παρεμβάσεις και επισήμανε ότι το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει μία στρατηγική όχι με βάση τα έσοδα, αλλά «παντρεύοντας» την υποχρέωση για ταμειακή διαχείριση και διάθεση των περιουσιακών στοιχείων μαζί με ένα επενδυτικό πρόγραμμα με υποχρεωτικές επενδύσεις, ώστε να αναδειχθεί το περιουσιακό στοιχείο και να γυρίσει το αποτέλεσμα στην κοινωνία.
Ολοκλήρωση επενδύσεων ως το τέλος 2022
Τη δέσμευσή του ότι τέλος του 2022 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο ύψους 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν είναι υποχρεωτικές βάσει της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφηκε, αλλά επειδή είναι απαραίτητες για το λιμάνι.
«Περιμένουμε και το ελληνικό δημόσιο να ανταποκριθεί σε όσα ανάλαβε και να εκτελέσει τα έργα συνδέσεων του ΟΛΘ με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο», πρόσθεσε και επισήμανε: «η κοινοπραξία δεν πήρε το λιμάνι πέρυσι τον Μάρτιο σε πολύ καλή κατάσταση, αφού ναι μεν είχε καλά οικονομκά μεγέθη, αλλά του έλειπαν υποδομές, εξοπλισμός και όραμα και προοπτικά με καινούρια έργα».
Πρόσθεσε, ότι η νέα διοίκηση του ΟΛΘ εργάζεται για τη δημιουργία δικτύου συνεργαζόμενων υποδομών στις γειτονικές χώρες, με τα λεγόμενα dry ports, ενώ τόνισε ότι στον ένα χρόνο που η ΟΛΘ Α.Ε. βρίσκεται στο μάνατζμεντ της κοινοπραξίας των ιδιωτών μετόχων, πέτυχε την σημαντική μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων, από 28,5 ώρες κατά μέσο όρο στη ράδα, σε 8,1 ώρες τον Μάρτιο.
Αναφερόμενος δε στα θετικά βήματα που έγιναν τον τελευταίο χρόνο, ο ίδιος τόνισε ότι η νέα διοίκηση διεύρυνε τις σχέσεις με τους πελάτες από τις γειτονικές χώρες και άνοιξε νέες αγορές όπως αυτή του Κοσόβου. «Είναι κρίσιμο να φτιάξουμε δίκτυο υποδομών ώστε η πόρτα του λιμανιού να βρίσκεται στις γειτονικές χώρες, πριν το Πάσχα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις» τόνισε και διευκρίνισε ότι στόχος του ΟΛΘ δεν είναι να συγκεντρώσει όλες τις δραστηριότητες μέσα στο λιμάνι αλλά να «χτίζει» συνεργασίες με όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων logistics.
Με άλλο προφίλ ο σιδηρόδρομος το 2020
«Μέσα στο 2020 η εικόνα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι τελείως διαφορετική», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλππος Τσαλίδης, τονίζοντας ότι με βάση το επενδυτικό σχέδιο για την περίοδο 2019-2023, η εταιρεία, μέλος του ιταλικού ομίλου F.S.I., θα φέρει νέα τρένα.
Επισήμανε ότι εντός του τρέχοντος μηνός, αναμένεται να δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διπλή ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ώστε το νέο γρήγορο δρομολόγιο να ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου, ενώ τόνισε ότι μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες και θα εκτελείται σε πρώτη φάση από μία νέα αμαξοστοιχία, ενώ θα προστεθούν συνολικά πέντε τρένα. Κατά τον ίδιο, μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα έχουν εγκατασταθεί τα απαραίτητα συστήματα, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ακόμη περισσότερο στις 3 ώρες και 20 λεπτά.
Το σχέδιο ανάπλασης του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης
Στο σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν πρέπει να χάσουμε και την ευκαιρία».
Τονίζοντας ότι το μόνο βιώσιμο εκθεσιακό κέντρο που θα μπορούσε να λειτουργήσει είναι η ανάπλαση του παρόντος, ο κ. Ποζρικίδης επισήμανε ότι «μπορούμε να είμαστε ηγέτες στην περιοχή των Βαλκανίων, που είναι μια αγορά 50-60 εκατ. ανθρώπων, ωστόσο δεν βοηθούν οι υποδομές. Κάποια περίπτερα που λειτουργούν, κτίστηκαν με το Σχέδιο Μάρσαλ. 17 περίπτερα χτίστηκαν τη 10ετία του 1950 μέχρι και τη δεκαετία του 1980, με διαφορετικές αρχιτεκτονικές προσεγγίσεις και λειτουργικότητα. Έχουμε μια έκταση 90.000 τετραγωνικών μέτρων και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο τα 40.000 τ.μ.».
«Πρέπει να πάμε σε ένα εκθεσιακό, όχι πολύ μεγάλο καθώς η τάση είναι για έξυπνα γεγονότα και μικρές εκθέσεις. Χρειαζόμαστε σε δόμηση γύρω στις 50.000 τ.μ., σύγχρονο συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχείο δυναμικότητας 120 δωματίων και χρειαζόμαστε και θέσεις στάθμευσης”, είπε ο ίδιος και πρόσθεσε: “θα δώσουμε τις υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης σε συνεργάτες, οutsorcing και βεβαίως ένας μεγάλος χώρος, γύρω στα 80 στρέμματα θα αποδοθεί σαν μητροπολιτικό πάρκο στην πόλη».
«Αν έχουμε το προεδρικό διάταγμα για την ανάπλαση εντός του 2019, εμείς ήδη ετοιμάζουμε τα τεύχη δημοπράτησης για να προκηρυχθεί το έργο, ώστε το 2026 να λειτουργήσει το νέο εκθεσιακό κέντρο στις 3 Οκτωβρίου, στην επέτειο των 100 χρόνων από την 1η ΔΕΘ».
Οι εργασίες του συμποσίου άνοιξαν με τους χαιρετισμούς του προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής του ICC Hellas, Πέτρου Δούκα και του οικονομικού επόπτη, Κυριάκου Μερελή.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ