Η αύξηση της διαφημιστικής επένδυσης το 2024 επηρεάζεται από δυο βασικούς παράγοντες:
- Ο πρώτος παράγοντας αφορά την ανάπτυξη των Retail Media Networks
- O δεύτερος παράγοντας αφορά στα σημαντικά έκτακτα γεγονότα όπως:
- Εκλογές σε Αμερική, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδία και Μεξικό
- Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι,
- UEFA Euro 2024 & Copa America
Στη MAGNA υπολογίζουμε ότι εξαιρώντας την επένδυση από τα έκτακτα γεγονότα τότε υπολογίζεται αύξηση 8,7% στην συνολική διαφημιστική δαπάνη.
Για τις εταιρείες με τα παραδοσιακά Μέσα (Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Έντυπα, OOH) προβλέπονται έσοδα $272 δις (+2,9%) το 2024, σε αντίθεση με την πτωτική πορεία που σημειώθηκε το 2023 (-4,1%).
Τα έσοδα της τηλεόρασης προβλέπεται να αυξηθούν κατά 3,9% ($161δις) το 2024 κυρίως λόγω της αξιοποίησης των Ολυμπιακών αγώνων. Στη MAGNA υπολογίζουμε ότι εξαιρώντας τα έκτακτα γεγονότα του 2024 (εκλογές και αθλητικά γεγονότα) η δαπάνη θα παρουσίαζε μείωση κατά -1,0%.
Χαμογέλα και Πάλι: «Η στάση του είναι ντροπή για την ελληνική τηλεόραση» – Χαμός στο πλατό για τον Δημήτρη Ουγγαρέζο
Όσον αφορά τα υπόλοιπα παραδοσιακά Μέσα προβλέπεται:
- Έντυπα -2,7% ($44 δις)
- Ραδιόφωνο +1,6% ($29 δις)
- ΟΟΗ +6,9% ($35 δις)
Οι εταιρείες με Digital Μέσα προβλέπεται να έχουν αύξηση +13,1% ($655 δις) ,σε σχέση με το 2023 που σημειώθηκε αύξηση +11,9%.
Η αύξηση αυτή των Digital Μέσων προέρχεται κυρίως από:
- Αυξανόμενο ανταγωνισμό στο e-commerce (π.χ Temu and Shein)
- Ανοδική πορεία των retail media networks ($146 δις)
Το Search με όλα τα keyword based διαφημιστικά formats (περιλαμβάνονται τα search προϊόντα των ecommerce πλατφορμών) παραμένει να απορροφά το υψηλότερο ποσοστό της επένδυσης των brands και των businesses παγκοσμίως : $330 δις το 2024 (+12%) σε σχέση με το 2023 (+10,9%).
Το 2024 η ανάπτυξη της διαφημιστικής επένδυσης στα Social Media προβλέπεται να έχει σημαντική αύξηση +18% ($212 δις) σε σχέση με το 2023 (+17%). Όσον αφορά τις Video πλατφόρμες προβλέπονται έσοδα $78 δις (+14%) σχέση με το 2023 (+10,7%).