Τη νέα σεζόν αναμένουμε από εσάς και την ομάδα της σειράς ένα «υπερθέαμα»… Θα μας βάλετε στο κλίμα;
Υπερθέαμα δεν ξέρω αν θα δούμε… Πρώτα από όλα, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Εχω στα χέρια μου ένα σενάριο 10 επεισοδίων με μια «σφικτή» αφήγηση, που το διάβασα μονορούφι, με τράβηξε αμέσως. Η ιστορία αυτή έχει μεγάλο ενδιαφέρον και αφορά ένα πρόσωπο σπουδαίο, όπως ήταν η Μαρία Κάλλας, καθώς και ένα κομμάτι της ζωής της που είναι ελάχιστα γνωστό.
Η αλήθεια είναι ότι το ευρύ κοινό δεν γνωρίζει αυτήν την περίοδο της ζωής της…
Ολοι ξέρουμε τη ζωή της Κάλλας από τη στιγμή που έγινε η μεγάλη ντίβα της όπερας, ξέρουμε για το καλλιτεχνικό έργο της, ακόμα και πικάντικες ιστορίες για την ταραχώδη προσωπική ζωή της, αλλά ποια ήταν η Μαρία πριν γίνει Κάλλας… δεν γνωρίζουμε. Ηταν ένα κορίτσι μέτριο στην εμφάνιση, αδιάφορο θα έλεγε κανείς, με ελαττώματα που έβρισκε μπροστά του. Πώς την ανακάλυψαν ως φωνή, ποιος ήταν ο πρώτος που το ψυχανεμίστηκε, ο πόλεμος που δέχθηκε και όλα αυτά στη διάρκεια της Κατοχής στην Ελλάδα είναι άγνωστα. Για την Ολγα Μαλέα αποτελούσε ένα όνειρο ζωής να πραγματοποιήσει αυτήν τη σειρά και την καταλαβαίνω απολύτως, καθώς μόλις διάβασα το σενάριο είπα: «Μα, τι ωραία ιδέα! Μια σειρά για μια Ελληνίδα παγκοσμίου φήμης και ένα κομμάτι της ζωής της που έζησε στη χώρα μας. Πώς δεν το έχουμε εκμεταλλευτεί ακόμα στο κομμάτι της μυθοπλασίας;».
Εσείς ποια ηρωίδα θα υποδυθείτε;
Θα υποδυθώ την Ελβίρα ντε Ιδάλγο, μια πολύ διάσημη σοπράνο της εποχής, με διεθνή καριέρα και μεγάλες επιτυχίες, παγκοσμίου βεληνεκούς, μια πολύ ιδιαίτερη προσωπικότητα. Βρέθηκε να ζει στην Ελλάδα ακολουθώντας έναν έρωτα και ήταν στα χρόνια της Κατοχής δασκάλα της φωνητικής στο Ωδείο που σε πρώτη φάση απέρριψαν την Κάλλας. Αυτή, όμως, από την πρώτη ακρόαση κατάλαβε πως έχει τη φωνή του αιώνα. Την πήρε υπό την προστασία της, δούλεψε πολύ μαζί της, στάθηκε δίπλα της. Ανακάλυψε το πεδίο που θα μεγαλουργούσε αργότερα, ήταν ένας σταθμός στη ζωή της, καθώς της άνοιξε τον δρόμο και την οδήγησε στο να βγάλει τον καλύτερό της εαυτό. Δεχόταν τις συμβουλές της και τη διδασκαλία της ακόμα και όταν είχε γίνει η μεγάλη ντίβα. Ηταν ένα πρόσωπο πολύ καθοριστικό στη ζωή της.
Για να υποδυθείτε τη σοπράνο, είχατε μουσικές γνώσεις ή μελετήσατε σε βάθος;
Μελετώ όσο μας επιτρέπουν οι χρόνοι, συμφωνήσαμε, άλλωστε, με την ομάδα πως δεν έχει αξία στη μυθοπλασία να δείξουμε το μάθημα φωνητικής. Σημασία έχει η ανθρώπινη σχέση που δημιουργήθηκε μεταξύ των δύο γυναικών. Η Ελβίρα την έβλεπε σαν κόρη της την Κάλλας, που είχε πολλά προβλήματα με την κανονική της μητέρα, την οποία υποδύεται η Ελένη Ράντου. Ηταν η δεύτερη μητέρα της, λοιπόν, η ηρωίδα μου, την έβλεπε πολύ συναισθηματικά, την καταλάβαινε. Η Ελβίρα δεν «ξεκλείδωσε» μόνο την καλλιτέχνιδα Μαρία, αλλά την «ξεκλείδωσε» και ως άνθρωπο.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία του ρόλου σας;
Αρκάς: Ο Θανασάκης ξεμπερδεύει χριστουγεννιάτικα φωτάκια - Η αποστομωτική απάντηση της μητέρας του
Η Ελβίρα ήταν μια πολύ ιδιαίτερη προσωπικότητα, μια πολύ προχωρημένη γυναίκα για την εποχή της, που ζούσε τη ζωή της χωρίς να λογοδοτεί σε κανέναν και ταυτόχρονα ήταν ένας αξιοσέβαστος άνθρωπος, καταπληκτική στη δουλειά της. Ενας άνθρωπος από το μέλλον για την εποχή της, με εραστές, που κάπνιζε, που έπινε και, από την άλλη, ήταν τέτοια η καλλιτεχνική της εμβέλεια που όλοι της μιλούσαν στον πληθυντικό. Αυτή η αντίφασή της είχε μεγάλο ενδιαφέρον και ήταν δύσκολο να αποτυπωθεί.
Πώς ζήσατε την εμπειρία των γυρισμάτων;
Εχουμε δρόμο μπροστά μας. Το στοιχείο που κάνει απολαυστικά τα γυρίσματα είναι η μεταμόρφωση. Βγαίνεις εντελώς από το καλούπι του σημερινού σου εαυτού. Η μεταμόρφωση είναι ένα στοιχείο πάντα πολύ δελεαστικό. Ανεβάζει, βεβαίως, και τον βαθμό δυσκολίας σε ένα γύρισμα.
Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη νέα χρονιά; Πώς κρίνετε την πληθώρα σειρών;
Δεν μπορώ να πω πως καταλαβαίνω τι γίνεται. Καταλαβαίνω, όμως, πως το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης έχει να κάνει με τη βοήθεια που προέρχεται από το ΕΚΟΜΕ. Την επόμενη μέρα, όταν δεν θα υπάρχει ΕΚΟΜΕ, δεν θα υπάρχει και αυτή η δραστηριότητα στην τηλεόραση. Βοηθάει, στηρίζει, υποστηρίζει τις τόσο πολλές σειρές. Κατά τα λοιπά, ακούω γκρίνια και σχολιασμό ότι η τηλεθέαση έχει πέσει και η διαφήμιση το ίδιο. Με 18% τηλεθέαση μια σειρά «σκίζει», παλιά μιλούσαμε για 40%. Τα κανάλια γκρινιάζουν ότι λεφτά δεν υπάρχουν, ότι η διαφήμιση είναι πεσμένη, εγώ δεν βλέπω κάποια αύξηση αμοιβών. Εχοντας δουλέψει περισσότερα από 35 χρόνια σε αυτήν τη δουλειά, μπορώ να πω ότι από τη μυθοπλασία εξαρτάται κάθε φορά η πορεία ενός καναλιού. Γι’ αυτό αποτελούν και τα «βαριά χαρτιά» των καναλιών στη βραδινή ζώνη. Είναι απαραίτητη η ύπαρξη της μυθοπλασίας, γιατί, εκτός των άλλων, δημιουργεί περιεχόμενο και για τις εκπομπές των σταθμών. Κάθε χρόνο υπάρχει γκρίνια, αλλά στο τέλος έχουμε 40 σειρές…
Είπατε ότι είστε 35 χρόνια στον χώρο… Αν αναλογιστείτε τις πολύ μεγάλες επιτυχίες που έχετε σημειώσει και την αγάπη που έχετε εισπράξει από τον κόσμο, πώς θα σχολιάζατε όλη αυτήν την πορεία;
Είμαι ευγνώμων, είμαι πολύ χαρούμενη, ευχαριστημένη που μπόρεσα να κάνω κάποια πράγματα όπως περίπου τα φανταζόμουν χωρίς να αποκλίνω από την αρχική πορεία. Ολοι, βεβαίως, κάνουμε συμβιβασμούς και προσαρμογές. Και όλο αυτό είχε ένα αποτέλεσμα στη δουλειά, που ο κόσμος ακολούθησε και αγάπησε. Πραγματικά, εισπράττω αποδοχή και εκτίμηση από τον κόσμο, για τα οποία μόνο ευγνώμων νιώθω. Συνέβη και αυτό με την επιτυχία των «Απαράδεκτων», που ήμουν σε μικρή ηλικία και είχα πολλά χρόνια μπροστά μου για να το διαχειριστώ, να το συνηθίσω, να το βάλω στις σωστές του διαστάσεις μέσα στο κεφάλι μου.
Δεν αισθανθήκατε ότι όλο αυτό σας ζόρισε;
Αποκλειστικά από εμάς και μόνο εξαρτάται το πώς βλέπουμε την αναγνωρισιμότητα. Την έβαλα σε ένα ράφι χαμηλά… Αλλά εμείς είμαστε από τη Θεσσαλονίκη, όπως λέει και ένας φίλος, και έχουμε συνηθίσει να βγαίνουμε στον δρόμο και να χαιρετάμε ο ένας τον άλλο. (Γέλια.)
Μέτρησε για όλα αυτά ότι είχατε, για τον τρόπο που διαχειριστήκατε την επιτυχία, τις βάσεις από την οικογένεια;
Τότε που ξεκίνησαν αυτά και έγινε το μεγάλο μπαμ με τους «Απαράδεκτους», δεν είχα οικογένεια και παιδί. Η εποχή γενικότερα ήταν πιο αθώα. Χωρίς πολύ ή λιγότερο «κίτρινο» ή «ροζ» Τύπο, εκπομπές που κάνουν την τρίχα τριχιά, ο κόσμος έβλεπε τη σειρά, τρελαινόταν, με έβλεπε στον δρόμο και με φώναζε «αστροπελέκι».
Ποιον ρόλο ξεχωρίζετε;
Είναι σαν να ζητάς από μια μάνα να ξεχωρίσει τα παιδιά της… Το καθένα είναι μια εκδοχή του εαυτού της, ο κάθε ρόλος, λοιπόν, είναι μια εκδοχή μου σε διαφορετική εποχή. Η Χαρούλα από τη σειρά «Το σόι σου», χωρίς να έχει πολλά κοινά μ’ εμένα, κράτησε δέκα χρόνια, με ένα μικρό καστ, αλλά υπήρξε μια συναισθηματική σύνδεση μεταξύ μας. Μόνο για αυτόν τον λόγο θα έλεγα ότι αγαπώ τον ρόλο ίσως λίγο παραπάνω. Στον αντίποδα, η Χαρά του σίριαλ «Το καφέ της Χαράς» ήταν μια πολύ ευτυχής στιγμή. Για το 2003, η Χαρά ήταν πολύ πρωτοποριακός χαρακτήρας.
Είστε κι εσείς πρωτοποριακή;
Στα 58 μου δεν είμαι συντηρητικός άνθρωπος…
Λέτε την ηλικία σας…
Ναι, δεν έχω πρόβλημα να λέω την ηλικία μου. Αλλά και να θέλεις να κρυφτείς, κινδυνεύεις να γίνεις γραφικός. Υστερα από όσα έχουμε περάσει, συνειδητοποιήσαμε πόσο εύθραυστοι είμαστε και πως όλα μπορεί να καταρρεύσουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Το να είσαι υγιής και να καταφέρνεις να μεγαλώνεις κοντεύει να γίνει κατόρθωμα. Θα έπρεπε να χειροκροτούμε που μεγαλώνουμε με υγεία και κάνουμε τη δουλειά που αγαπάμε.
Ειδήσεις σήμερα
Σαν την Ψίμυθο πουθενά – Το πιο μαγευτικό fake news
Κίνδυνος πυρκαγιάς τη Δευτέρα (26/8) – Ποιες περιοχές είναι στο «κόκκινο»
Κολωνός: 10 φορές είχε βιάσει την 16χρονη ο 44χρονος – Πως της έστησε την παγίδα