Η καμπάνια πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΟΣΔΕΛ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Εργων του Λόγου), στο πλαίσιο του πολιτιστικού και κοινωνικού έργου που επιτελεί προς όφελος των συμβασιούχων του, αλλά και του κοινωνικού συνόλου εν γένει.
Με κεντρικό σύνθημα «Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου! Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές», η καμπάνια εστιάζει στον κίνδυνο που διατρέχει η ενημέρωση από τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και προτρέπει το κοινό, αφενός, να εμπιστευθεί τους επαγγελματίες δημοσιογράφους και, αφετέρου, να επιλέξει για άντληση πληροφορίας τα μέσα των επαγγελματιών Τύπου. Η έμφαση δίνεται στο γεγονός ότι η κοινωνική, οικονομική και πολιτική συγκυρία έχει αυξήσει τις ανάγκες για έγκυρη ενημέρωση, ενώ την ίδια στιγμή το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις.
Η Φάρμα: Η Μαρία Γιαννοπούλου είναι μεγάλη νικήτρια - Κέρδισε 50.000 ευρώ
Οι ψηφιακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο, τη ροή, τα κανάλια και τους ρυθμούς διάχυσης της πληροφορίας. Ο πολίτης, αν και θεωρητικά έχει πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών, επί της ουσίας βρίσκεται χαμένος στο χάος του Διαδικτύου, εκτεθειμένος σε πληθώρα ψευδών ειδήσεων, διατρέχοντας τον κίνδυνο της παραπληροφόρησης.
Παράλληλα, οι νέες συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώνονται στη μετα-Covid-19 ψηφιακή εποχή, μετατοπίζουν το κέντρο βάρους από τον Τύπο στους τεχνολογικούς κολοσσούς, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το δημοσιογραφικό περιεχόμενο και μονοπωλούν τη διαφήμιση – τις περισσότερες φορές χωρίς να καταβάλουν αντίτιμο στους δικαιούχους. Ως αποτέλεσμα, ο Τύπος βρίσκεται μπροστά σε μία άνιση μάχη, κατά την οποία καλείται να αντιμετωπίσει τις πλατφόρμες, αλλά και κάθε είδους ανταγωνιστή, ο οποίος, εκμεταλλευόμενος το χάος του Διαδικτύου, διασπείρει αμφίβολες ή και ψευδείς ακόμα ειδήσεις.
Με την καμπάνια αυτή οι ενώσεις εκδοτών Τύπου στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού για την ανάγκη ελέγχου των πηγών ενημέρωσης και διασταύρωσης των ειδήσεων, στην ανάδειξη του ρόλου του επαγγελματία δημοσιογράφου και του εκδότη Τύπου ως φορέων έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης, καθώς και στην ανάδειξη της συμβολής του περιφερειακού και τοπικού Τύπου.