Στο πρώτο κύμα πανδημίας, τον περασμένο Μάρτιο, οι ψυχαγωγικές εκπομπές και οι σειρές πέρασαν σε δεύτερη μοίρα, οι περισσότερες δε από αυτές «πάγωσαν», σταμάτησαν, καθώς δεν μπορούσαν να φιλοξενούν κοινό, καλεσμένους, ούτε ολόκληρες τις ομάδες ατόμων που δούλευαν για τα εν λόγω φορμάτ.
Στον αντίποδα, υπήρξε ένας ξεκάθαρος τηλεοπτικός νικητής στους πίνακες της Nielsen. Και αυτά δεν ήταν τα δελτία ειδήσεων. Σαφέστατα τα προαναφερθέντα, όπως και οι ενημερωτικές εκπομπές, «ανέβηκαν», όμως ο κυρίαρχος του παιχνιδιού ήταν η έκτακτη καθημερινή ενημέρωση των Σωτήρη Τσιόδρα και Νίκου Χαρδαλιά, που προβαλλόταν από όλα τα κανάλια στις 18.00.
Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, που δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», την εβδομάδα 13-20 Απριλίου, το 36,3% του συνόλου του κοινού παρακολούθησε τον Σωτήρη Τσιόδρα, αλλά και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά, από τις 18.00 έως τις 18.15.
Στο δεύτερο lockdown, του περασμένου Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, όλοι ήξεραν πώς να κινηθούν. Με αυστηρά μέτρα προστασίας, με συνεχόμενα rapid test στις παραγωγές των εκπομπών και σειρών, το πρόγραμμα των καναλιών συνεχίστηκε κανονικά και, πλέον, οι ομάδες της TV ήξεραν πώς να ακολουθούν το νέο πρωτόκολλο εργασίας. Ο εγκλεισμός του κόσμου στο σπίτι δεν έφερε ιδιαίτερες αλλαγές στους πίνακες τηλεθέασης, καθώς τα ήδη επιτυχημένα προγράμματα είδαν τις μετοχές τους να ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο.
Μια χρονιά με αντιφάσεις: Το φαινόμενο «Άγριες Μέλισσες» και η δίνη των ριάλιτι
Έκανε τη διαφορά και το «μπαμ» στο τηλεοπτικό τοπίο. Οι «Άγριες Μέλισσες» ήρθαν τον Οκτώβριο του 2019 να παρασύρουν το κοινό και να αποδείξουν ότι η μικρή οθόνη μπορεί να προσφέρει θαύματα. Μπορεί η σειρά να έκανε πρεμιέρα τη περασμένη χρονιά, αλλά δεν θα μπορούσε να μην έχει θέση σε αυτή εδώ την ανασκόπηση. Στάθηκε και συνεχίζει να στέκεται απέναντι από ομοειδή προϊόντα, αλλά και από ριάλιτι, δίνοντας άλλο αέρα στην TV και κάνοντας όλους εμάς πλέον να χαιρόμαστε που υπάρχουν και τέτοιες δουλειές. Με εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια, με τη σκηνοθετική ματιά του ταλαντούχου Λευτέρη Χαρίτου και τη σεναριακή υπογραφή της μοναδικής –όπως αποδεικνύεται- Μελίνας Τσαμπάνη, με ένα κάστ που θα ζήλευε ο κάθε δημιουργός, αυτή η δουλειά είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις πιο ευτυχείς στιγμές της τηλεόρασης. Να σημειωθεί ότι και η δεύτερη σεζόν σημειώνει τεράστια επιτυχία, με τα μηχανάκια της Nielsen να δείχνουν πλέον καθημερινά 30% στο σύνολο και εξίσου υψηλά ποσοστά στο δυναμικό κοινό.
Από την άλλη πλευρά και την ίδια στιγμή που η λέξη «ποιότητα» έχει κάνει την εμφάνισή της στην ελληνική τηλεόραση, βρίσκονται τα σκληροπυρηνικά ριάλιτι. Όσο κι αν κάποιοι τα χαρακτηρίζουν ως μόδα και τάση, έχουν έρθει για να μείνουν και αυτό φαίνεται τόσο από το γεγονός ότι υπάρχουν σε «αφθονία» όσο και από τα νούμερα που σημειώνουν, ειδικά στους τηλεθεατές 18-54. Συνεχίζοντας σε αυτό το δρόμο, η σεζόν 2020-2021 βρήκε τα περισσότερα κανάλια φουλ… των ριάλιτι.
Από τη μία ο ALPHA με το «Bachelor», όπου 20 γυναίκες διεκδικούν έναν άντρα με τις εντάσεις να πρωταγωνιστούν και να δίνουν στο πρόγραμμα μία θέση στην trash tv, από την άλλη το «GNTM», όπου επίδοξα μοντέλα άντρες και γυναίκες θέλουν τον τίτλο και το έπαθλο χωρίς να ενδιαφέρονται για τίποτα άλλο, και το «Big Brother» νέας εποχής. Η επιστροφή του ριάλιτι στον ΣΚΑΪ, 20 χρόνια περίπου μετά την πρώτη προβολή του στην Ελλάδα, άνοιξε μεγάλες συζητήσεις περί προστασίας των δικαιωμάτων, ποιότητας του περιεχομένου της τηλεόρασης και προτύπων.
Ωστόσο, τα μηχανάκια της Nielsen αποδεικνύουν ότι μέρος του κοινού αρέσκεται στο «πισωγύρισμα» της κλειδαρότρυπας και στο να παρακολουθεί την εικόνα έγκλειστων παικτών να καβγαδίζουν και να δείχνουν ότι υπάρχει και αυτή η πραγματικότητα. Να σημειωθεί, βέβαια, ότι μαζί με το «Big Brother» επέστρεψε και ο μετρ του είδους Ανδρέας Μικρούτσικος. Έπειτα από χρόνια αποχής, τόσο για λόγους επαγγελματικούς όσο και προσωπικούς, ο Ανδρέας «ξαναχτύπησε» και προκάλεσε έριδες με τα σχόλιά του στα live του ριάλιτι, τις Παρασκευές.
Deal: Συγκλόνισε παίκτης - Ήθελε τα 70.000 ευρώ για να πάρει πρόσθετο μέλος βάδισης
MEGA-λη επιστροφή
Το «μαύρο» στο πάλαι πότε μεγάλο κανάλι ήταν μία τηλεοπτική στιγμή που έμεινε στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Το ίδιο, όμως, συνέβη και με τη μεγάλη του επιστροφή, την πρώτη επίσημη της νέας εποχής που ξεκίνησε στις 17 Φεβρουαρίου του 2020, με ιδιοκτήτη πλέον τον Βαγγέλη Μαρινάκη.
Στις 06.00 της ίδια μέρας, ο σταθμός ξαναβγήκε στον αέρα, ενάμιση χρόνο μετά το «λουκέτο», και το βλέμμα ήταν στραμμένο εκεί. Ποδαρικό έκανε η εκπομπή «Κοινωνία ώρα MEGA» με τους Νίκο Φιλιππίδη, Μπάγια Αντωνοπούλου, Ντίνο Σιωμόπουλο και Τζίνα Μοσχολιού. «Είμαστε στον αέρα… Έχουμε την ξεχωριστή χαρά και τιμή να είμαστε αυτοί που θα σας υποδεχτούμε στο νέο-παλιό μεγάλο κανάλι.
Η αλήθεια είναι ότι είναι μία σχέση, η οποία μόνο ξένους δεν μας λες, δηλαδή, εσάς τους τηλεθεατές κι εμάς εδώ από το μεγάλο κανάλι. Και αν και βρισκόμαστε στο και πέντε και όχι στο Παρά Πέντε της νέας εποχής, αν εσείς νιώθετε ότι είστε κυκλωμένοι από Απαράδεκτους, αν νιώθετε ότι κάποιοι σας βλέπουν ψηλά, από το Ρετιρέ, τότε μείνετε στο μεγάλο κανάλι των Σαββατογεννημένων, το MEGA. Είμαστε στο Mega όπως πάντα», ήταν τα πρώτα λόγια των παρουσιαστών.
Την περίοδο που ακολούθησε, το MEGA προσπάθησε να σταθεί ξανά στα πόδια του με κάποιες νέες εκπομπές και πολλές επαναλήψεις επιτυχημένων και αγαπημένων σειρών. Τη νέα σεζόν, όμως, που ξεκίνησε πριν κάποιους μήνες, τα στελέχη του καναλιού λανσάρουν το δικό τους πρόγραμμα με πρωινά μαγκαζίνο, ενημερωτικά και ψυχαγωγικά, δελτία ειδήσεων, ενημερωτικές εκπομπές, σειρές και τηλεπαιχνίδια. Αν και ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά μεγάλος, το MEGA διαμορφώνει το δικό του κοινό και αποδεικνύει ότι στο μυαλό των τηλεθεατών έχει πάντα θέση και ύπαρξη!
Η ηχηρή αποχώρηση της Βασίλισσας Ελένης
Από τις αρχές του 2020 στα δημοσιογραφικά πηγαδάκια κυκλοφορούσε η είδηση ότι η Ελένη Μενεγάκη έχει ενημερώσει την διοίκηση του APHA για την αποχώρησή της από το κανάλι στο τέλος της σεζόν. Με την ίδια να χαμογελά πλατιά και να «σφυρίζει» στα όσα ακούγονταν, η Ωραία Ελένη της TV, ανήμερα της ονομαστικής της εορτής, γνωστοποίησε on air την απόφασή της να αποχωρήσει από το κανάλι αλλά και από την τηλεόραση. «Ήμουν πολύ τυχερή γιατί εδώ και πάρα πολλά χρόνια βρίσκομαι σε έναν χώρο που μου ταίριαξε πάρα πολύ. Δεν το ήξερα. Ήμουν πολύ τυχερή γιατί η ζωή μου έφερε κοντά μου ξεχωριστούς εκλεκτούς ανθρώπους και καλούς συνεργάτες. Υπήρξα πολύ τυχερή γιατί δεν χρειάστηκε να πάω κόντρα στον χαρακτήρα μου και να πηδάω από κλαδάκι σε κλαδάκι…
Αυτό που θέλω να ξέρετε και το είχα βάλει στο μυαλό μου πως θα σας το πω στη γιορτή μου…. Σας αποχαιρετώ από τον ALPHA στο τέλος της σεζόν. Σας το λέω σήμερα. Δε θα με δείτε κάπου την επόμενη σεζόν, γιατί είναι μια ευκαιρία για μένα να κάνω πράγματα που δεν έκανα σε μικρότερη ηλικία. Πράγματα που είναι απλά… Για μένα κι αυτό είναι αχαρτογράφητα νερά. Αυτό που ξέρω είναι ότι θέλω η επόμενη σεζόν να με βρει ελεύθερη και να δοκιμάζομαι σε κάτι που δεν θα έχω ξανακάνει. Εδώ θα είστε πάντα όλοι και κάποια στιγμή θέλω να πιστεύω ότι θα τα ξαναπούμε. Σας αγαπώ. Σας ευχαριστώ και είμαι περήφανη που κατάφερα να μην κλάψω», είπε μεταξύ άλλων η παρουσιάστρια.
«Παρότι το έργο Ελένη το έφτασα μέχρι εκεί που ήθελα, με τον τρόπο που ήθελα, δεν είχα καταφέρει να σκεφτώ πώς εγώ θα ήμουν στο τέλος. Ποτέ δεν έβαλα σε σειρά τις σκέψεις μου. Ποτέ δεν είχα χαρτιά μπροστά μου που να γράφουν κάτι. Όλα είναι μέσα στο μυαλό μου, τα σωστά και τα λάθος. Είναι όλα αυτά που έχει μέσα η ψυχή μου, η οποία είναι ζωντανή και αληθινή. Την κάθε μέρα σε αυτή τη διαδρομή, εγώ την ευχαριστήθηκα μέσα από την ψυχή μου… Κλείνει ένα τεράστιο κεφάλαιο για μένα. Δεν ξέρω αν τα όνειρά μου πήγαν ποτέ τόσο μακριά»… Με αυτά τα λόγια και με δάκρυα στα μάτια, η Ελένη υποδέχτηκε, για τελευταία φορά, το μεσημέρι της Τετάρτης 1ης Ιουλίου, το κοινό της, στο στούντιο της εκπομπής «Ελένη» του ALPHA, βάζοντας μία μεγάλη τελεία σε μία πορεία 29 ετών και σε ένα κύκλο 15 χρόνων στον ίδιο σταθμό.
Και μπορεί έκτοτε να έχουν περάσει πέντε μήνες και τα μεταγραφικά σενάρια να την θέλουν πρωταγωνίστρια, όμως εκείνη χαμογελά πλατιά με τη νέα της ζωή και φροντίζει να κρατά επαφή με τους followers της μέσω Instagram αποδεικνύοντας ότι η απόφασή της να απέχει ήταν απόλυτα συνειδητή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr