Στο βίντεο βλέπουμε πρωταγωνιστή έναν γάιδαρο καθώς και σκηνές που εμφανίζεται η Ελλάδα προ ΣΥΡΙΖΑ, σαν μια χώρα όπου η Χρυσή Αυγή αλώνιζε, οι Έλληνες παρακαλούσαν για μια τσάντα λαχανικά, άλλοι υπέφεραν από πείνα, και οι αυτοκτονίες των απελπισμένων διαδέχονταν η μία την άλλη.
Στη διάρκεια του βίντεο προπαγάνδας εμφανίζονται όλοι οι πολιτικοί αντίπαλοι του ΣΥΡΙΖΑ, με δηλώσεις τους, που επιλεγμένες και απομονωμένες εξυπηρετούν το σχέδιο να εκτεθούν στα μάτια των τηλεθεατών. Κάποια στιγμή εμφανίζεται και ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης με υπότιτλο ειρωνικό, ότι ήταν μικρό παιδί και ταυτόχρονα πολιτικός εξόριστος.
Επίσης υπάρχουν εικόνες του δικτάτορα Παπαδόπουλου, οποίος εμφανίζεται ξαφνικά και τον χειροκροτά ο κόσμος. Ακολουθούν εικόνες από διαδηλώσεις τις οποίες διαλύει η αστυνομία, καθώς και εικόνες του Βέμπερ με τον ειρωνικό στίχο περί φιλελλήνων να ακούγεται ως μουσική υπόκρουση.
Οταν ολοκληρώθηκε το βίντεο η κυρία Ακριβοπούλου τόνισε ότι είναι μία υπόμνηση σε όλους και ότι έχει μεγάλη σημασία η ατομική ευθύνη σε μία φράση που όχι μόνο ακούστηκε αλλά ήταν και απειλητική για τους Ελληνες πολίτες.
https://www.youtube.com/watch?v=MMIW6qjesHY&feature=youtu.be
Η Ομάδα Μνήμης
Το συγκεκριμένο γεγονός δεν αφορά μόνο την επιλογή της δημοσιογράφου να κάνει προπαγάνδα μέσα από την Δημόσια Τηλεόραση αλλά και την πηγή του βίντεο που χρησιμοποίησε. Όπως φαίνεται ξεκάθαρα από τις εικόνες, προέρχεται από την Ομάδα Μνήμης (κίτρινο ΟΜ).
Η «Ομάδα Μνήμης» ιδρύθηκε στα social media πολύ πρόσφατα, και πολύ γρήγορα κατάφερε να μαζέψει χιλιάδες likes στα social media, χάρις τις προωθούμενες διαφημίσεις της. Λειτούργησε ως φιλοκυβερνητικό αντίβαρο της «Ομάδας Αλήθειας», η οποία με τη σειρά της εδώ και χρόνια προωθεί στα social media θέσεις φιλικές προς τη ΝΔ, και κατά των αντιπάλων της.
Η συγκεκριμένη ομάδα, όμως, έπεσε στην αντίληψη πολλών πολύ πρόσφατα, χάρις στην έρευνα του InsideStory.gr το οποίο την συνέδεσε με διαφημίσεις στο Facebook που δρούσαν υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, έχοντας όμως, πολλά σκοτεινά σημεία!
Όλα ξεκίνησαν από την εταιρεία In Progress η οποία εμφανιζόταν ως χορηγός διαφημίσεων στο Facebook σε πολλές φιλοκυβερνητικές αναρτήσεις η οποία κατέβαλε μεγαλύτερο συνολικά προϋπολογισμό από κάθε πολιτικό κόμμα και τους επίσημους λογαριασμούς κάθε υποψηφίου πριν τις ευρωεκλογές!
Τηλεθέαση: Η επέλαση της Εθνικής, τα ζόρια της Γιάμαλη και ο νικητής στη βραδινή ζώνη
Η επίσημη σελίδα της In Progress στο Facebook ανέβηκε στις 6 Νοεμβρίου του 2018. Το πρώτο post, που έγινε στις 15 Νοεμβρίου 2018 κι αναφερόταν σε ρατσιστική επίθεση κατά του Θανάση Αντετοκούμπο, έφτασε τα 2.400 like και τις 100 περίπου κοινοποιήσεις, παρότι η σελίδα δεν είχε καν τόσους ακολούθους.
Οι πληρωμένες καταχωρήσεις δεν λείπουν, αλλά στην τελική ευθεία προς τις κάλπες η εταιρεία αυξάνει καθημερινά το διαθέσιμο budget, ούτως ώστε οι διαφημίσεις της να αγγίξουν ευρύτερο κοινό. Την τελευταία εβδομάδα των ευρωεκλογών δαπανά €22.480 για την προώθηση φιλοκυβερνητικών και αντι-αντιπολιτευτικών (sic) μηνυμάτων.
Μια πιο προσεκτική ματιά στη λίστα των διαφημιζομένων θα μας εκπλήξει ακόμη περισσότερο. Πλην της δικής της σελίδας, η In Progress διαχειρίζεται και άλλες σελίδες με έντονη δραστηριότητα κατά τις τελευταίες προεκλογικές ημέρες. Πιο ενδεικτική είναι η «Ομάδα Μνήμης» – που αναφέραμε νωρίτερα!
Συνολικά, η συγκεκριμένη εταιρεία ξόδεψε μόνο για καμπάνιες στο Facebook σχεδόν 75.000 ευρώ. Αθροιστικά, προκύπτει ότι ο προϋπολογισμός της In Progress υπερέβη τους αντίστοιχους προϋπολογισμούς όλων των κομμάτων στις ευρωεκλογές. Ενδεικτικά, το Ποτάμι ξόδεψε €33.036, ο Σύριζα €24.420, η ΝΔ €23.347, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες €23.873, το Κίνημα Αλλαγής €12.505.
Η InProgress επίσης ξόδεψε περισσότερα από τους υποψήφιους περιφερειάρχες Πατούλη (€33.382), Δούρου (€12.776), τους υποψήφιους δημάρχους (Γερουλάνο €9.606, Ηλιόπουλο €3.264,22, Μπακογιάννη €2.041,6) και τέλος περισσότερα από όλους τους υποψήφιους ευρωβουλευτές (Θ. Καλαμπόκης €20.201, Π. Κόκκαλης €14.818).
Ποια είναι η In Progress
Σε αντίθεση με το σύνολο σχεδόν των διαφημιστικών εταιρειών που συνεργάστηκαν με κόμματα και υποψηφίους, η In Progress δεν είχε προηγούμενη δραστηριότητα στον χώρο.
Το κινητό τηλέφωνο που αντιστοιχεί στον υπεύθυνο της εταιρείας In Progress ήταν το ίδιο με το τηλέφωνο, που είχε δηλώσει ο υπεύθυνος της αντίστοιχης καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ.
Στην έρευνα του InsideStory.gr σημειώνεται πως επικοινώνησε κατ’ επανάληψη τόσο γραπτά όσο και τηλεφωνικά με το γραφείο Τύπου του κόμματος. Αναζήτησε την υπεύθυνη κ. Σβίγγου και ρώτησε τόσο για την τρέχουσα συνεργασία με την εν λόγω εταιρεία, όσο και για το γεγονός ότι επιλέχθηκε για την καμπάνια των ευρωεκλογών αντί για τους επίσημους λογαριασμούς του κόμματος, αλλά και για το αν η συνεργασία θα συνεχιστεί και στις εθνικές εκλογές.
Παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις από επιτελείς του κόμματος, δεν δόθηκαν συγκεκριμένες απαντήσεις για τη σχέση του ΣΥΡΙΖΑ με την εταιρεία Ιn Progress (για τη σύμπτωση των κοινών δημοσιεύσεων, και την έτερη σύμπτωση με το ίδιο κινητό τηλέφωνο). Η κ. Σβίγγου δεν επικοινώνησε ενώ σε συνέχεια των επίμονων αιτημάτων, συνεργάτες του γραφείου Τύπου παρέπεμψαν στην οικονομική διεύθυνση του κόμματος (η οποία, είναι «υπεύθυνη για οτιδήποτε σχετίζεται με οικονομική συναλλαγή»), από όπου επίσης δεν βγήκε οποιαδήποτε σχετική πληροφορία.
Ο οικονομικός υπεύθυνος του κόμματος, κ. Δαρειώτης, ενημέρωσε πάντως ότι δεν γνωρίζει τη συγκεκριμένη εταιρεία, ούτε αν έχει διοχετευθεί διαφημιστικό budget προς αυτήν, αλλά και ότι όλες οι προεκλογικές δαπάνες του κόμματος θα δημοσιευθούν στη Διαύγεια.
Η ΕΡΤ μετέδωσε μόνο Τσίπρα!
Όλα αυτά την στιγμή που θυμίζουμε ότι η ΕΡΤ μπορεί να βρήκε τον χρόνο να μεταδώσει στο κεντρικό της δελτίο ολόκληρη την την ομιλία-παραχολογία του Αλέξη Τσίπρα από το Μέγαρο Μουσικής αλλά δεν… μπόρεσε να βρει χρόνο να ενημερώσει τους πολίτες για τα σημαντικά πολιτικά και άλλα θέματα όπως ήταν η διάλυση της Βουλής.
Το γεγονός της μετάδοσης ολόκληρης της ομιλίας του Αλέξη Τσίπρα καυτηριάστηκε από τη Νέα Δημοκρατία που έκανε λόγο για μνημείο δημοσιογραφικής ντροπής.
Συγκεκριμένα ανάφερε: «Το γεγονός ότι το κεντρικό δελτίο της ΕΡΤ, αντί ειδήσεων, μετέδωσε σήμερα το σύνολο της προεκλογικής εκδήλωσης του ΣΥΡΙΖΑ, θα μνημονεύεται ως μνημείο δημοσιογραφικής ντροπής για τη δημόσια τηλεόραση».
Ώρες μετά η διοίκηση της ΕΡΤ απάντησε λέγοντας ότι θα συνεχίσει την ίδια τακτική σε ότι έχει να κάνει με ομιλίες-πρωτοβουλίες πολιτικών αρχηγών που γίνονται κατά την διάρκεια του δελτίου και για το τέλος εξέφρασε την … λύπη της που εξαιτίας της συγκεκριμένης σπουδής της δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στα υπόλοιπα θέματα της επικαιρότητας.
Αναλυτικά από το Ραδιομέγαρο τονίστηκε ότι:
«Το χθεσινό δελτίο ειδήσεων των 21:00 της ΕΡΤ πρόβαλε πολιτική εκδήλωση του κυβερνώντος κόμματος με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού και σειράς Υπουργών, όπως πάντα και παραδοσιακά γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται σε ανάλογες περιπτώσεις τόσο για τον Πρωθυπουργό όσο και για τους αρχηγούς άλλων κομμάτων, σε εκδηλώσεις που διεξάγονται κατά τη διάρκεια του δελτίου Ειδήσεων.
Δεν πρόβαλε όμως με τα ανάλογα ρεπορτάζ τις λοιπές ειδήσεις της ημέρας, περιλαμβανόμενης της είδησης για τη διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη εκλογών. Αυτό ήταν λάθος και η Διοίκηση της ΕΡΤ λυπάται για αυτό».