Μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα γίνουν οι προβλεπόμενες διαδικασίες και εντός του Οκτωβρίου το κανάλι θα σταματήσει να εκπέμπει οριστικά.
Το ΣτΕ θα στείλει την απόφασή του στο ΕΣΡ και αυτό με τη σειρά του θα την γνωστοποιήσει στην ΕΕΤΤ και την DIGEA και στη συνέχεια θα διακοπεί το σήμα του.
Η τελευταία πράξη του «δράματος» είναι αυτή που αφορά τα περιουσιακά στοιχεία του. Μόλις εκδοθεί η απόφαση στο αίτημα των τραπεζών για να τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης θα προχωρήσουν εν συνεχεία οι πλειστηριασμοί.
Αυτό που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ο πλειστηριασμός της «πολύτιμης» ταινιοθήκης του καναλιού, για την οποία φυσικά ακούγονται ήδη πολλοί επίδοξοι μνηστήρες.
Νίκος Μουτσινάς: Οι τηλεοπτικοί «αντίζηλοι» και οι φωστήρες που τον έβαλαν στο στόχαστρο
Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι μετά την εφαρμογή του νόμου 4496/17 οι τηλεοπτικοί σταθμοί εξαρτούν τη συνέχιση της λειτουργίας τους από τη συμμετοχή τους στην προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει συμμετοχή επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός της λειτουργίας του χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίων περιστάσεων.
Επιπλέον, επισημαίνεται πως «στην περίπτωση μη συμμετοχής ή απαράδεκτης ή ανεπιτυχούς συμμετοχής τηλεοπτικού σταθμού σε προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός λειτουργίας του μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίαν περιστάσεων».
Η Ολομέλεια του ΣτΕ, επισημαίνει, επίσης, ότι «σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή του κράτους δικαίου που επιβάλλει τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου, ως τύπος προγράμματος που αφορά την ενεστώσα λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, νοείται ο δηλωθείς κατά την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία τύπος του προγράμματος, ο οποίος και προσδιορίζει το χαρακτήρα του σταθμού ως ενημερωτικού ή μη και όχι ο τύπος προγράμματος ο οποίος έχει τυχόν δημιουργηθεί αυθαιρέτως με τη μεταβολή της φυσιογνωμίας του δηλωθέντος προγράμματος του σταθμού, κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων με τις οποίες κρίθηκε νόμιμη η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε τηλεοπτικούς σταθμούς για μη νόμιμη μετατροπή του προγράμματός τους από ενημερωτικό, όπως είχε δηλωθεί, σε μη ενημερωτικό».
Επίσης το Συμβούλιο της Επικρατείας επισημαίνει πως «η τηλεοπτική εκπομπή τελεί (κατ’ άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος) υπό τον άμεσο έλεγχο του κράτους προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιδιωκόμενοι σκοποί (εξασφάλιση τηλεοπτικής στάθμης προγραμμάτων, πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας κ.λπ.) και δύναται να συνίσταται ο έλεγχος αυτός στην υπαγωγή της τηλεοπτικής εκπομπής σε καθεστώς προηγούμενης άδειας, χορηγουμένης κατά ισότιμο, αντικειμενικό και αμερόληπτο τρόπο, σχετικοί όροι και προϋποθέσεις».
Επίσης, με 4 άλλες αποφάσεις της Ολομέλειας (2014-2017) απερρίφθησαν οι αιτήσεις ακύρωσης της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας και των τηλεοπτικών σταθμών ΣΚΑΪ, Star και ΑΝΤ1 που τρεφόντουσαν κατά της τελευταίας αδειοδοτικής διαδικασίας.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]