Ο Δημήτρης Καταλειφός «με αφορμή όλα αυτά τα οδυνηρά πράγματα που συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο θέατρο» προτείνει «όχι μόνο ο Γιώργος Κιμούλης αλλά όλη η γενιά μας να πει ένα μεγάλο συγγνώμη στους νεότερους».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει με ανάρτησή του στο Facebook o διακεκριμένος ηθοποιός «ανήκω στην ίδια γενιά με τον Γιώργο Κιμούλη. Αυτή η γενιά παρέλαβε μια ολόκληρη μυθολογία για τις σκληρές πρόβες, τις απαιτήσεις σκηνοθετών που συχνά γίνονταν ακραίες, για ομηρικούς καυγάδες μεταξύ των συντελεστών μιας παράστασης και άλλα πολλά»
Η δημόσια τοποθέτησή του Δημήτρη Καταλειφός προκάλεσε την αντίδραση του συναδέλφου του Αντώνη Καφετζόπουλου και του συνθέτη Δημήτρη Οικονομάκη
Ολόκληρη η ανάρτηση του Δημήτρη Καταλειφού
Με αφορμή όλα αυτά τα οδυνηρά πράγματα που συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο θέατρο, θυμήθηκα μια φράση που λέει ο Σκηνοθέτης στην αριστουργηματική ταινία του Μπέργκμαν «Μετά την πρόβα»: Το θέατρο είναι ιδρώτας, σπέρμα και σκατά».
Ανήκω στην ίδια γενιά με τον Γιώργο Κιμούλη. Αυτή η γενιά παρέλαβε μια ολόκληρη μυθολογία για τις σκληρές πρόβες, τις απαιτήσεις σκηνοθετών που συχνά γίνονταν ακραίες, για ομηρικούς καυγάδες μεταξύ των συντελεστών μιας παράστασης και άλλα πολλά.
Η δική μας γενιά συνέχισε σε μεγάλο βαθμό κάπως στα ίδια- ίσως και σε χειρότερα- ακόμα χνάρια, γιατί η όλη εποχή εξελίχθηκε γενικά χειρότερα. Εδώ και μια τουλάχιστον δεκαετία τα πράγματα αλλάζουν σε τρομακτικό βαθμό. Το θέατρο φυσικά δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστο. Αν τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα ή χειρότερα θα το δείξει η ιστορία.
Η νέα εποχή μάς επιτρέπει να μιλάμε. Αυτό ίσως πραγματικά να είναι καλύτερο και υγιέστερο. Και σίγουρα θα είναι υγιέστερο να μιλάμε τη στιγμή που υφιστάμεθα την οποιαδήποτε αδικία ή παραβίαση των αυτονόητων δικαιωμάτων μας. Αυτό σε μεγάλο βαθμό δεν γινόταν για πολλούς λόγους τα προηγούμενα χρόνια. Ας το δούμε με ψυχραιμία και κατανόηση.
Ας πάψουμε να κατηγορούμε με ευκολία θύτες και θύματα. Κάθε γενιά χρειάζεται ένα «μπράβο», έναν έπαινο, για ό,τι προσέφερε, και οφείλει ένα συγγνώμη για τα λάθη που σίγουρα διέπραξε, γιατί είναι αδύνατον να μην κάνει λάθη.
Μαριγκόνα: Τρέλανε το ΣΕΦ και όλη τη χώρα - Από 97 followers έφτασε στους 34.000 μέσα σε ένα 24ωρο
Ας θεσπίσουμε από την αρχή κάποιους καινούργιους κανόνες για το θέατρο. Και για τη θεατρική εκπαίδευση και για το επάγγελμα. Το απαιτεί η νέα εποχή.
Μέχρι τώρα ήταν μια συγκεχυμένη κατάσταση, μέσα στην οποία έβρισκε έδαφος και η κατάχρηση εξουσίας και η σιωπηλή και οδυνηρή υποταγή. Κι αυτά πολλές φορές τα εκλαμβάναμε μέσα στη γενική μας σύγχυση σαν απαραίτητα για να κάνουμε τέχνη. Ας θέσουμε καινούργια πλαίσια για μια δημιουργική συνύπαρξη στον μικρό μεγάλο κόσμο του θεάτρου. Το απαιτούν οι καιροί.
Κατά συνέπεια προτείνω όχι μόνο ο Γιώργος Κιμούλης αλλά όλη η γενιά μας να πει ένα μεγάλο συγγνώμη στους νεότερους για λάθη που κι εμείς παραλάβαμε ή συνεχίσαμε, και οι νεότεροι να δώσουν αυτή τη συγγνώμη και να προχωρήσουμε ξανά όλοι μαζί. Το θέατρο με αφορμή την πανδημία έχει δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα που θα μπορούσε να δεχτεί. Ας μη το τραυματίζουμε κι εμείς με τα ίδια μας τα χέρια.»
Καφετζόπουλος: «Η συγνώμη από όλους γενικώς και αορίστως είναι παραπλανητική»
Ο Αντώνης Καφετζόπουλος από την πλευρά του απάντησε στον Δημήτρη Καταλειφό ξεκαθαρίζοντας πως δεν συμφωνεί μαζί του. Όπως λέει, «”όλα αυτά τα οδυνηρά” δεν “συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο θέατρο”. Συμβαίνουν εδώ και δεκαετίες».
Και προσθέτει: «Κι ο Μπέργκμαν στις μέρες μας και άλλα ιερά τέρατα, δικά μας και ξένα, θα πρέπει επιτέλους να ειδωθούν και κάτω από το σημερινό φως. Το 1650 καίγαν γυναίκες με ασήμαντες αφορμές. Στις μέρες μας μόνο φρίκη φέρνει μια τέτοια σκέψη.
Υπάρχουν -και υπήρχαν πάντοτε- και εκείνοι που δεν υπέκυψαν στον ρόλο του θιασάρχη-αφέντη».
Στην ανάρτησή του ο Αντώνης Καφετζόπουλος υπογραμμίζει ότι «η συγνώμη από όλους γενικώς και αορίστως είναι παραπλανητική και αδικεί τα θύματα που επιτέλους, με βάσανο προσωπικό, ανοίγουν την καρδιά και το στόμα τους» και καταλήγει: «Η ανθρώπινη εμπειρία δείχνει ότι “τα πράγματα” είναι πάντα “καλύτερα” όταν μιλάμε.
Και κλείνει με ένα υστερόγραφο: «Για να προλάβω την ασχετίλα οφείλω να δηλώσω πολύ καθαρά ότι εκτιμώ απεριόριστα τον Δημήτρη Καταλειφό. Και να υπογραμμίσω ότι η εκτίμηση μου αυτή άφορα και το τι είδους άνθρωπος είναι ο Δημήτρης».
Οικονομάκης: Με θύμωσε η φράση «έ, της μόδας είναι»
«Ζούμε σε μιά εποχή που η κοινωνία σπάει την σιωπή κι ανέχεται λιγότερα. Ας μην θάψουμε το παράπονο αυτών που μίλησαν πίσω από τη “συλλογική” ευθύνη της γενιάς. Κι ας μην κρύψουμε τους θύτες πίσω από το φιλότιμο και τη συγγνώμη της “παρέας”» επισημαίνει ο Δημήτρης Οικονομάκης, απαντώντας στον Δημήτρη Καταλειφό και συμπληρώνει:
«Δούλεψα στο θέατρο και αυτό που μου έμεινε, κάθε φορά, ήταν η μαγεία. Κι αυτοί που την μοιράστηκαν δεν κοιτούσαν ηλικίες. Κι ούτε χωρίζονταν σε σκηνοθέτες και ηθοποιούς. Οφείλουμε σε όλους ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Και δεν ζητάμε ομαδικές συγγνώμες από αυτούς που τολμούν να ταξιδέψουν σε θάλασσα φουρτουνιασμένη. Και με το έργο τους να μας φέρουν αντιμέτωπους με τον κρυμμένο εαυτό μας. Δεν είχα προσωπική γνώμη για τον Κιμούλη. Κι ούτε συνάντησα Κιμούληδες που να ταιριάζουν στις περιγραφές.
Αλλά οι καταγγελίες παραέγιναν πολλές. Και με πρόσβαλε και με θύμωσε αυτή του η φράση ….”έ, της μόδας είναι!”. Πόσο περιφρονητική απάντηση στις κατηγορίες. Αλλά η μόδα είναι όμορφη ενίοτε. Κι απελευθερωτική» καταλήγει στην ανάρτησή του.
Η Κατερίνα Παπουτσάκη μιλά για τη συνεργασία με τον Κιμούλη: «Έχασα τη φωνή μου, ζορίστηκα» [βίντεο]
Ελένη Μενεγάκη: Η κόρη της Βαλέρια μόλις έγινε 13 χρονών
Αγνώριστη η Χριστίνα του Big Brother – Δείτε τη με ξανθά μαλλιά και μπούκλες
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr