Σε αυτή τη φάση, η πλατφόρμα είναι ανοιχτή μόνο για τους ηλικιωμένους άνω των 85 ετών. Για όσους δεν διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες ή κάποιο πρόσωπο στο συγγενικό τους περιβάλλον που να μπορεί να το κάνει, μπορούν να επισκεφθούν κάποιο ΚΕΠ ή φαρμακείο για την εξυπηρέτησή τους, έχοντας μαζί τους μόνο τον ΑΜΚΑ και την ταυτότητά τους.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, στη χθεσινή ενημέρωση του υπουργείου Υγείας, ειδικά για τα ΚΕΠ υπάρχει μία πρόσθετη μέριμνα για τρίτο πρόσωπο, σε περίπτωση που ο υποψήφιος εμβολιαζόμενος δεν μπορεί να μεταβεί στο σημείο.
Διαδικασία
Παράλληλα, όσοι είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση, περίπου 50.000 ηλικιωμένοι άνω των 85 ετών, θα λάβουν ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα στο κινητό τους από τον πενταψήφιο 13034, στο οποίο θα αναγράφεται το προγραμματισμένο ραντεβού τους. Στο ίδιο SMS θα αναγράφεται κι ένας κωδικός. Το μόνο που θα πρέπει να κάνουν σε αυτή την περίπτωση είναι να στείλουν τον κωδικό 13034 κι έτσι «κλείνουν» αυτόματα το ραντεβού τους.
Τρεις ημέρες πριν από την ημερομηνία του ραντεβού, οι πολίτες θα λαμβάνουν e-mail και SMS υπενθύμισης για την ημέρα και ώρα ραντεβού μαζί με link για το website που έχει κατάλληλες γενικές οδηγίες προετοιμασίας (π.χ. να μην έχει πυρετό, να έχει μαζί του τον κωδικό κ.λπ.), αλλά και ειδικές οδηγίες ανάλογα με το εμβόλιο που θα χρησιμοποιηθεί.
Σημειώνεται ότι το ραντεβού, σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, μπορεί να αλλάξει για μία και μόνο φορά, μέχρι 72 ώρες πριν από το πρώτο ραντεβού για τον εμβολιασμό, καθώς όπως σημείωσε πρόκειται για μια «σφιχτή και ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία λόγω των αυξημένων αναγκών της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Ελεγχος προτεραιότητας
Αρχικά οι πολίτες θα πρέπει να ελέγξουν αν ανήκουν σε κάποιες από τις ομάδες προτεραιότητας με τους παρακάτω τρόπους:
* Εισάγοντας τον ΑΜΚΑ, τον ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμό τους στην ιστοσελίδα και τη web/mobile εφαρμογή.
ΕΟΔΥ: 547 νέες εισαγωγές με covid-19, 16 νέες διασωληνώσεις, 17 θάνατοι
* Αποστέλλοντας γραπτό μήνυμα (SMS) με τη μορφή ΑΜΚΑ (κενό) Επώνυμο στον 5ψήφιο κωδικό αποκλειστικής χρήσης 13034. Αμεσα, λαμβάνουν απάντηση από το Emvolio σχετικά με τη δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού, ενώ σε αντίθετη περίπτωση λαμβάνουν ενημέρωση ότι δεν έχουν ακόμη δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού.
Προγραμματισμός
Ο προγραμματισμός των ραντεβού εμβολιασμού μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους:
1ος τρόπος: Μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS), εφόσον οι πολίτες έχουν εγγραφεί στη άυλη συνταγογράφηση και είναι δικαιούχοι εμβολιασμού.
Οι πολίτες που έχουν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση και είναι δικαιούχοι εμβολιασμού θα λάβουν γραπτό μήνυμα από το 13034 σχετικά με το προκρατημένο ραντεβού τους. Ετσι, έχουν τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουν το ραντεβού μέσω SMS, εντός 72 ωρών, διαφορετικά η θέση απελευθερώνεται. Στη συνέχεια, λαμβάνουν άμεσα απάντηση από το Emvolio σχετικά με την επιτυχή επιβεβαίωση. Σε περίπτωση που οι πολίτες επιθυμούν να το τροποποιήσουν το προκρατημένο ραντεβού, θα πρέπει να εισέλθουν στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr.
2ος τρόπος: Απευθείας από τους πολίτες με την είσοδό τους στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr, όπως θα αναλυθεί στη συνέχεια.
Εφόσον οι πολίτες έχουν ελέγξει τη δυνατότητα εμβολιασμού την τρέχουσα περίοδο, ακολουθούν το σύνδεσμο (emvolio.gov.gr/app) στον οποίο τους παραπέμπει η πλατφόρμα, για να προγραμματίσουν το ραντεβού. Ετσι, συνδέονται στην πλατφόρμα κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet. Αφού συνδεθούν επιτυχώς, οι πολίτες επιβεβαιώνουν ότι τα στοιχεία τους είναι ορθά. Μάλιστα, μπορούν να προχωρήσουν σε προσθήκες/διορθώσεις.
Κατόπιν επιτυχούς σύνδεσης, οι ενδιαφερόμενοι ακολουθούν τα παρακάτω βήματα για να προγραμματίσουν το ραντεβού τους:
* Αρχικά προγραμματίζουν το ραντεβού για τη λήψη της πρώτης δόσης του εμβολίου
* Στη συνέχεια προγραμματίζουν το επαναληπτικό ραντεβού (δεύτερη δόση του εμβολίου)
* Οι πολίτες ελέγχουν τα στοιχεία του ραντεβού, το οποίο πρέπει να επιβεβαιώσουν εντός δύο (2) λεπτών
* Τέλος, αποθηκεύουν/εκτυπώνουν τα στοιχεία του ραντεβού και του QR code.
3ος τρόπος: Κατόπιν προσέλευσης των ιδίων ή τρίτων προσώπων για λογαριασμό τους στο πλησιέστερο ΚΕΠ. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση τρίτων προσώπων απαιτείται υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα ενσωματωθεί σε δεύτερο χρόνο στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr. Επίσης, ο τρίτος που θα προσέρχεται θα πρέπει να γνωρίζει τον ΑΜΚΑ του άμεσα ενδιαφερομένου καθώς και τον ΑΔΤ ή να φέρει φωτοτυπία τους.
4ος τρόπος: Κατόπιν προσέλευσης των ιδίων ή τρίτων προσώπων για λογαριασμό τους στο πλησιέστερο φαρμακείο.
Τροποποίηση ραντεβού
Οι πολίτες μπορούν να τροποποιήσουν ή να ακυρώσουν το ραντεβού τους λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
* Αλλαγή/ακύρωση μπορεί να γίνει έως και τρεις ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία
* Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν/ακυρώσουν το ραντεβού τους μία φορά μόνο
* Σε περίπτωση ακύρωσης ή μη προσέλευσης, οι πολίτες δεν θα έχουν τη δυνατότητα επαναπρογραμματισμού για τις επόμενες 30 ημέρες.
Υπενθύμιση
Σημειώνεται ότι οι πολίτες μπορούν να ζητήσουν υπενθύμιση για τις λεπτομέρειες του ραντεβού τους αποστέλλοντας SMS στο 13034 με τον Κωδικό Ραντεβού ή τον ΑΜΚΑ και το επώνυμο (ΑΜΚΑ κενό Επώνυμο). Στο πλαίσιο αυτό, λαμβάνουν άμεση απάντηση από το Emvolio παρέχοντας τις λεπτομέρειες του ραντεβού.
Οι πολίτες θα λάβουν τρία αυτοματοποιημένα SMS υπενθύμισης του ραντεβού τους από το Emvolio ως εξής:
* 3 ημέρες πριν από το ραντεβού
* 1 ημέρα πριν από το ραντεβού
* Στις 7 π.μ. την ημέρα του ραντεβού.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου