Ο Daimler υπήρξε από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στη γέννηση της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Έχοντας σπουδάσει μηχανική στο πολυτεχνικό ινστιτούτο της Στουτγάρδης, εργάστηκε σε διάφορες γερμανικές εταιρείες, όπου απέκτησε εμπειρία στις μηχανές.
Σαν σήμερα «μάρσαρε» η πρώτη μοτοσικλέτα – Ποιος την…πατένταρε
Το 1872 έγινε τεχνικός διευθυντής στην εταιρεία του Nikolaus Otto, του ανθρώπου που εφηύρε την τετράχρονη μηχανή εσωτερικής καύσης.
Το 1882, ο Daimler και ο συνάδελφός του Wilhelm Maybach αποχωρούν από την εταιρεία του Otto για να φτιάξουν το δικό τους εργαστήριο και να πειραματιστούν στους κινητήρες.
Το 1885 κατοχυρώνουν την πατέντα για τη δική τους μηχανή και προσπαθούν να δείξουν ότι μπορεί να κινήσει ένα όχημα. Παρότι ο αρχικός τους στόχος δεν ήταν να κατασκευάσουν μία μοτοσικλέτα, εντούτοις στράφηκαν σε ένα δίτροχο, γιατί το πρωτότυπο της μηχανής τους δεν ήταν αρκετά δυνατό για να κινήσει μια ολόκληρη άμαξα.
Γιατί φτιάχνουμε κουραμπιέδες τα Χριστούγεννα - Πόσα γνωρίζετε για την ιστορία τους
Το αποτέλεσμα ήταν το Reitwagen, ουσιαστικά ο ξύλινος σκελετός ενός ποδηλάτου (χωρίς τα πετάλια), στον οποίο στερέωσαν τον κινητήρα τους. Με 0,5 άλογα, το Reitwagen έπιανε μέγιστη ταχύτητα 11 χιλιομέτρων την ώρα.
Το σχέδιό τους κατοχυρώθηκε τον Αύγουστο του 1885 και στις 10 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου, το Reitwagen έκανε το πρώτο επίσημο ταξίδι του. Ο γιος του Daimler, Paul, το οδήγησε καλύπτοντας μία διαδρομή 5 χιλιομέτρων στην Στουτγάρδη.
Η δοκιμή αυτή έδειξε ότι η μηχανή τους μπορούσε να κινήσει ένα τέτοιο όχημα, αλλά και ότι ο οδηγός μπορούσε να το ελέγξει.
O Daimler και ο Maybach ουσιαστικά ενδιαφέρονταν για τις μηχανές που θα μπορούσαν να κινήσουν οποιοδήποτε όχημα. Τον επόμενο χρόνο, έβαλαν τον κινητήρα τους σε μία άμαξα και μία βάρκα.
Οι προσπάθειες των δύο ανδρών έφεραν, το 1889, ένα τετράτροχο όχημα που σχεδιάστηκε από την αρχή ως αυτοκίνητο.
Το 1890 ιδρύθηκε η Daimler-Motoren-Gesellschaft και το 1899 η εταιρεία κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο Mercedes.
Ο ίδιος ο άνθρωπος που θεωρείται εκ των δημιουργών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, πάντως, λέγεται ότι δεν αγαπούσε να οδηγεί.
Ειδήσεις σήμερα
Κίνηση τώρα: Δεν ξανάγινε – Ουρές ατελείωτων χιλιομέτρων στον Κηφισό [χάρτης]