Μετά την γνωριμία της με τον Αριστοτέλη Ωνάση το 1959, οι παραστάσεις της έγιναν πιο σπάνιες.
Η φωνή της έγινε επίσης περισσότερο εύθραυστη, αν και η τέχνη της ήταν πιο εκλεπτυσμένη από ποτέ. Οι δύο τελευταίες όπερες για τη Callas ήταν η Tosca στο Λονδίνο και η Norma στο Παρίσι.
Και οι δύο σκηνοθετήθηκαν από τον Φράνκο Τζεφιρέλι: «Η μαγεία της Κάλλας είναι μια ποιότητα που έχουν λίγοι καλλιτέχνες», είπε, «Η Μαρία είναι πάντα ένα θαύμα».
Μετά την τελευταία της εμφάνιση στο Λονδίνο εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και ουσιαστικά αποσύρθηκε, αν και συμμετείχε σε μια ταινία για την ιστορία της Μήδειας (του Πιερ Πάολο Παζολίνι), συζήτησε για πολλά μουσικά έργα και μάλιστα ηχογράφησε μερικές άριες.
Το 1973 ξεκίνησε σε μια περιοδεία στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Κορέα και την Ιαπωνία με τον τενόρο Giuseppe di Stefano, αλλά φαινόταν μια σκιά του εαυτού της.
Τα τελευταία της χρόνια ήταν μοναχικά και η υγεία της ήταν εύθραυστη. Τον Σεπτέμβριο του 1977 ο κόσμος σοκαρίστηκε από το νέα για το θάνατό της, από καρδιακή προσβολή. Ήταν μόλις 53 ετών.
Αναπόφευκτα τα λόγια της Tosca έρχονται στο μυαλό: «Vissi d’arte, vissi d’amore»: «Έχω ζήσει για την τέχνη, έχω ζήσει για την αγάπη».
H Αντζελίνα Τζολί «μεταμορφώνεται» στη θρυλική ντίβα της όπερας, Μαρία Κάλλας [Βίντεο]
Τις τραγικές και τελευταίες μέρες της σπουδαίας τραγουδίστριας της όπερας Μαρία Κάλλας θα αφηγηθεί η Αντζελίνα Τζολί (Angelina Jolie) στη νέα βιογραφική ταινία, «Maria».
Την ταινία θα σκηνοθετήσει ο Χιλιανός σκηνοθέτης Πάμπλο Λαρέν, σκηνοθέτης, μεταξύ άλλων, της ταινίας «Spencer» που χάρισε στην Κρίστεν Στιούαρτ την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ για την ερμηνεία της ως πριγκίπισσα Νταϊάνα.
Η πλοκή της ταινίας
Από τη δεκαετία του 1940 μέχρι τον θάνατό της το 1977 σε ηλικία 53 ετών, η Κάλλας ήταν μια από τις πιο διάσημες τραγουδίστριες της όπερας στον κόσμο. Αλλά η κάποτε απαράμιλλη φωνή της άρχισε να κλονίζεται στο τελευταίο μισό της δεκαετίας του 1950, ίσως από την απότομη απώλεια βάρους. Το 1957, άφησε την καριέρα της και τον σύζυγό της για τον Έλληνα μεγιστάνα της ναυτιλίας Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος έληξε τη σχέση τους μια δεκαετία αργότερα για να παντρευτεί τη Ζακλίν Κένεντι Ωνάση. Πέρασε τα τελευταία της χρόνια απομονωμένη στο Παρίσι.
Η ταινία «Maria» αφηγείται την ταραχώδη, όμορφη και τραγική ιστορία της ζωής της μεγαλύτερης τραγουδίστριας της όπερας στον κόσμο, την οποία ξαναζεί και φαντάζεται ξανά τις τελευταίες της μέρες στο Παρίσι της δεκαετίας του 1970, σύμφωνα με την περίληψη.
Ο Στίβεν Νάιτ, ο οποίος έγραψε το σενάριο των ταινιών «Spencer» και «Eastern Promises» θα είναι ο σεναριογράφος της βιογραφικής ταινίας.
«Η ευκαιρία να συνδυάσω τα δύο πιο βαθιά και προσωπικά μου πάθη, τον κινηματογράφο και την όπερα, ήταν ένα πολυαναμενόμενο όνειρο» είπε ο Πάμπλο Λαρέν σε δήλωσή του. «Η συνεργασία με την Αντζελίνα μια εξαιρετικά γενναία και περίεργη καλλιτέχνιδα, είναι μια συναρπαστική ευκαιρία. Ένα αληθινό δώρο» είχε πει πέρσι σε δηλώσεις του
How am I just now finding out Angelina Jolie is starring as Maria Callas in Pablo Larraín’s final female icon-in-peril trilogy film? https://t.co/9nzCj00EAf
— Jose R. Gonzalez ✍ (@JRGzzTX) June 22, 2023
Κάλλας για πάντα
Ηδη από το περασμένο φθινόπωρο η ηθοποιός και ο δημιουργός, μεταξύ άλλων, των biopics για την Τζάκι Κένεντι («Jackie», 2016) και τη Λαίδη Νταϊάνα Σπένσερ («Spencer», 2021) έχουν δώσει τα χέρια για το φιλόδοξο κινηματογραφικό project, που μάλιστα κατάφερε να αποσπάσει και γενναία χρηματοδότηση στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών.
Σε σενάριο που υπογράφει ο δημιουργός της σειράς «Peaky Blinders» Στίβεν Νάιτ, το φιλμ του Λαρέν θα παρακολουθήσει την ύστερη περίοδο ζωής της Ελληνίδας ντίβας μέχρι τον θάνατό της, το 1977, στο Παρίσι. «Παίρνω πολύ στα σοβαρά την ευθύνη απέναντι στη ζωή και την παρακαταθήκη της Κάλλας. Θα κάνω ό,τι μπορώ για να ανταποκριθώ στην πρόκληση.
Ο Πάμπλο είναι ένας σκηνοθέτης που θαυμάζω χρόνια. Το γεγονός ότι μου δίνεται η δυνατότητα να μιλήσω για τη ζωή της Μαρίας μέσω εκείνου και του Στίβεν Νάιτ είναι απλώς ένα όνειρο», είπε η Τζολί για τον μάλλον πιο απαιτητικό ρόλο της καριέρας της και έναν από τους πιο επικίνδυνους – τα biopics έχουν φέρει Οσκαρ αλλά ενίοτε και απαξίωση.