Είμαστε βέβαιοι ότι αν ζούσε σήμερα ο κορυφαίος μας μουσουργός, όχι μόνο θα αδιαφορούσε για την επέτειο, αλλά θα έδειχνε δυσαρέσκεια και στην υπενθύμιση της βράβευσης.
Παρότι στην Ελλάδα το «Ποτέ την Κυριακή» έρχεται τρίτο στις εισπράξεις της χρονιάς, σημειώνει τεράστια επιτυχία στο εξωτερικό αναδεικνύοντας την Μελίνα Μερκούρη σε διεθνή σταρ, κάνει το μπουζούκι γνωστό σε όλο τον κόσμο ανοίγοντας έτσι το δρόμο σε μια σειρά ελληνικών ταινιών που μετατρέπουν την ελληνική διασκέδαση σε φολκλορική εικόνα.
Εκείνη την περίοδο ο Χατζιδάκις αγνοώντας τον εμπορικό δρόμο που ανοίγει, πιστεύει ότι ένα εύπεπτο –κατ’ αυτόν– τραγούδι και το μικρό αγαλματίδιο, θα αποτελέσει διαβατήριο διεθνούς καριέρας αλλά με τους δικούς του όρους. Γι αυτό άλλωστε στην πρώτη του, ίσως, συνέντευξη μετά το Όσκαρ στις 22 Απριλίου 1961, δηλώνει ευχαριστημένος με τη βράβευση :«Νοιώθω μια απέραντη συγκίνηση για την τιμή που έγινε στα «Παιδιά του Πειραιά», που παρ’ όλες τις φήμες και τα προγνωστικά, δεν περίμενα ότι τελικά θα μου έφερναν το Όσκαρ. Το Όσκαρ δεν μ’ έχει κάνει ευτυχισμένο, αλλά προσεκτικό. Η καριέρα μου αρχίζει μόλις τώρα. Είμαι βέβαιος ότι θα αντιληφθείτε το νόημα των λόγων μου. Το Όσκαρ δεν είναι μόνο ένα μικρό αγαλματάκι. Είναι μια μεγάλη και βαριά υποχρέωση».
Παρότι δημοφιλές, το τραγούδι δεν «υιοθετείται» ποτέ από τον πνευματικό του πατέρα που υποστηρίζει πως «Τα παιδιά του Πειραιά» ακολουθούν αντίθετη πορεία με αυτή των προθέσεων του, προσδίδοντας μια «ανεπιθύμητη λαϊκότητα» στο συνολικό του έργο. Ακόμα και οι απολαβές του για την σύνθεση, που συμπεριλήφθηκε το 1987 στο Αμβούργο στα δέκα εμπορικότερα τραγούδια του 20ου αιώνα, δεν έχουν καμία σχέση με ότι φανταζόμαστε. Λέγεται, ότι στην προσπάθεια του να απαλλαγεί των συνεπειών της ενοχλητικής για αυτόν εμπορικής επιτυχίας, πούλησε τα πνευματικά του δικαιώματα έναντι ευτελούς ποσού για να φτιάξει – όπως λέει ο σεναριογράφος Γιώργος Λαζαρίδης – τα δόντια του…
Ο μύθος λέει ότι το περιζήτητο αγαλματάκι, διασώζεται την τελευταία στιγμή από την χωματερή, όταν η αδελφή του Μιράντα διαπιστώνει ότι οι σακούλες σκουπιδιών έχουν ασυνήθιστα μεγάλο βάρος.
Ντεγκρέτσια: Η αμηχανία ενός επώνυμου με ονομασία προέλευσης... - Η μακρά ιστορία από την αρχή
Παραμένει …έντρομο στο σπίτι της αδελφής του μέχρι τον θάνατό του, και τώρα βρίσκεται ανακουφισμένο σε κάποια βιτρίνα με γυρισμένη την πλάτη έχοντας δίπλα του μια φιγούρα του Καραγκιόζη…
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Θανατική ποινή στην Ελλάδα: Οι καταδίκες «Εις θάνατον» που δεν εκτελέστηκαν
- Εργα και ημέρες του κυρ Γιάννη του Σάμιου: Ο …ιδιοκτήτης όλων των σπιτιών της Αθήνας
- Λιγόρτυνος: Η κατάρα ξαναχτύπησε το χωριό της Κρήτης – Η γκρεμισμένη εκκλησία και ο θρύλος που την ακολουθεί
- Έλληνας του Άουσβιτς θυμάται την πιο «μαύρη σελίδα» στην παγκόσμια ιστορία [βίντεο]
- Αντώνης Κουρκουρίκης: Ο σοφέρ των διάσημων αποκαλύπτει τα πάντα – Για 50 χρόνια μετέφερε VIPs, πρίγκιπες και σταρ με τη λιμουζίνα του [εικόνες]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr