Στις 29 και στις 30 Ιανουαρίου του πρώτου μήνα του 2000, το υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, επί Κώστα Σημίτη, επέτρεψε την δωρεάν μετακίνηση των επιβατών στο Μετρό της Αθήνας, ώστε να εξοικειωθούν με το νέο μέσο.
Χαρακτηριστικά, υπολογίζεται ότι μόνο μέχρι το μεσημέρι της 29ης Ιανουαρίου του 2000, διακινήθηκαν σχεδόν 1.000.000 επιβάτες στο Μετρό της Αθήνας.
Η υποδοχή του κοινού ήταν ενθουσιώδης και εντύπωση προκάλεσε η καθαριότητα και η αισθητική των σταθμών, καθώς και η ταχύτητα του μέσου. Η κοσμοσυρροή ήταν τέτοια που ανάγκασε τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό να ανοιγοκλείνουν τις εισόδους των σταθμών για να αποτραπούν ατυχήματα.
Στις 29 Ιανουαρίου του 2000 λειτούργησαν τα δύο πρώτα τμήματα των νέων γραμμών: το τμήμα Σεπόλια – Σύνταγμα της Γραμμής 2 με επτά σταθμούς και το τμήμα Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα της Γραμμής 3, επίσης με επτά σταθμούς.
Το δίκτυο Μετρό της Αθήνας αποτελείται από 3 γραμμές, με 61 συνολικά σταθμούς. Σε καθημερινή βάση, με το Μετρό μετακινούνται κατά μέσον όρο 614.000 επιβάτες στην μητροπολιτική περιοχή της πρωτεύουσας. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, το Mετρό Αθήνας βρίσκεται στην 17η θέση και σε βαλκανικό επίπεδο στην 2η θέση μετά από αυτό της Κωνσταντινούπολης.
Δείτε εικόνες από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του Μετρό:
Έρχεται η γραμμή 4 του Μετρό
Τον Οκτώβριο του 2019 άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου-Γουδή». Το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές κατά της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό, ανάβοντας το «πράσινο φως» για την κατασκευή της.
Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή). Ο συνολικός του προϋπολογισμός ξεπερνά τα 1,8 δισ. ευρώ.
Δείτε αναλυτικά όλους τους σταθμούς της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Το τμήμα Α Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς.
Πρόκειται για τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.
Το τμήμα Β: Γουδή – Μαρούσι είναι μήκους 9,6 χλμ και περιλαμβάνει 8 σταθμούς.
Πρόκειται για τους: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι.
Το τμήμα Γ: Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη θα έχει μήκος 4,1 χλμ και 3 σταθμούς.
Πρόκειται για τους: Παγκράτι, Βύρωνας, Άνω Ηλιούπολη.
Το τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη θα λέχει μήκος 7,5 χλμ και 6 σταθμούς.
Πρόκειται για τους: Νέα Ιωνία, Περισσός, Νέας Φιλαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον, Πετρούπολη.
Το τμήμα Ε: Μαρούσι – Εθνική Οδός θα έχει μήκος 4,4 χλμ και 3 σταθμούς.
Πρόκειται για τους: Πεύκη, Λυκόβρυση, Εθνική Οδός.