Η ταύτιση του εορτασμού της μνήμης τού Αγίου Βαλεντίνου με την ημέρα των ερωτευμένων ξεκίνησε από την Αγγλία του ύστερου Μεσαίωνα, έχοντας παγανιστικές και χριστιανικές αναφορές, ενώ τις τελευταίες δεκαετίες έχει συνδυαστεί με τον απαραίτητο καταναλωτισμό, την υποχρέωση των ζευγαριών να αισθανθούν κάτι διαφορετικό, μια υποχρέωση να τιμήσουν τη μέρα και τον έρωτά τους.
Αφήνοντας πίσω τις προτάσεις για ένα «ξεχωριστό» εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου, τις «συμβουλές» για να ικανοποιηθεί το έτερον ήμισυ ή ακόμη και μία απαξίωση της συγκεκριμένης μέρας, θα σταθούμε σε φλογερούς έρωτες κινηματογραφικών αστέρων, που ξεπήδησαν σαν λάβα ηφαιστείου και γοήτευσαν με τις ιστορίες τους εκατομμύρια ανθρώπων.
Έρωτες που δεν έχουν τσαλακωθεί από την έρευνα, δεν γεννήθηκαν μέσα στο πλαίσιο των δημόσιων σχέσεων, των απαιτήσεων που είχαν τα συμβόλαια με τα στούντιο ή της απαραίτητης εικόνας που επιβάλουν οι ανάγκες προώθησης του προϊόντος…
Η «φωνή» και η Άβα
Η θυελλώδης σχέση του Φρανκ Σινάτρα με την Άβα Γκάρντνερ υπήρξε από τους πιο δυνατούς έρωτες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Αυτός, ίσως ένας από τους πιο προικισμένους τραγουδιστές και ηθοποιούς και εκείνη, μία από τις ομορφότερες γυναίκες που ανέδειξαν τα αμερικάνικα στούντιο. Ο Σινάτρα, λάτρης του ωραίου φύλλου και με πολλές κατακτήσεις, αλλά και λάτρης του γλεντιού, των ξέφρενων πάρτι και των καταχρήσεων, ξετρελάθηκε δικαιολογημένα από την 29χρονη Άβα Γκάρντνερ και την παντρεύτηκε το 1951, όπως είχε δεσμευτεί στους φίλους του. Η σχέση τους ήταν κινηματογραφική, γεμάτη πάθος και κάηκε σαν εύφλεκτο σελιλόιντ, έξι χρόνια μετά τον γάμο τους, μέσα στον εγωισμό, το αλκοόλ και τη βία.
«Παράνομος» έρωτας
Το ειδύλλιο των δύο λαμπερών όσο και εξαιρετικών πρωταγωνιστών, Τρέισι-Χέπμπορν ήταν κοινό μυστικό στο Χόλιγουντ, καθώς ο Σπένσερ Τρέισι δεν πήρε ποτέ διαζύγιο από τη νόμιμη σύζυγό του, Λουίζ και η Κάθριν Χέπμπορν κράτησε τα προσχήματα μέχρι τον θάνατο της συζύγου τού διάσημου ηθοποιού το 1980, όταν μίλησε για πρώτη φορά ανοιχτά γι’ αυτή τη θρυλική σχέση. Η «άτακτη» όσο και μοναδικά ταλαντούχα ηθοποιός στάθηκε στο πλευρό του Τρέισι παρά τα προβλήματά του με τον αλκοολισμό για περισσότερα από 25 χρόνια, διάστημα στο οποίο γύρισαν μαζί εννέα ταινίες. Η βραβευμένη με τέσσερα Όσκαρ ηθοποιός είχε πολλούς δεσμούς πριν να γνωρίσει τον «σκληρό» Τρέισι στην ταινία «Η γυναίκα της χρονιάς» το 1942.
Μακριά από το Χόλιγουντ
Ο Πολ Νιούμαν αν και υπήρξε ένας σταρ πρώτου μεγέθους, ερωτικό «αντικείμενο του πόθου» για εκατομμύρια γυναίκες, αλλά και για δεκάδες στάρλετ και πρωταγωνίστριες, έμεινε για πάντα μακριά από το Χόλιγουντ με τη σύζυγό του, επίσης, ηθοποιό Τζόαν Γούντγουορντ, στο σπίτι τους, στο Κονέκτικατ. Ο Νιούμαν παντρεύτηκε την Γούντγουορντ το 1958, απέκτησε μαζί της τρεις κόρες (είχε και έναν γιο από τον πρώτο του γάμο) και έμεινε μαζί της μέχρι τον θάνατό του, το 2008, δείχνοντας αφοσίωση στη σύζυγο και τα παιδιά του.
Σαν θύελλα
Ο ερωτικός δεσμός της Ελίζαμπεθ Τέιλορ με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον ήταν τουλάχιστον θυελλώδης, σίγουρα από τους πιο διάσημους, καθώς η σχέση τους αποτέλεσε για χρόνια μόνιμο θέμα στον Τύπο τροφοδοτώντας τις σκανδαλοθηρικές στήλες, αλλά και τη σοουμπίζ με τον απαραίτητο μύθο, που εξαργυρώνεται τελικά στα ταμεία των κινηματογράφων. Τη λάτρεψε, τον μάγεψε, παντρεύτηκαν δυο φορές, αλλά η ιδιοσυγκρασία τους ήταν σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα μπορούσε να τους κρατήσει μαζί για πάντα. Παντρεύτηκαν το 1964, χώρισαν το 1974, ξαναπαντρεύτηκαν το 1975 και χώρισαν οριστικά τον επόμενο χρόνο.
Όταν η Λορίν συνάντησε τον Μπόγκι
Ακόμη και στις ταινίες που πρωτόπαιξαν μαζί, καταλαβαίνεις ότι ο θρυλικός Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ήταν ξετρελαμένος με την εικοσάχρονη τότε Λορίν Μπακόλ. Ο 25 χρόνια μεγαλύτερος της Μπόγκαρτ βρήκε στο βλέμμα της Μπακόλ τη γυναίκα της ζωής του και παρότι στην κλασική ταινία «Καζαμπλάνκα» γεννήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους έρωτες της κινηματογραφικής μυθολογίας, έχοντας απέναντί του για πρωταγωνίστρια την Ίνγκριτ Μπέργκμαν, τελικά ερωτεύτηκε παράφορα την Λορίν και έζησε μαζί της μέχρι τον πρόωρο θάνατό του, το 1957. Μαζί με τον Μπόγκαρτ η Μπακόλ έπαιξε μεταξύ άλλων, στις κλασικές ταινίες «Ο μεγάλος ύπνος», «Η σειρήνα της Μαρτινίκα» και στο «Κι Λάργκο».
«Ο αιώνιος εραστής»
Ο Γουόρεν Μπίτι θεωρείται όχι άδικα ο γυναικοκακτητής που αφήνει πίσω του πολλά χιλιόμετρα ακόμη και συναδέλφους του – ιερά τέρατα. Γι’ αυτόν, μέχρι να γνωρίσει στα πλατό της ταινίας του Μπάρι Λέβινσον «Μπάγκσι» την ηθοποιό Άνετ Μπένινγκ, την οποία παντρεύτηκε τον επόμενο χρόνο, το 1992, το σεξ ήταν καθημερινή ρουτίνα. Σύμφωνα με τον συγγραφέα Ρον Μπίσκιντ, ο Μπίτι είχε «πλαγιάσει» με περισσότερες από 12.000 (!) γυναίκες, μεταξύ των οποίων ήταν διάσημες σταρ, όπως οι Τζέιν Φόντα, Μαντόνα, Νταϊάν Κίτον, Τζούλι Κρίστι και άλλες πολλές λίγο πολύ διάσημες. Σε όλα αυτά έβαλε τέλος ο δημιουργός των «Κόκκινων» με τον γάμο του με την Μπένινγκ, με την οποία ζει μαζί μέχρι σήμερα.
Μάχη με το τέρας
Τον Αύγουστο του 1940 η Βίβιαν Λι, η μοναδική «Σκάρλετ» του κλασικού «Όσα παίρνει ο άνεμος», παντρεύεται τον μεγαλύτερο Βρετανό ηθοποιό Λόρενς Ολιβιέ στη Σάντα Μπάρμπαρα, στην Καλιφόρνια, σε μία τελετή με μοναδικούς προσκαλεσμένους την Κάθριν Χέπμπορν και Γκάρσον Κέινιν. Παρότι έζησαν ένα δυνατό έρωτα, αυτά τα δύο ιερά τέρατα της υποκριτικής, η σχέση τους άρχισε να διαλύεται κυρίως εξαιτίας του εύθραυστου ψυχισμού της Βίβιαν Λι. Χώρισαν οριστικά το 1960. Στην αυτοβιογραφία του, ο σερ Λόρενς Ολιβιέ αποκάλυψε ότι «κατά την περίοδο που βρισκόταν η Βίβιαν αιχμάλωτη στα δίχτυα του πανούργου τέρατος, της μανιοκατάθλιψης, κατάφερε να διατηρήσει την εξυπνάδα της, μια χρήσιμη ικανότητα που τη βοηθούσε να αποκρύψει την πραγματική ψυχική της κατάσταση σχεδόν από όλους εκτός από μένα, για τον οποίο της ήταν δύσκολο να κάνει τον κόπο».
Η πριγκίπισσα και ο Ρενιέ
Η Γκρέις Κέλι έλαμψε στο πανί και θεωρήθηκε από το κοινό μία πριγκίπισσα που έπαιζε και στον κινηματογράφο. Η εκ γενετής πριγκιπική εμφάνισή της, αλλά και λεπτότητα των κινήσεών της, η αυθεντική απαστράπτουσα εμφάνισή της την έφεραν στο θρόνο του πριγκιπάτου του Μονακό δίπλα στον Ρενιέ. Παρά τις εκκλήσεις για να παίξει στον κινηματογράφο αυτή δεν δέχθηκε ποτέ να εκθέσει τον σύζυγό της. Το 1982, επιστρέφοντας οδικώς από το εξοχικό τους στην επαρχία η Γκρέις Κέλι έπαθε ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, έχασε τις αισθήσεις της και έριξε το αυτοκίνητό της στον γκρεμό, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της, αφού πρώτα διαγνώστηκε σοβαρή εγκεφαλική βλάβη.
Στην κηδεία της, στην οποία παραβρέθηκαν ο Τζέιμς Στιούαρτ και ο Κάρι Γκραντ και την παρακολούθησαν πάνω από 100 εκατομμύρια άνθρωποι από την τηλεόραση, ο Ρενιέ έδειχνε συντετριμμένος. Ο Ρενιέ δεν ξαναπαντρεύτηκε ποτέ και κηδεύτηκε στο πλευρό της μετά τον θάνατό του το 2005.
Σπαγγέτι
Ήταν το 1950 όταν ο φημισμένος κινηματογραφικός παραγωγός Κάρλο Πόντι συνάντησε τη 17χρονη τότε Σοφία Λόρεν, σε ένα διαγωνισμό ομορφιάς, στον οποίο ήταν κριτής. Ο Πόντι μαγεύτηκε από την τότε άγουρη ακόμη Σοφία, χάνοντας το μυαλό του και αφού έζησαν παράνομα μαζί για κάποια χρόνια, έφτασε στο σημείο να την παντρευτεί το 1957 στην Ατλάντα των ΗΠΑ, χωρίς να έχει πάρει διαζύγιο από τη σύζυγό του. Ξέσπασε τεράστιο σκάνδαλο, δεδομένου ότι στην Ιταλία τότε ήταν σχεδόν ακατόρθωτο να πάρει κάποιος διαζύγιο λόγω της αυστηρότητας των καθολικών. Το ζευγάρι ακύρωσε τον γάμο του ώστε να αποφύγει την καταδίκη για διγαμία. Μετά απ’ αυτό ο Πόντι πρότεινε στη σύζυγό του να μετακομίσουν στη Γαλλία και να πάρουν τη γαλλική υπηκοότητα, προκειμένου να πάρουν διαζύγιο. Τελικά ο Πόντι πήρε διαζύγιο το 1965 και παντρεύτηκε με πολιτικό γάμο τη Σοφία Λόρεν, ίσως την πιο ποθητή γυναίκα του κόσμου.
Αλά ελληνικά
Οι περισσότεροι νομίζουν ότι ο Βασίλης Λογοθετίδης και η Ίλια Λιβυκού ήταν παντρεμένοι. Η αλήθεια είναι ότι το καλλιτεχνικό ζευγάρι έζησε έναν παράφορο έρωτα μέχρι τον θάνατο τού μεγάλου κωμικού, χωρίς να έχουν παντρευτεί λόγω του γάμου που έκανε σε μικρή ηλικία η ηθοποιός. Γνωρίστηκαν το 1948 και έζησαν μαζί μέχρι τον θάνατο του Λογοθετίδη το 1960, ενώ η καλλίγραμμη ξανθιά ηθοποιός έπαιξε δίπλα του σχεδόν σε όλες τις ταινίες που πρωταγωνίστησε λαοφιλής ηθοποιός.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]