Εξίσου σημαντικό, πέραν των βαθμολογικών βάσεων στις Πανελλαδικές, είναι ότι βλέπουμε κάθε χρόνο και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης Pisa, εκεί όπου διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου στερούνται βασικών γνώσεων τόσο στο μάθημα της Γλώσσας όσο και στα Μαθηματικά, την ώρα μάλιστα που το φροντιστήριο επεκτείνεται διαρκώς σε ηλικίες ακόμα μικρότερες, φθάνοντας και στις τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει κάποια σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού της Παιδείας και της ανόδου του επιπέδου σπουδών, ενώ υπάρχουν και άλλες παρεμβάσεις που προχωρούν.
Νέα σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ψηφιακή διδασκαλία κ.ά. Καλά είναι όλα αυτά, όμως αυτό που χρειάζεται είναι ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο, το οποίο καταρχάς να παρέχει με σωστό και συστηματικό τρόπο στα παιδιά τις γνώσεις και να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, ώστε τα Ελληνόπουλα να πρωταγωνιστούν σε μερικά χρόνια και στην αξιολόγηση της Pisa.
Αυτό πρέπει να είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης και όλου του πολιτικού συστήματος, γιατί είναι πιο σημαντικό από το αν θα ανέβουν οι βάσεις του χρόνου ή θα πέσουν και αν θα γίνουν αλλαγές στις Πανελλαδικές.