Το πρόστιμο μπορεί να είναι μεγάλο, όμως ταυτόχρονα, για τα δεδομένα μιας πολυεθνικής εταιρίας, είναι μικρό σε σχέση με τον τζίρο που έχει. Παράλληλα, η απόφαση για το πρόστιμο στέλνει και ένα μήνυμα προς τους καταναλωτές. Οτι καμία εταιρία δεν θέλει να έχει κακή εικόνα, πράγμα το οποίο έχει πάντα σημασία στην αγορά. Επιπλέον, τα εγχώρια παρακλάδια των πολυεθνικών υπάγονται σε κεντρικές διοικήσεις. Και καμία διοίκηση δεν επιθυμεί να κυκλοφορούν τέτοιες ειδήσεις στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης και να επηρεάζουν τις αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης. Είναι προφανές, ως εκ τούτου, ότι δεν θέλουν να δημιουργείται αρνητική εικόνα για τα προϊόντα τους.
Το στοίχημα του ΕΣΥ
Η καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στα διατιθέμενα προϊόντα παίζει σημαντικό ρόλο, τόσο για τους πολυεθνικούς ομίλους όσο και για τις εγχώριες αλυσίδες, στο να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών και να μην επιχειρήσουν να κάνουν αυξήσεις που φθάνουν στα όρια της αισχροκέρδειας, γιατί δεν θα είναι μόνο το πρόστιμο που θα τους επιβληθεί, αλλά και το γεγονός ότι θα πληγεί η εικόνα τους, και μάλιστα σε μια περίοδο κατά την οποία οι καταναλωτές ψάχνουν τα ράφια εξονυχιστικά για να βρουν τις πιο συμφέρουσες τιμές.