Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα πρέπει να τοποθετηθούν ειδικές ταμπέλες για τα προϊόντα τα οποία θα έχουν μειωμένη τιμή για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών ώστε να συγκεντρώνουν την προτίμηση των καταναλωτών. Παράλληλα, θα επιβραβεύεται έτσι και η βούληση των επιχειρηματιών να συμβάλουν με τον τρόπο αυτόν στην αντιμετώπιση του προβλήματος.
Στοίχημα η διόρθωση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τη μεσαία τάξη
Είναι επίσης σαφές ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια σε όλο σύστημα διακίνησης, από τον παραγωγό μέχρι το τελικό ράφι, και να αντιμετωπίζονται οι θύλακες φοροδιαφυγής και κυρίως οι εστίες αισχροκέρδειας. Η διαφάνεια είναι βασική προϋπόθεση στη διαμόρφωση των τιμών των τροφίμων, καθώς και των άλλων προϊόντων, προκειμένου να επιτευχθεί η αναμενόμενη αποκλιμάκωση.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση οφείλει να δει συγκεκριμένα είδη πρώτης ανάγκης, όπως το ψωμί, αλλά και το ελαιόλαδο, που φέτος καταγράφει μια συνεχή κούρσα ανόδου, λόγω της ξηρασίας που έπληξε την παραγωγή στην Ισπανία, που είναι η μεγαλύτερη ελαιοπαραγωγός χώρα και η οποία έφερε έλλειψη στην Ευρώπη. Σε καθημερινή βάση θα πρέπει να γίνεται παρακολούθηση των τιμών ώστε να μην επιβαρύνονται υπέρμετρα οι καταναλωτές και παράλληλα να επιβραβεύονται όσοι προχωρούν σε μειώσεις και να τιμωρούνται όσοι ακολουθούν αθέμιτες πρακτικές.