Είναι γεγονός ότι το προηγούμενο διάστημα, όταν η τιμή του «μαύρου χρυσού» είχε κατρακυλήσει στα 73 με 74 δολάρια το βαρέλι, οι μειώσεις στις τιμές της αντλίας δεν ήταν ανάλογες, αλλά πολύ περιορισμένες. Κατά συνέπεια, θα πρέπει αυτή τη φορά οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του κράτους να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικό τρόπο το ενδεχόμενο κάποιοι να προσπαθήσουν να αυξήσουν αμέσως τις τιμές στα πρατήρια, σχεδόν ταυτόχρονα με τις εξελίξεις στις διεθνείς αγορές, δηλαδή πριν καν προλάβουν να φθάσουν και στη χώρα μας οι επιπτώσεις από τη διεθνή αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
Στοίχημα η σύγκλιση με την Ευρώπη
Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, όταν μάλιστα το κόστος του πετρελαίου και κατ’ επέκταση των καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα στη διαμόρφωση των τιμών στις μεταφορές και σε βασικά είδη που έχει ανάγκη η μέση οικογένεια. Αυτό θα αναζωπυρώσει τις πληθωριστικές πιέσεις όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, και ενώ είχε σημειωθεί αποκλιμάκωση στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων μηνών.
Οι ελεγκτικές υπηρεσίες θα πρέπει να είναι αμείλικτες απέναντι σε οποιαδήποτε παιχνίδια αισχροκέρδειας, γιατί στις μειώσεις των διεθνών τιμών πετρελαίου βλέπουμε ανεπαίσθητες μειώσεις στην αντλία και, από την άλλη, στην περίοδο διεθνών αυξήσεων παρατηρούνται άλματα. Με δεδομένο ωστόσο ότι η εκτίναξη των τιμών πετρελαίου θα τροφοδοτήσει την ακρίβεια, είναι αναγκαίο να υπάρξει αυξημένη προσοχή.