Και πέρα από τις αγροτικές καλλιέργειες, το ζωικό κεφάλαιο, τα σπίτια και τις περιουσίες των πολιτών, οι καταστροφές είναι πολύ μεγάλες και στις υποδομές, όπως σε γέφυρες, οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο κ.ά.
Είναι πολύ σημαντικό ότι η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με τον Χρ. Σταϊκούρα εκτιμά πως όλα τα έργα υποδομής θα κατασκευάζονται πλέον με νέες προδιαγραφές, ώστε να αντέχουν σε δύσκολες και απρόβλεπτες καταστάσεις, ενώ θα έχουν και περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Προτεραιότητα θα πρέπει βεβαίως να δοθεί στην αποκατάσταση όλων των ζημιών στις πληγείσες περιοχές και ήδη υπάρχει αναθεώρηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, όπου θα συμπεριληφθούν έργα υποδομής 600 εκατ. ευρώ, από τα οποία 185 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ολα αυτά θα πρέπει να γίνουν γρήγορα και ήδη με διάταξη νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή ανατέθηκε αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών η εκτέλεση έργων υποδομής και αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές.
Αυτό είναι και το ζητούμενο, να προχωρήσουν γρήγορα τα έργα και επιπλέον να κατασκευαστούν με σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας, ώστε να λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης και να είναι ανθετικτά απέναντι στα φυσικά φαινόμενα. Ουσιαστικά, δηλαδή, οι υποδομές της χώρας θα πρέπει να κατασκευαστούν από την αρχή με βάση τα νέα δεδομένα προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα από τις θεομηνίες.