ΠΡΟΦΑΝΩΣ και είναι σωστή η επιλογή να «κλείσουν οι πόρτες» στις εφορίες και η εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων να γίνεται ψηφιακά. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα ταλαιπωρείται κανείς σε ανούσιες ουρές με πολύωρη αναμονή, ενώ παράλληλα θα μπει οριστικό τέλος σε κάθε «μέσο» και σε φαινόμενα διαφθοράς.
Η αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας
ΤΟ ζητούμενο, όμως, είναι να διεκπεραιώνονται άμεσα όλα τα ψηφιακά αιτήματα. Γιατί αν είναι αντί να κάθεται τρεις ώρες στην ουρά της «παλιάς εφορίας», τελικά να περιμένει εβδομάδες ή και μήνες για να κάνει τη δουλειά του, τότε η ψηφιακή διακυβέρνηση έχει αποτύχει.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ έγινε μία ακόμα μεταρρύθμιση στην ΑΑΔΕ. Στην ουσία μεταφέρθηκε η διεκπεραίωση των υποθέσεων από τις ΔΟΥ στα νέα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης. Εξαιρετική μεταρρύθμιση, αλλά δεν πρέπει να μείνει στα χαρτιά. Γιατί, ήδη, πέντε απλές διαδικασίες μητρώου… επέστρεψαν στις ΔΟΥ, ώστε να ολοκληρωθούν κάποια στιγμή στο μέλλον.
ΠΟΙΟ είναι το συμπέρασμα; Ολοι θέλουμε να αλλάξουν το Δημόσιο και οι υπηρεσίες του. Ηδη έχουν γίνει σημαντικά βήματα με το gov.gr. Απαιτείται, όμως, προσοχή. Δεν αρκεί μόνο η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών. Χρειάζεται και νέο μοντέλο λειτουργίας. Γιατί αν είναι, απλά, να μεταφερθούν οι ουρές από τα γραφεία στο Ιντερνετ, τότε δεν θα έχει αλλάξει κάτι. Ο στόχος πρέπει να είναι το γκρέμισμα της πραγματικής γραφειοκρατίας και όχι η δημιουργία ψηφιακής γραφειοκρατίας.