Ταυτόχρονα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και την ενίσχυση των υποδομών.
Στοίχημα η σύγκλιση με την Ευρώπη
Είναι σαφές ότι έχει χαθεί το κλίμα εμπιστοσύνης για το σιδηρόδρομο μετά το τραγικό αυτό δυστύχημα, όταν μάλιστα διαπιστώνεται ότι σε ένα μεγάλο σταθμαρχείο, όπως της Λάρισας, που αποτελεί κόμβο, ένας άπειρος για τα συγκεκριμένα καθήκοντα σιδηροδρομικός υπάλληλος μπορεί να αποφάσιζε για τις ζωές των επιβατών.
Η συγγνώμη είναι ένα δείγμα αυτοκριτικής για το σύνολο του πολιτικού συστήματος, καθώς οι ευθύνες παραμένουν μεγάλες και διαχρονικές. Και θα πρέπει να ακολουθηθεί από πράξεις με άμεσα και σοβαρά μέτρα που θα αντιμετωπίζουν οριστικά το ζήτημα. Ο κ. Μητσοτάκης προανήγγειλε για αυτό συνεργασίες με ευρωπαϊκά δίκτυα που έχουν την τεχνογνωσία, προκειμένου να συνδράμουν στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου και την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας.
Μέχρι να γίνουν αυτά, είναι ανάγκη να χρησιμοποιηθεί επιτέλους η τηλεματική που δεν λειτούργησε επί δεκαετίες, να ενισχυθεί ο Οργανισμός των σιδηροδρόμων με προσωπικό στις μάχιμες υπηρεσίες και όχι στα γραφεία και να λειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τον μέγιστο βαθμό ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για άλλες κρίσιμες υποδομές της χώρας που έχουν άμεση σχέση με το κοινό, για να προλάβουμε άλλες τραγωδίες. Να εξεταστούν συνολικά δηλαδή οι υποδομές, να εντοπιστούν οι ελλείψεις και να καλυφθούν τα κενά, γιατί ανεπίλυτα προβλήματα δεκαετιών μπορεί να προκαλέσουν νέα δεινά. Με αυτό τον τρόπο η συγγνώμη θα έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα.