Η κυβέρνηση, χθες, προχώρησε σε δύο πολύ σημαντικά βήματα για τη στήριξη της κοινωνίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε τη στρατηγική για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, η οποία βασίζεται σε τρεις πυλώνες: περαιτέρω βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων και παροχή κινήτρων για επενδύσεις, καινοτομία και έρευνα.
ΜΠΟΡΕΙ όλα αυτά να φαίνονται, σε πρώτη ανάγνωση, θεωρητικά, αλλά στην ουσία είναι πρακτικά και εξαιρετικά σημαντικά. Γιατί, η δημιουργία φιλοεπιχειρηματικού περιβάλλοντος φέρνει νέες επενδύσεις, οι επενδύσεις με τη σειρά τους δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας και οι νέες θέσεις εργασίας σε μια αγορά με μονοψήφια, πλέον, ανεργία πιέζει προς τα πάνω τους μισθούς.
ΤΟ δεύτερο σημαντικό βήμα έχει σχέση με τα έξοδα των πολιτών. Χθες, τα σούπερ μάρκετ ανακοίνωσαν μειώσεις τιμών 6% έως 15% σε 123 προϊόντα, ενώ μέχρι το τέλος του έτους οι μειώσεις θα επεκταθούν σε 600 αγαθά. Υστερα από το φρενάρισμα που παρατηρείται στις τιμές τους τελευταίους μήνες, έχει έρθει η ώρα να ξεκινήσει η αποκλιμάκωσή τους.
ΤΟ υπουργείο Ανάπτυξης, που εργάστηκε με επιμονή και μεθοδικότητα, ώστε να προχωρήσουν οι πρωτοβουλίες τόσο για τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ όσο και για τη στρατηγική ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και οφείλει να επιμείνει σε θετικές παρεμβάσεις στην πραγματική οικονομία.