Δόθηκαν έγγραφα που πιστοποιούν ότι το μοιραίο βράδυ υπήρχαν μηχανισμοί ασφαλείας που όμως δεν ακολουθήθηκαν από τον μοιραίο σταθμάρχη και τους συναδέλφους του, οι οποίοι αποχώρησαν νωρίτερα από την εργασία τους.
Από τον Νοέμβριο του 2022 λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας όσον αφορά στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου κοντά στη Λάρισα, ενώ γινόταν με αυτόματο τρόπο η χάραξη των δρομολογίων που απέτρεπε τη σύγκρουση. Ωστόσο, από τα στοιχεία προκύπτει ότι αυτός ο ακατάλληλος σταθμάρχης χρησιμοποίησε το χειροκίνητο σύστημα χάραξης δρομολογίων, προφανώς επειδή δεν μπορούσε να χειριστεί το ηλεκτρονικό σύστημα.
Απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας αναμένεται να δοθούν και την προσεχή Δευτέρα, όταν ο σημερινός υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών και οι τρεις προκάτοχοί του θα δώσουν εξηγήσεις σχετικά με τις συμβάσεις που αφορούν στους σιδηροδρόμους και πόσο αυτές καθυστέρησαν να υλοποιηθούν τα προηγούμενα χρόνια.
Η κοινωνία ζητά απαντήσεις και μέσα από την κοινοβουλευτική διαδικασία, αλλά βεβαίως και από τη Δικαιοσύνη, που έχει τον αποκλειστικό λόγο για τον καταλογισμό των ευθυνών. Ομως αυτό δεν έχει καμία σχέση με την καταστροφική δράση των μπαχαλάκηδων, που και χθες προκάλεσαν επεισόδια στην πορεία των συνδικάτων.
Η κυβέρνηση έδωσε τα πρώτα στοιχεία στη δημοσιότητα και μέσα από την κομματική αντιπαράθεση αυτό που περιμένουν οι πολίτες είναι να προκύψει σύνθεση προτάσεων προκειμένου και οι δικλίδες ασφαλείας να ενισχυθούν ώστε να μη ζήσουμε ποτέ ξανά μια τέτοια τραγωδία.