Βασικό ζητούμενο είναι να τεθούν σαφέστεροι κανόνες και προθεσμίες για τις πειθαρχικές διαδικασίες, έτσι ώστε να μη λιμνάζουν υποθέσεις και να μην παραμένουν εκκρεμείς πειθαρχικές διώξεις για μήνες ή ακόμα και για χρόνια, οδηγώντας ουσιαστικά στην ατιμωρησία των υπευθύνων. Αποτελεί δικαίωμα και υποχρέωση ενός κράτους δικαίου να αντιμετωπίζει έγκαιρα και δίκαια τα φαινόμενα κακοδιοίκησης, διαφθοράς ή παράβασης καθήκοντος, έτσι ώστε να αποδίδονται οι ευθύνες στους δημόσιους λειτουργούς για πράξεις και παραλείψεις τους.
Πληροφορική και αγορά εργασίας
Οι πειθαρχικές διαδικασίες συνιστούν μια σύνθετη διοικητική διεργασία, η οποία ωστόσο δεν πρέπει να προβάλλεται ως άλλοθι που οδηγεί στην απαλλαγή όσων διέπραξαν σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα. Οι έλεγχοι πρέπει να είναι γρήγοροι, δίκαιοι και οι ποινές, όπου χρειάζεται, παραδειγματικά αυστηρές. Αυτό άλλωστε αποτελεί απαίτηση και όλων των δημοσίων υπαλλήλων που εργάζονται υποδειγματικά και βλέπουν να αμαυρώνεται η εικόνα τους από μεμονωμένες περιπτώσεις συναδέλφων τους.
Το ίδιο νομοσχέδιο προβλέπει μέτρα ενίσχυσης της εξωστρέφειας του Δημοσίου, έτσι ώστε να παρέχονται ποιοτικές και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους πολίτες. Η υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών από τους εργαζομένους και τα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης είναι προϋπόθεση για μια νέα μορφή διακυβέρνησης. Ο μετασχηματισμός του δημόσιου τομέα θα οδηγήσει σε μια δημόσια διοίκηση ευέλικτη, εξωστρεφής και το κυριότερο, αποτελεσματική για τους πολίτες.