Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Έβαλαν μπρος την μονταζιέρα οι Τούρκοι για να… πείσουν ότι βλέπουν τα «αόρατα» ελληνικά υποβρύχια

Newsroom eleftherostypos.gr

«Τρόμο» και φόβο για νέο κάζο έχει προκαλέσει στο Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας το ότι τα Ελληνικά υποβρύχια ξαναβγήκαν στη Μεσόγειο και ακόμη και με τις παλαιότερες τορπίλες αποτελούν  μια πολύ ιδιαίτερη και θανάσιμη απειλή για τα τουρκικά πολεμικά πλοία.

Μετά το κάζο που υπέστησαν την τελευταία φορά από τα ελληνικά υποβρύχια  τώρα θέλουν να διαψεύσουν το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, διοχετεύοντας στα τουρκικά ΜΜΕ τις φωτογραφίες και βίντεο.

Η τούρκικη προπαγάνδα των ΜΜΕ σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις της γείτονος άρχισε να μεταδίδει ότι «αποδείχθηκε ότι τα ελληνικά υποβρύχια, για τα οποία λέχθηκε ότι ήταν αόρατα και “παρακολουθούσαν όλες τις δραστηριότητες στην ανατολική Μεσόγειο χωρίς να εντοπιστούν“, ότι βρίσκονταν υπό την παρακολούθηση του Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων. Οι φωτογραφίες των υποβρυχίων που τραβήχτηκαν από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό καταρρίπτουν την εντύπωση που προσπάθησε να δημιουργήσει η Ελλάδα. Υπήρξαν ισχυρισμοί σε ορισμένους ιστότοπους ειδήσεων στην Ελλάδα ότι “υποβρύχια που ανήκουν στο Ελληνικό Ναυτικό δεν μπόρεσαν να εντοπιστούν από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις”».

Δείτε βίντεο και φωτογραφίες από τα τούρκικα ΜΜΕ που υποστηρίζουν πως εντόπισαν τα ελληνικά υποβρύχια αλλά είναι φανερό ότι έχουν απομονώσει εικόνες και ότι δεν μπορούν να καταρρίψουν ότι σε επιχειρησιακό επίπεδο τα ελληνικά υποβρύχια είναι άφαντα και επικίνδυνα για τους Τούρκους.  

Στην προηγούμενη κρίση κανένα ελληνικό υποβρύχιο δεν έχει αναδυθεί από τις 10 Αυγούστου και για 36 ήμερες  πλην ενός που έκανε ανάδυση μόνο και μόνο για να γίνει η πολύ σημαντική επίδειξη σημαίας, παρουσίας και ισχύος.

Μάλιστα το άγχος του Τουρκικού Επιτελείου αποκαλύπτονταν καθημερινά με τις πτήσεις των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων S-70 και των αεροσκαφών CN-235 που αναζητούν μια λεία, την οποία όμως δεν βλέπουν, δεν ακούν δεν ξέρουν που κρύβεται στα έγκατα του βυθού…

Από την άλλη πλευρά από την πρώτη στιγμή τα τουρκικά υποβρύχια είχαν εντοπιστεί και οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ήξεραν ανά πάσα στιγμή που βρίσκονταν.

Τα υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής» έχουν το σημαντικό πλεονέκτημα να μπορούν να παραμένουν σε κατάδυση για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς να απαιτείται να βγουν στην επιφάνεια ούτε για ένα δευτερόλεπτο.

Μονάχα οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ γνωρίζουν που ακριβώς βρίσκεται το καθένα. Πρόκειται για τα υποβρύχια «Πιπίνος» (S-121), «Παπανικολής» (S-120), «Ματρώζος» (S-122) και Κατσώνης «S-123». Είναι γερμανικής κατασκευής και θεωρούνται τα πιο εξελιγμένα στον κόσμο. Απαρτίζονται από πλήρωμα 28-30 ανδρών (μόνιμων υπαξιωματικών και επαγγελματιών οπλιτών) και από 6 με 7 αξιωματικούς. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι μπορούν να μεταφέρουν τρόφιμα και πόσιμο νερό για πλου έως και 50 ημερών ενώ δεν υφίστανται πρόβλημα ανεφοδιασμού με καύσιμα και λιπαντικά.

Για τον πολύ σημαντικό ρόλο που έπαιξαν τα τέσσερα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο μίλησε πριν από λίγες ημέρες στη Βουλή ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στην Βουλή υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων πως «ακόμα ψάχνουν να τα βρουν οι τουρκικές δυνάμεις».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας χαρακτήρισε «μύθο» και «ανοησίες» τις καταγγελίες που είχαν ακουστεί τα προηγούμενα χρόνια και από πολιτικά κόμματα περί «υποβρυχίων που γέρνουν». Ο ίδιος μάλιστα αποκάλυψε στην Ολομέλεια της Βουλής τι ακριβώς είχε συμβεί.

Με αφορμή την παρουσίαση τροπολογίας για πρόσθετες εργασίας στα τέσσερα υποβρύχια αλλά και μετά από τις παρατηρήσεις του κ. Ανδρέα Λοβέρδου (ΚΙΝΑΛ) ο οποίος ανέφερε ότι «όσοι μιλούσαν για υποβρύχια που γέρνουν, πήραν την απάντησή τους στην πρόσφατη κρίση», ο υπουργός Εθνικής Αμυνας ανέφερε: «Να καταρρίψουμε τον μύθο των υποβρυχίων που γέρνουν. Είχα διατελέσει μέλος της εξεταστικής επιτροπής που εξέτασε τα έργα και ημέρες των 4-5 υπουργών που ενεπλάκησαν στην παραγγελία και παραλαβή των υποβρυχίων.

Αυτό που είχε συμβεί είναι με το πρωτότυπο υποβρύχιο το οποίο σε κάποιες δοκιμές, στην Βόρεια Θάλασσα και υπό συγκεκριμένες συνθήκες – 5 μποφόρ – παρουσίασε μια κλίση που είναι κάτι εντελώς φυσιολογικό. Αντίστοιχο περιστατικό θα μπορούσε να προκύψει με οτιδήποτε ακόμα και με τα Μπελαρά.

Κάτι εντελώς φυσιολογικό. Έγιναν παρεμβάσεις διορθώθηκε η κλίση και από την στιγμή που εντάχθησαν στις δομές του Πολεμικού Ναυτικού δεν είχαν κανένα πρόβλημα και απέδειξαν την αξία τους στο πεδίο στην πρόσφατη κρίση. Ακόμα ψάχνουν να τα βρουν οι ένοπλες δυνάμεις των Τούρκων. Έχουν ένα σιωπηλό σύστημα και δεν γίνονται αντιληπτά. Να ξεπεράσουμε την ανοησία με τα υποβρύχια που γέρνουν. Δεν κρίνω αν κόστισαν ακριβά ή όχι».

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Νέα πρόκληση της Τουρκίας: Τζαμί και η Μονή της Χώρας – Πώς κάλυψαν τα υπέροχα ψηφιδωτά

Tinad

Κορωνοϊός: Συνεχίζει να μετρά νεκρούς η Ελλάδα – Τρεις νέοι θάνατοι τις τελευταίες ώρες

Tinad

Ανάλυση: Οι έξι κίνδυνοι από την κόντρα Γαλλίας – Τουρκίας

Tinad

State Department: «Πολύ πραγματικός» ο κίνδυνος αμερικανικών κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας

Μιχάλης Μάρδας

Ο Δένδιας ενημερώνει τα κόμματα για τα εθνικά θέματα

Μιχάλης Μάρδας

Τα ελληνικά υποβρύχια ενισχύονται ακόμη περισσότερο – Τι είπε ο Μητσοτάκης από το «Κατσώνης»

Μιχάλης Μάρδας

«Μαύρη» ημέρα με 1.547 κρούσματα στην Ελλάδα – 10 νεκροί και 108 διασωληνωμένοι

Μιχάλης Μάρδας

Γαλλία: Τι απαντά η κυβέρνηση στις αντιδράσεις της Τουρκίας για το Charlie Hebdο

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός – «Βόμβα» από τον Τσακρή: Οι θάνατοι θα φτάσουν 3.000 τον Φεβρουάριο – 14.000 αν δεν είχαμε λάβει μέτρα

Ανδρέας Ντίνης