Ηταν μόλις 20 χρόνων όταν ο Λεωνίδας Διαμαντόπουλος αποφάσισε να κάνει αυτό που για πολλούς ανθρώπους της ηλικίας του θεωρείται αρκετά δύσκολο, να περπατήσει στα μονοπάτια της επιχειρηματικότητας, «στήνοντας» από το μηδέν και χωρίς κανένα «κεφάλαιο» τη δική του τεχνολογική εταιρία.

Η ιδέα για τη δημιουργία της εταιρίας «TechIns» η οποία προσφέρει καινοτόμες SaaS λύσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο γεννήθηκε σε ένα μικρό ισόγειο όπου ήταν και η κατοικία του 25χρονου σήμερα Λεωνίδα. Παθιασμένος τότε νεαρός για τη τεχνολογία και την επιχειρηματικότητα αλλά και από την επιθυμία του να αντιμετωπίσει τα κενά στον ασφαλιστικό κλάδο, μαζί με τον συνιδρυτή της εταιρίας, τον Χρήστο Μπαζτέκα, δούλευαν ακούραστα για να υλοποιήσουν το όραμά τους. «Ηταν μια περίοδος γεμάτη ενθουσιασμό, αλλά και πολλές προκλήσεις» λέει στον «Ελεύθερο Τύπο», ο Λεωνίδας Διαμαντόπουλος.
Το ξεκίνημα
Στην ουσία η επαγγελματική του πορεία, ως ασφαλιστικός σύμβουλος, ξεκίνησε από πολύ νωρίς, όταν ήταν μαθητής στη Γ Λυκείου. «Ημουν από τους νεότερους επαγγελματίες στον χώρο, και αυτό μου έδωσε μια μοναδική οπτική για τις προκλήσεις και τις ανάγκες των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα».
Μέσα απο την εμπειρία του, συνειδητοποίησε, όπως λέει, ότι η έλλειψη τεχνολογικών εργαλείων δυσκόλευε την καθημερινότητα των συμβούλων και περιόριζε την αποδοτικότητά τους.
«Γι’ αυτό, σε ηλικία 20 ετών, αποφάσισα να αξιοποιήσω τις γνώσεις μου στην τεχνολογία και τις πωλήσεις για να δημιουργήσω την πρώτη μου εφαρμογή, το LUX (www.techins.gr, https://techins.gr/#/lux). Το LUX σχεδιάστηκε ειδικά για ασφαλιστικούς συμβούλους, προσφέροντάς τους έναν εύκολο και διαδραστικό τρόπο να παρουσιάζουν UnitLinked προϊόντα και να γεφυρώνουν το χάσμα με τους πελάτες τους».
Σήμερα, η εταιρία αποτελείται από δώδεκα μέλη εξυπηρετώντας ήδη πάνω από 700 επαγγελματίες. Επικεντρώνεται σε δύο βασικά προϊόντα: το LUX (www.techins.gr), μια εφαρμογή για ασφαλιστικούς συμβούλους, που έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά, ενώ έχει επεκταθεί στη Βουλγαρία και την Κύπρο. Και το TechMate (www.techai.gr), που είναι «η επόμενη μεγάλη μας επένδυση. Πρόκειται για έναν ψηφιακό βοηθό βασισμένο στην Τεχνητή Νοημοσύνη, σχεδιασμένο αποκλειστικά για ασφαλιστικούς συμβούλους».
Δυσκολίες
Για τον Λεωνίδα ο δρόμος προς την επιτυχία δεν ήταν πάντοτε στρωμένος με ροδοπέταλα. «Ξεκινήσαμε την TechIns από το μηδέν, χωρίς κεφάλαιο και με μόνο όπλο το πάθος μας για δημιουργία. Από την αρχή αντιμετωπίσαμε προκλήσεις, όπως η έλλειψη εμπειρίας και οι δυσκολίες στο να πείσουμε τους πρώτους πελάτες» σημειώνει.
Μάλιστα, προσθέτει οτι οι συνθήκες στην Ελλάδα σίγουρα δεν είναι πάντα ιδανικές. «Υπάρχουν γραφειοκρατικές δυσκολίες, περιορισμένοι πόροι και ένα περιβάλλον που συχνά δεν ευνοεί την καινοτομία. Ωστόσο, με πίστη στον στόχο σου, σκληρή δουλειά και τη σωστή ομάδα, μπορείς να πετύχεις».
Πρόσφατα ο Λεωνίδας Διαμαντόπουλος, φοιτητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κέρδισε τη πρωτιά στα βραβεία φοιτητικής επιχειρηματικότητας GSEA Greece 2025. Και αυτό, όπως λέει «είναι για εμάς μια σημαντική αναγνώριση της δουλειάς που έχουμε κάνει μέχρι σήμερα. Νιώθουμε χαρά και ικανοποίηση που το όραμά μας και οι προσπάθειές μας βρήκαν ανταπόκριση, αλλά ταυτόχρονα αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή η διάκριση είναι μόνο η αρχή».
Οσο για το τι θα συμβούλευε τους συνομιλήκούς του σήμερα, είναι αυτό το απλό, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό. «Να ξεκινήσουν. Ενα ταξίδι χιλίων χιλιομέτρων ξεκινάει με ένα μόλις βήμα. Δεν χρειάζεται να περιμένουν την “ιδανική στιγμή” ή να έχουν όλες τις απαντήσεις. Το πιο σημαντικό είναι να κάνουν την αρχή, να βάλουν το πρώτο λιθαράκι. Δεν πρέπει να φοβούνται την αποτυχία».
Οι νικητές των βραβείων
Στα βραβεία φοιτητικής επιχειρηματικότητας, τη δεύτερη θέση έλαβε ο Κίμων-Αριστοτέλης Vogt, φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ιδρυτής της Sporo Health, μιας πρωτοποριακής πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης που προσφέρει εργαλεία για προσωποποιημένη ιατρική φροντίδα.
Την τρίτη θέση κέρδισε ο Σταμάτης Φλωράτος, φοιτητής του London School of Economics and Political Science και ιδρυτής της Mythic Media, πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για τη γενιά Gen-Z και προσφέρει λύσεις μάρκετινγκ και διαφήμισης, ενισχύοντας την παρουσία influencers και brands στα social media.