Ο σταθμάρχης στο υπόμνημα των 36 σελίδων που παρέδωσε στον ανακριτή, σύμφωνα με το larissanet, αναφέρει πως ολοκλήρωσε τη βάρδια του στις 22.30 και πως δεν έπρεπε να παραμείνει μέχρι τις 23.00 (ο λόγος εξάλλου για τον οποίο του ασκήθηκε ποινική δίωξη) καθώς το χρονικό διάστημα 22.00 με 23.00 δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης αλλά τον χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της υπηρεσίας από τον ένα σταθμάρχη στον άλλο.
Στη συνέχεια αναφέρει πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης εργάσθηκε πριν το δυστύχημα τουλάχιστον 10 φορές ως νυχτερινός στον σταθμό Λάρισας και πως ήταν «εξοικειωμένος απόλυτα με τον σταθμό και τον τοπικό πίνακα χειρισμού αιχμών».
Οι βάρδιες
Αναφορικά με τις βάρδιες, αναφέρει πως υπάρχουν «τρεις βάρδιες (1η , 2η και 3η) για τον Σ.Σ. Λάρισας, που είναι από 6:00 έως 15:00, από 14:00 έως 23:00 και από 22:00 έως 7:00 την επομένη ημέρα» και προσθέτει πως «συμπίπτουν οι ώρες 6:00 με 7:00, 14:00 με 15:00 και 22:00 με 23:00, που έχουμε θεωρητικά ταυτόχρονα το προσωπικό (σταθμάρχες) της 3ης της προηγούμενης ημέρας με την 1η της επομένης, της 1ης με την 2η βάρδια και της 2ης με την 3η βάρδια.
Στην ουσία δηλαδή θεωρητικά θα σκεφτεί κανείς ότι στις 6:00 με 7:00 θα πρέπει να είναι στο Σ.Σ. Λάρισας ταυτόχρονα τρεις (3) σταθμάρχες, στις 14:00 με 15:00 τέσσερις (4) σταθμάρχες και στις 22:00 με 23:00 τρεις (3) σταθμάρχες. Τούτο όμως δεν ισχύει. Η κοινή ώρα δεν υπάρχει γιατί στα χρονικά σημεία εκείνα συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος όπως π.χ. στιγμιαία μεγαλύτερη συμφόρηση κυκλοφορίας. Υπάρχει καθαρά και μόνον για την διασφάλιση της ασφαλούς παράδοσης – παραλαβής από τον έναν σταθμάρχη της μιας βάρδιας στον άλλο. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Έρχεται ο Σταθμάρχης της νέας βάρδιας. Ενημερώνετε από τον προηγούμενο. Παραλαμβάνει υπηρεσία και υπογράφει το βιβλίο και αποδεσμεύει ο προηγούμενος, ο οποίος κι αποχωρεί».
Ο σταθμάρχης τονίζει στο υπόμνημά του πως από την ώρα που αναλαμβάνει ο υπάλληλος, αυτός είναι «υπεύθυνος για την υπηρεσία που έχει αναληφθεί, μέχρι την ώρα κατά την οποία θα λάβει χώρα η επομένη αλλαγή υπηρεσίας» και αρνείται για ακόμη μια φορά τον ισχυρισμό πως έπρεπε να παραμείνει μέχρι τις 23.00 μ.μ. καθώς «η αναγραφή αυτή δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης για τις ώρες 22:00 έως 23:00 των Σταθμαρχών της 2ης και της 3ης βάρδιας (αλλά και για τις 6:00 με 7:00 και τις 14:00 με 15:00 αντίστοιχα), αλλά τον χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της Υπηρεσίας από τον ένα στον άλλο και κατ’ επέκταση η ανάληψη της ευθύνης από τον επόμενο σταθμάρχη».
Αναλύοντας χρονολογικά τις κινήσεις του από τη στιγμή που ανέλαβε τη βάρδια, αναφέρει πως ο 59χρονος σταθμάρχης ήρθε στις 21.45 και πως μέχρι τις 22.30 που παρέδωσε στον 59χρονο, η κίνηση στο σιδηρόδρομο είχε ομαλοποιηθεί.
Παγκράτι: Στα δικαστήρια ο 49χρονος φιλόλογος για τη γιάφκα - Τι ερευνά η ΕΛΑΣ
Σχετικά με τις μουτζούρες στο βιβλίο των βαρδιών αναφέρει πως: «από αβλεψία μου είχα συμπληρώσει όμως λαθεμένα την ώρα παράδοσης, την οποία και διόρθωσα στο σωστό, κάνοντας όμως μουτζούρα, την οποία και διόρθωσα πάραυτα με διορθωτικό blanko, χωρίς όμως τούτο ν’ αλλάζει κάτι στο πραγματικό γεγονός ότι η ώρα παράδοσης – παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι η 22:30, δηλαδή αυτή που αναγράφεται στο βιβλίο».
Σημειώνεται πως χθες αφέθηκε ελεύθερος και ο συμβασιούχος σταθμάρχης με τους περιοριστικούς εξής όρους: χρηματική εγγύηση 10.000 ευρώ, εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα και η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
Ο ίδιος σύμφωνα με πληροφορίες ισχυρίστηκε ότι το δυστύχημα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα και αν είχε σχολάσει στις 23:00 όπως όφειλε. Και αυτό γιατί το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23:00, γύρω στις 23:02.
Τραγωδία στα Τέμπη: Ακολουθούν νέες απολογίες
Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη θα απολογηθεί και ο προϊστάμενος κυκλοφορίας, ενώ μεταξύ άλλων ο εφέτης ανακριτής ερευνά ποιοι έσβησαν με μπλάνκο την ώρα αποχώρησης από το σταθμό στο ειδικό έγγραφο για τις βάρδιες.
Υπενθυμίζεται ότι όλοι τους κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο ειδικός εφέτης ανακριτής έχει ζητήσει τη μεταφορά των βαγονιών των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών σε καλά φυλασσόμενο χώρο, ενδεχομένως και σε στρατόπεδο μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα των πραγματογνωμόνων.
Τέμπη: Το ρεπορτάζ για τον σταθμάρχη