Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο σταθμάρχης Λάρισας φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο 59χρονος κατηγορούμενος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για αύριο Κυριακή, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Σύμφωνα επίσης με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Αποκάλυψη Ε.Τ. για την τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης είχε κάνει το ίδιο λάθος λίγη ώρα πριν την σύγκρουση των τρένων
Την απειρία και την εγκληματικά πλημμελή εκπαίδευση του μοιραίου σταθμάρχη της Λάρισας που είχε βάρδια τη νύχτα του δυστυχήματος καταδεικνύουν νέα στοιχεία που φέρνει στο φως ο «Ελεύθερος Τύπος».
Ο 59χρονος που εργαζόταν τα τελευταία χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της κινητικότητας στο Δημόσιο, αποφάσισε να επιστρέψει στον ΟΣΕ -όπου δούλευε παλιά ως αχθοφόρος- για να γίνει σταθμάρχης και να εξασφαλίσει καλύτερη σύνταξη. Με σχεδόν ανύπαρκτη προϋπηρεσία ανέλαβε ως βασικός σταθμάρχης τον κομβικό σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας λίγα 24ωρα πριν το δυστύχημα, στις 25 Φεβρουαρίου, αφού προηγουμένως είχε εργαστεί μόλις 14 ημέρες στο σταθμό της Καλαμπάκας και άλλες 2 στο σταθμό των Νέων Πόρων, σταθμούς με πολύ μικρότερες απαιτήσεις.
Το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου ο σταθμάρχης ήταν μόνος του στο πόστο και προσπαθούσε να ρυθμίσει την κυκλοφορία των τρένων, αφού είχε ξεκινήσει να δουλεύει το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, κατά το οποίο χιλιάδες επιβάτες μετακινούνταν με τις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, λίγη ώρα πριν γίνει η σύγκρουση στα Τέμπη, ο σταθμάρχης είχε κάνει ακόμα ένα λάθος με τα κλειδιά στον πίνακα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα μπέρδεψε τα κλειδιά βάζοντας σε λάθος ράγες και ένα τοπικό τρένο, τον προαστιακό της Λάρισας, λάθος το οποίο επίσης φέρεται να έχει παραδεχθεί και το οποίο ωστόσο δεν είχε συνέπειες καθώς το αντιλήφθηκε ο χειριστής. «Ο μηχανοδηγός του προαστιακού μού το επεσήμανε κι εγώ του είπα να κάνει πίσω ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κύρια γραμμή», είπε σύμφωνα με πληροφορίες ο μοιραίος υπάλληλος.
Πατέρας δύο παιδιών, ο σταθμάρχης έχει ομολογήσει ότι έκανε λάθος με το επίμαχο κλειδί που είχε το νούμερο 118, αυτό που έπρεπε να έχει γυρίσει στη σωστή θέση ώστε η αμαξοστοιχία 62 με τους περίπου 350 επιβάτες να μην μπει στη γραμμή καθόδου από την οποία κατέβαινε την ίδια ώρα η εμπορική αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη. Πιθανό θεωρείται να ξέχασε το κλειδί στη λάθος θέση από τη μετακίνηση του προαστιακού που είχε προηγηθεί.
Φως στην έρευνα που συνεχίζεται για την αλληλουχία λαθών που οδήγησαν στην τραγωδία αναμένεται να ρίξουν οι επόμενες καταθέσεις μαρτύρων. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρώτος που θα κληθεί να καταθέσει είναι ο προϊστάμενος του ΟΣΕ Λάρισας που αποφάσισε να τοποθετήσει τον 59χρονο σταθμάρχη στο συγκεκριμένο πόστο, και μάλιστα μόνο του, παρά τη μικρή εμπειρία που είχε.
Σύμφωνα με το περιβάλλον του, ο σταθμάρχης δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος του λάθους του, η υπερασπιστική του γραμμή ωστόσο βασίζεται στη φράση «δεν φταίω μόνο εγώ», με την οποία θέλει να τονίσει τις ευθύνες για την εκπαίδευσή του, η οποία παραδέχεται ότι ήταν εξαιρετικά πλημμελής για να αναλάβει τόσο κρίσιμο πόστο. Επίσης, θεωρεί ότι συνυπεύθυνοι είναι όσοι δεν φρόντισαν να εκσυγχρονίσουν τις γραμμές και να βελτιώσουν την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου που πάσχει από παντελή έλλειψη αυτοματισμών.
«Ο εντολέας μου είναι συγκλονισμένος και βρίσκεται πραγματικά σε άθλια κατάσταση. Κατάλαβε την τραγωδία που συνέβη αφού έμαθε ότι δύο τρένα συγκρούστηκαν στα Τέμπη. Εχει αναλάβει το βάρος της ευθύνης που του αναλογεί, αλλά πίσω από το δέντρο της δικής του ευθύνης υπάρχει δάσος ευθυνών που πρέπει να αποδοθούν σε άλλες κατευθύνσεις», σημειώνει μιλώντας στον «Ελεύθερο Τύπο» ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης. Στο πλευρό του σταθμάρχη βρίσκεται η οικογένειά του που προσπαθεί να του συμπαρασταθεί, ενώ γείτονες και φίλοι του δεν μπορούν ακόμα να πιστέψουν αυτό που συνέβη και έφερε στο επίκεντρο μιας εθνικής τραγωδίας τον άνθρωπο της διπλανής τους πόρτας.
Ειδήσεις σήμερα
Τέμπη: Τι μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία – Οι εκτιμήσεις για το «μανιτάρι» μετά την έκρηξη