Η τελευταία κατηγορία είναι και η βαρύτερη, αφού δυνητικά μπορεί να επισύρει ποινή ισόβιας κάθειρξης, από τη στιγμή που από το τραγικό δυστύχημα προκλήθηκε μεγάλος αριθμός θανάτων. Ο συνήγορος του σταθμάρχη αναφέρει πως έχει παραδεχθεί το σφάλμα του, κάνει όμως λόγο για τεράστιες ευθύνες πίσω από τον 59χρονο για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Δεν λείπουν πάντως αναφορές που έχουν προκαλέσει προβληματισμό, όπως το γεγονός ότι ο σταθμάρχης ήταν στο συγκεκριμένο πόστο για πέντε μόνο μέρες ή η καταγγελία πως το μοιραίο βράδυ στο σταθμαρχείο γινόταν γιορτή, την οποία μετέφερε ο δικηγόρος 40χρονου πολυτραυματία, Γιώργος Μπαρτζώκης. Ο εντολέας του κ. Μπαρτζώκη είναι ο πρώτος που έχει στραφεί στα δικαστήρια για αστική και ποινική ευθύνη, αναφέροντας μάλιστα πως υπήρχε ενδεχόμενος δόλος του κατηγορουμένου.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Τις καταγγελίες αυτές πάντως αρνείται μετ’ επιτάσεως ο συνήγορος του σταθμάρχη, κ. Παντζαρτζίδης, ο οποίος σημειώνει πως «οι τοξικολογικές εξετάσεις του είναι καθαρές», καθώς επίσης ότι ο 59χρονος έκανε ένα τεράστιο λάθος, αλλά από αμέλεια.
Ο δικηγόρος ενός ακόμη τραυματία 60 ετών, Θάνος Καρατσιώλης, κατέθεσε επίσης αγωγή, αναφέροντας πως «αυτή θα αφορά τόσο στο Ελληνικό Δημόσιο όσο και στην ιδιωτική εταιρία για αποζημίωση, αλλά και για διαφυγόντα κέρδη, τα οποία ο 60χρονος έχασε λόγω της νοσηλείας του».
Ο συνήγορος της οικογένειας της 23χρονης Ιφιγένειας από τα Γιαννιτσά, που χάθηκε στη μοιραία σύγκρουση, Στέλιος Σούρλας, ανέφερε (στο Open) πως η οικογένεια είναι συντετριμμένη, σημειώνοντας πως «ο σταθμάρχης έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης, αλλά δεν είναι ο μόνος». «Δεν μιλάμε για ένα ανθρώπινο λάθος, αλλά για μια γενικευμένη νοοτροπία ωχαδερφισμού. Το κλειδί δεν το γύρισε μόνο ο σταθμάρχης, αλλά και οι προϊστάμενοί του, οι πολιτικές ηγεσίες, οι εκάστοτε υπουργοί Μεταφορών που δεν μερίμνησαν να ελέγξουν αν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας. Ολοι αυτοί έχουν ευθύνη. Οι γονείς περιμένουν δικαίωση, να τιμωρηθούν όλοι, ακόμα και στο ανώτατο επίπεδο», ανέφερε.
Από την πλευρά του, ο Αλέξης Κούγιας, που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση πολλών οικογενειών θυμάτων, σημείωσε στον ΑΝΤ1 ότι ο αριθμός των κατηγορουμένων θα διευρυνθεί στην εξέλιξη της έρευνας. «Το πρώτο ερώτημα που θα θέσουμε είναι ποιος έκανε την επιλογή του συγκεκριμένου σταθμάρχη. Η εντολή που έχω λάβει από κάποιους από τους συγγενείς που εκπροσωπώ είναι να φτάσουμε μέχρι το τέλος. Να δούμε εάν υπήρξε πολιτικός που παρενέβη για να αναλάβει αυτή τη θέση. Ποια από τα μέλη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρνήθηκαν τα αιτήματα των εργαζομένων να αυξηθούν τα μέτρα ασφαλείας; Ποιοι κωλυσιέργησαν ή εξυπηρέτησαν συμφέροντα;».