Με αυτήν ζητά να του αποσταλεί η δικογραφία για την εν λόγω υπόθεση, στην οποία παραπέμφθηκε σε δίκη ένα άτομο με κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος. Συγκεκριμένα επρόκειτο για τον μηχανοδηγό του τρένου, ο οποίος αθωώθηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης.
Μετά από αναφορές συνδικαλιστών και εργαζομένων στον ΟΣΕ πως και εκείνο το δυστύχημα οφειλόταν σε παρόμοιες ελλείψεις στο δίκτυο όπως και αυτό των Τεμπών (π.χ. στη φωτοσήμανση ή σε παραλείψεις εκσυγχρονισμού του δικτύου), ο κ. Ντογιάκος θα διερευνήσει εάν υπάρχουν ευθύνες και άλλων προσώπων σχετικά με τον εκτροχιασμό στο Αδενδρο, οι οποίες δεν διερευνήθηκαν όταν έπρεπε.
Παράλληλα, λόγω της συνάφειας με την έρευνα για την υπόθεση των Τεμπών, δεν μπορεί να αποκλειστεί η συγκεκριμένη δικογραφία να περιέχει στοιχεία που να μπορούν να βοηθήσουν την έρευνα για την υπόθεση των Τεμπών, αλλά και τη γενικευμένη έρευνα για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Με δεύτερη παραγγελία του προς τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών, Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο κ. Ντογιάκος ζητά να διερευνηθεί η διαρροή της απολογίας του σταθμάρχη, η οποία δημοσιοποιήθηκε αυτούσια στην ιστοσελίδα protothema.
Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι δικαστικές έρευνες στη Λάρισα για την αναζήτηση των υπευθύνων για το τραγικό δυστύχημα εν όψει της σύγκλησης της Ολομέλειας Εφετών, που ζητήθηκε χθες από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών, Σταμάτη Δασκαλόπουλο, η οποία θα κληθεί να αποφασίσει εάν θα αναβαθμιστεί η έρευνα και θα ανατεθεί σε ειδικό εφέτη ανακριτή, με αποκλειστική απασχόληση τη συγκεκριμένη υπόθεση.
Η ανακρίτρια της υπόθεσης ήδη εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζομένους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται οι πραγματογνωμοσύνες που έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς και διενεργούνται ήδη για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.
ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ: Ανοίγουν οι φάκελοι 4 συμβάσεων
O οικονομικός εισαγγελέας, Χρήστος Μπαρδάκης, μετά τη χθεσινή παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για διερεύνηση κατά απόλυτη προτεραιότητα όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν όπως έπρεπε για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα στους εισαγγελείς Μιχάλη Μιχαλόπουλο, Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου.
Η τελευταία είναι γνώστρια του θέματος αφού είχε χειριστεί στο παρελθόν τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, καταλήγοντας στην αρχειοθέτηση των καταγγελιών, για ζημιά του Δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων.
Η αρχειοθέτηση από την εισαγγελική λειτουργό βασιζόταν στο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, το οποίο δεν εντόπιζε ζημία του Ελληνικού Δημοσίου, με τη δικογραφία να ανασύρεται το 2022, καθώς προέκυψαν νεότερα στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία και διενεργεί πλέον την έρευνα για τη σύμβαση 717.
Η Οικονομική Εισαγγελία διερευνά ήδη:
-Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα – Αχαρνές – Λιόσια – Κόρινθος.
– Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές – Τιθορέα.
– Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Τιθορέα – Δομοκός.
– Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς – Αθήνα.