Η αιτιολογία δεν έχει ξεκαθαριστεί πάντως, η ένταση ξεκίνησε όταν ο δικηγόρος είπε ενώπιον δημοσιογράφων ότι έδωσε στοιχεία στην ανακρίτρια και του ζητήθηκε παράβολο, ενώ στη συνέχεια άρχισε να απειλεί με μηνύσεις. Τελικά έγιναν τέσσερις προσαγωγές, τριών δημοσιογράφων κι ενός εικονολήπτη τους οποίους προσέγγισε ο δικηγόρος κ. Θεοδωρόπουλος αρχικά για να τους διαμαρτυρηθεί για θέμα που αντιμετώπισε και στη συνέχεια για να αντιπαρατεθεί μαζί τους φωνάζοντας ότι θα υποβάλει μήνυση για προσβολή νεκρών.
Θυμίζουμε ότι συνεχίζεται μετά τη διακοπή λόγω τεχνικού θέματος η απολογία του σταθμάρχη Λάρισας. Θυμίζουμε ότι λόγω βλάβης σε έναν εκτυπωτή καθυστέρησε η απολογία του. Σύμφωνα με τις πληροφορίες υπάρχει τεχνικό πρόβλημα και δεν λειτουργούν υπολογιστής κι εκτυπωτής στο γραφείο του ανακριτή.
Νωρίτερα, περίπου στις 09:30 το πρωί της Κυριακής έφτασε στον Εισαγγελέα προκειμένου να απολογηθεί ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας για το δυστύχημα στα Τέμπη. Χθες οδηγήθηκε στο ανακριτικό γραφείο, ωστόσο έλαβε προθεσμία για σήμερα. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, η προθεσμία δόθηκε λόγω νέων στοιχείων, που υπήρξαν στη δικογραφία και είναι καθοριστικά για την υπόθεση.
Εις βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή.
Τραγωδία στα Τέμπη: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου»
Σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση φέρεται να είναι ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είναι ένας από τα κεντρικά πρόσωπα της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη, όταν το επιβατηγό τρένο συγκρούστηκε με το εμπορικό το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο σταθμάρχης φέρεται να ψέλλισε μετά τη σύλληψή του: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο 59χρονος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή το Σάββατο, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για σήμερα, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον συνήγορο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
«Υπήρχαν στην ανάκριση νέα στοιχεία, για τα οποία δεν είχαμε λάβει γνώση, ήταν πρόσφατα, που μας υποχρέωσαν εξαιτίας της πολύ μεγάλης σοβαρότητάς τους να ζητήσουμε νέα προθεσμία. Η ανάκριση θα ξεκινήσει αύριο. Είναι στοιχεία τα οποία είναι καθοριστικά, έπρεπε τα στοιχεία αυτά να χρησιμοποιηθούν και λόγω αυτών, ήταν απαραίτητη η λήψη προθεσμίας» είπε ο δικηγόρος του.
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έχει αναλάβει την ευθύνη, στο πλαίσιο που του αναλογεί, ενώ έκανε λόγο για ένα μοιραίο λάθος το οποίο απέδωσε στην κακιά ώρα. Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο μοιραίος σταθμάρχης
Οι παραλείψεις, τα λάθη και η απειρία του οδήγησαν στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα και στον θάνατο δεκάδες αθώους επιβάτες.
Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, Β.Σ., ευθύνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό για την τραγωδία, καθώς οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία IC62 στο ρεύμα καθόδου, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί μετωπικά με εμπορική που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Και μπορεί η έρευνα που διεξάγεται να αγγίξει και άλλες πτυχές της υπόθεσης, οι οποίες σχετίζονται με την έλλειψη σύγχρονων αυτοματοποιημένων συστημάτων αποτροπής και πρόληψης ατυχημάτων, ο ρόλος του Β.Σ. στην τραγωδία παραμένει ο πιο καίριος.
Τραγωδία στα Τέμπη: Δεν ήταν η πρώτη φορά
Ο Ελεύθερος Τύπος αποκάλυψε πως δεν ήταν η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος σταθμάρχης είχε μπερδέψει τα… κλειδιά! Λίγη ώρα πριν γίνει η σύγκρουση στα Τέμπη, είχε βάλει σε λάθος ράγες -μπερδεύοντας και πάλι τα κλειδιά- την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το προαστιακό δρομολόγιο της Λάρισας, γεγονός που ευτυχώς έγινε έγκαιρα αντιληπτό από τον μηχανοδηγό! «Ο μηχανοδηγός μού το επεσήμανε κι εγώ του είπα να κάνει πίσω ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κύρια γραμμή», έχει πει -σύμφωνα με πληροφορίες- ο μοιραίος σταθμάρχης!
Η επαγγελματική του πορεία καθρεπτίζει σε ένα σημαντικό ποσοστό το προσωπείο της Ελλάδας. Ένας άνθρωπος χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις προσελήφθη στο Δημόσιο (όπου έκανε… βόλτες και μετατάξεις ανάμεσα σε υπηρεσίες) και βρέθηκε χωρίς υπόβαθρο να διαχειρίζεται έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς της πιο νευραλγικής σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας, και μάλιστα κατά τη διάρκεια εορταστικού τριημέρου, όπου οι αμαξοστοιχίες είχαν πληρότητα 100%!
Είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Εργαζόταν στον σταθμό της θεσσαλικής πρωτεύουσας ως… αχθοφόρος. Δηλαδή, βοηθούσε στο ανέβασμα και το κατέβασμα των βαλιτσών και των ογκωδών αντικειμένων. Με τον νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως «νόμο Ρέππα») στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του Δημοσίου, όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011. Η νέα του δουλειά ήταν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, όπου απασχολείτο στη διανομή σχολικών βιβλίων στους μαθητές.
Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Οι λόγοι που τον ώθησαν σε μια στροφή στην επαγγελματική καριέρα του και επιστροφή στον ΟΣΕ σχετίζονταν τόσο με τις υψηλές απολαβές της συγκεκριμένης θέσης (+700 ευρώ) όσο και με την υψηλότερη σύνταξη. Τελικά, επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ, που συστάθηκε για αυτόν τον σκοπό. Έτσι, με τον «νόμο Ρέππα» περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη. Κάθισε στα θρανία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ και την 1η Αυγούστου 2022 αρχίζει τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.
Μαθητεία
Στο τέλος Ιανουαρίου 2023 εξασκήθηκε μόλις για τέσσερις ημέρες στον σταθμό της Λάρισας ως βοηθητικός στο πλευρό άλλου σταθμάρχη. Την 1η Φεβρουαρίου έπιασε δουλειά στον σταθμό της Καλαμπάκας Τρικάλων, όπου παρέμεινε έως τις 14 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια, έκανε μαθητεία για τρεις ημέρες στον σταθμό των Νέων Πόρων Πιερίας, όπου εργάστηκε και ως βασικός σταθμάρχης δύο ημέρες, στις 22 και τις 23 Φεβρουαρίου. Την επόμενη ημέρα, δηλαδή την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου, έκανε μαθητεία μόλις μίας ημέρας στον σταθμό της Λάρισας. Και από τις 25 Φεβρουαρίου έκανε υπηρεσία ως σταθμάρχης Λάρισας, και μάλιστα στη βραδινή βάρδια ήταν μόνος, όπως άλλωστε ορίζει το οργανόγραμμα από το 2011.
Στο προφίλ του στο facebook δηλώνει παντρεμένος, ενώ η τελευταία ανάρτησή του έγινε μέρες πριν από το δυστύχημα, όπου εμφανίζεται να κρατά στους ώμους του έναν μασκαρεμένο πιτσιρικά (πιθανότατα εγγονό του) και να δηλώνει «ξετρελαμένος». Στο πλευρό του βρίσκεται η οικογένειά του, τα μέλη της οποίας προσπαθούν να του συμπαρασταθούν.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train για την τραγωδία στα Τέμπη
Παράλληλα, ανακοίνωση εξέδωσε το Σάββατο (4/3) η Hellenic Train για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και για τον αριθμό των επιβατών στη μοιραία αμαξοστοιχία.
Όπως διευκρινίζει «ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο. Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό».
Μεταξύ άλλων, υπογράμμισε ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων, ενώ, επιβεβαίωσε ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.