Εις βάρος του μοιραίου σταθμάρχη έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή.
Τι θα ισχυριστεί ο σταθμάρχης για την τραγωδία στα Τέμπη
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη έχουν προκύψει νέα στοιχεία για την υπόθεση της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Τα νέα στοιχεία «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης που έχει ήδη παραδεχθεί το λάθος του, θα αποδεχθεί το δικό του μερίδιο ευθυνών, ωστόσο θα μιλήσει και για τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σιδηρόδρομο.
Τραγωδία στα Τέμπη: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου», δήλωσε συντετριμμένος ο σταθμάρχης
Σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση φέρεται να είναι ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είναι ένας από τα κεντρικά πρόσωπα της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη, όταν το επιβατηγό τρένο συγκρούστηκε με το εμπορικό το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο σταθμάρχης φέρεται να είπε μετά τη σύλληψή του: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο 59χρονος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή το Σάββατο, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για σήμερα, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον συνήγορο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
«Υπήρχαν στην ανάκριση νέα στοιχεία, για τα οποία δεν είχαμε λάβει γνώση, ήταν πρόσφατα, που μας υποχρέωσαν εξαιτίας της πολύ μεγάλης σοβαρότητάς τους να ζητήσουμε νέα προθεσμία. Η ανάκριση θα ξεκινήσει αύριο. Είναι στοιχεία τα οποία είναι καθοριστικά, έπρεπε τα στοιχεία αυτά να χρησιμοποιηθούν και λόγω αυτών, ήταν απαραίτητη η λήψη προθεσμίας» είπε ο δικηγόρος του.
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έχει αναλάβει την ευθύνη, στο πλαίσιο που του αναλογεί, ενώ έκανε λόγο για ένα μοιραίο λάθος το οποίο απέδωσε στην κακιά ώρα. Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Συνεχίζουν οι παρατρεχάμενοι του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής την παραπληροφόρηση για το μειονοτικό σχολείο Ξάνθης
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης Λάρισας πήγε για καφέ ενώ είχε μονοβάρδια
Το STAR αποκάλυψε τις τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη λίγο πριν φτάσει στον σταθμό της Λάρισας το μοιραίο τρένο. Μέσα στον σταθμό υπάρχει μία καφετέρια όπου, ένα τέταρτο πριν φτάσει ο συρμός, πήγε ο σταθμάρχης για να αγοράσει έναν καφέ.
Στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς το βάθος της αποβάθρας και επέστρεψε στο πόστο του. Κάμερες ασφαλείας υπάρχουν παντού στον σταθμό και οι κινήσεις του έχουν καταγραφεί ενώ τις επιβεβαιώνουν και εργαζόμενοι στο καφέ. Ωστόσο, δεν επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας και αναφέρουν πως τη μοιραία βραδιά ακούγονταν από το σταθμαρχείο οχλαγωγίες και μουσική.
Τα ολέθρια λάθη στις συνομιλίες σταθμάρχη και μηχανοδηγού
Στο «μικροσκόπιο» των εμπειρογνωμόνων βρίσκεται το ηχητικό ντοκουμέντο με τη συνομιλία του σταθμάρχη Λάρισας και τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο συγκεκριμένο απόσπασμα φέρεται να ακούγεται και μία τέταρτη φωνή, ωστόσο ανεξάρτητα από αυτά όπως λένε οι ειδικοί «κάτι δεν πάει καλά».
Εκείνο που επισημαίνουν όλοι είναι απουσία δύο λέξεων που ενδεχομένως να είχαν αλλάξει την πορεία των γεγονότων. Στη συνομιλία δεν ακούγεται ούτε η λέξη «ανόδου» ούτε και «καθόδου» που θα διευκρίνιζε σε ποια γραμμή κινείται το επιβατικό τρένο.
Σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση της συνομιλίας οι λέξεις αυτές δεν ακούστηκαν. Ο σταθμάρχης στις συνομιλίες δεν αναφέρει τη λέξη «άνοδο» και ο μηχανοδηγός δεν λέει «Βασίλη μπαίνω στην γραμμή καθόδου», αν και οριστικά συμπεράσματα δεν μπορούν να βγουν, καθώς δεν έχει γίνει γνωστό τι άλλο έχουν πει μεταξύ τους.
Όπως υποστήριξε στο Star ο πρώην εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νικόλαος Τσουρίδης βάσει του κανονισμού ο μηχανοδηγός πρέπει να κάνει αναγγελία διαδρομής και να αναφέρει ρητά αν κατευθύνεται στην άνοδο ή την κάθοδο, ενώ και ο σταθμάρχης πρέπει να περιγράψει τη διαδρομή ή την αλλαγή διαδρομής.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train για την τραγωδία στα Τέμπη
Παράλληλα, ανακοίνωση εξέδωσε το Σάββατο (4/3) η Hellenic Train για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και για τον αριθμό των επιβατών στη μοιραία αμαξοστοιχία.
Όπως διευκρινίζει «ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο. Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό».
Μεταξύ άλλων, υπογράμμισε ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων, ενώ, επιβεβαίωσε ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.