«Η Ελλάδα έχει μια πολύ καλή εικόνα επειδή είναι ένας ολοκληρωμένος προορισμός από πολιτιστική, γαστρονομική, φυσική και παραθαλάσσια άποψη», αναφέρει στην εφημερίδα Les Échos o Κριστόφ Φους ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της TUI France.
«Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση διαχειρίστηκε πολύ καλά την κρίση του Covid, καθησυχάζοντας πολύ γρήγορα τους Γάλλους πελάτες. Η Ελλάδα γρήγορα φάνηκε να είναι ένας “ασφαλής” προορισμός. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνέβαλλαν στο να γίνει και φέτος το καλοκαίρι ο αγαπημένος προορισμός των πελατών μας», επισημαίνει ο Φους.
Εξάλλου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (SETO), οι τουρίστες που επέλεξαν ένα ταξίδι «πακέτο» (πτήση, διαμονή, εκδρομές) έσπευσαν φέτος κυρίως στην Ελλάδα και την Ισπανία. Από την 1η Μαΐου έως τις 31 Αυγούστου, οι Γάλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες μετέφεραν σχεδόν 1,4 εκατομμύρια άτομα σε ταξίδια «πακέτο» εκ των οποίων 289.000 στην Ισπανία και 279.000 στην Ελλάδα.
Αναλυτικότερα, στα ελληνικά νησιά σημειώθηκε αύξηση 47% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στην ηπειρωτική Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση 84%.
Σύμφωνα με το Travel Companies, το οποίο συλλέγει στοιχεία από τους tour operators αλλά και από τα ταξιδιωτικά γραφεία, ο προορισμός Ελλάδα σημείωσε άλμα 30% σε σχέση με το 2019. Το ίδιο ισχύει και για τους επαγγελματίες: η ναυαρχίδα του Club Med στο Γρεγολίμανο (Εύβοια) κατέρριψε και πάλι ρεκόρ πληρότητας, παρόλο που το ξεπέρασε το Club στη Μαρμπέλα (Ισπανία), το οποίο μόλις άνοιξε. Στην NG Travel υπήρξε τέλος επίσης έκρηξη στις αναχωρήσεις προς την Ισπανία (90%) και την Ελλάδα (110%).
Κικίλιας από Παρίσι: «Η επιτυχία του καλοκαιριού ώθηση για τους επόμενους μήνες»
«Τα μηνύματα που παίρνουμε για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ελπιδοφόρα, οι προσπάθειές μας συνεχίζουν να αποδίδουν καρπούς» δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας μετά τις επαφές που είχε με επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών και tour operators της Γαλλίας, στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης IFTM-Top Résa 2022 που πραγματοποιείται στο Παρίσι.
Όπως ανέφεραν στον Υπουργό οι παράγοντες της αγοράς, η επιτυχία του φετινού καλοκαιριού για τον ελληνικό τουρισμό δίνει ώθηση για τους επόμενους μήνες και συμβάλλει καθοριστικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας.
Στη συνάντηση με στελέχη της Air France, ο Διευθυντής Ευρώπης της εταιρείας, Frédéric Descours , και o Διευθυντής Marketing, Frédéric Ribes, επεσήμαναν ότι φέτος καταγράφηκε 50% αύξηση στη διαθεσιμότητα θέσεων συγκριτικά με το 2019, ενώ από την Transavia, η CEO Nathalie Stubler και ο Γενικός Δ/ντής Nicolas Henin, ανέφεραν πως η διαθεσιμότητα θέσεων αυξήθηκε κατά 60% σε σχέση με την προ Covid περίοδο και εξέφρασαν το ενδιαφέρον για επιπλέον 10% αύξηση για το 2023.
Σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρείες, η φετινή επιτυχία είχε ως αποτέλεσμα την παράταση πτήσεων για έναν επιπλέον μήνα, με τις αφίξεις από Γαλλία να καταγράφουν μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου αύξηση κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και με την περαιτέρω επιμήκυνση να έχει ισχυρές προοπτικές.
Από την πλευρά τους, οι tour operators (SELECTOUR, Voyage Privé, κ.α) ενημέρωσαν τον κ. Κικίλια ότι έχουν πουλήσει όλα τα πακέτα τους για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, υπάρχει ενδιαφέρον για τους επόμενους μήνες και το 2023 θα είναι χρονιά εδραίωσης.
Μετά την ολοκλήρωση των συναντήσεων ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας δήλωσε:
«Τα μηνύματα που πήραμε από τους επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών και τους tour operators για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας είναι ελπιδοφόρα. Η πολύ καλή αυτή εικόνα οφείλεται στην εξαιρετική πορεία της καλοκαιρινής σεζόν που έφερε την Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς της Ευρώπης και όχι μόνο.
Για τους Γάλλους φέτος η χώρα μας είναι δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός με 23% αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2019. Η ισχυρή συμμαχία που αρχίσαμε να χτίζουμε από πέρυσι το φθινόπωρο αποδίδει καρπούς και πιστεύουμε ότι με τη συνεργασία όλων των δυνάμεων (αεροπορικές εταιρείες, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδόχοι, τοπική αυτοδιοίκηση, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) θα έχουμε και συνέχεια.
Με όλες μας τις δυνάμεις, κάνουμε τα πάντα για την ενίσχυση των τοπικών οικονομιών, των μικρών-μεσαίων επιχειρήσεων και της μέσης ελληνικής οικογένειας. Κάθε ημέρα που παρατείνεται η σεζόν, κάθε ευρώ παραπάνω που έρχεται από τον κάθε ταξιδιώτη, είναι κέρδος».
Ειδήσεις σήμερα
Tιμολόγια ρεύματος Οκτωβρίου: Χαμηλότερο κατά 25 % της ΔΕΗ – Η εικόνα στους υπόλοιπους προμηθευτές