Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα theestoday.gr, το τρένο έφτασε στη Θεσσαλονίκη, μετά από περίπου 6 ώρες και με καθυστέρηση 30 λεπτών. Το εν λόγω δρομολόγιο του intercity ξεκίνησε από την Αθήνα περίπου στις 10:30 το πρωί.
Τα συναισθήματα των περίπου 100 επιβατών ήταν ανάμεικτα, καθώς ήταν συγκρατημένα αισιόδοξοι εκτιμώντας πως δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου παρθενικού δρομολογίου.
Στο πρώτο βαγόνι ο Γιώργος Γεραπετρίτης – Δάκρυσε ο πρόεδρος του ΟΣΕ
Στο πρώτο δρομολόγιο με αναχώρηση από τον σταθμό Λαρίσης για Καλαμπάκα ταξίδεψαν σήμερα το πρωί ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain, θέλοντας να δώσουν το μήνυμα ότι οι μετακινήσεις είναι ασφαλείς εμψυχώνοντας το επιβατικό κοινό αλλά και τους εργαζομένους που έχουν ακόμη νωπές πληγές από την ανείπωτη τραγωδία της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.
Οι δηλώσεις Γεραπετρίτη
Ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε: «Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για την Βόρεια Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα με μια μικρή χρονική υστέρηση, καθώς είχε προγραμματιστεί για προχθές. Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας όσον αφορά στο σύνολο σχεδόν των αμαξοστοιχιών, απομένει ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο που θα ξεκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς τη διαδρομή για Κιάτο».
Στη συνέχεια ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και την Hellenic Train.
Εορταστικό ωράριο 2024: Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα; - Πότε θα ξεκινήσει;
«Η πολιτεία μετά το τραγικό δυστύχημα ανέδειξε τρία σημαντικά ζητήματα τα οποία οφείλουμε να αποδεχθούμε και να πολεμήσουμε για αυτά» είπε και συνέχισε:
«Το πρώτο είναι να πέσει άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος και να αναδειχθούν οι ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν. Το δεύτερο να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια. Το τρίτο είναι η ανάταξη τους επιπέδου ασφάλεια των σιδηρόδρομων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο».
Πώς θα κινούνται τα τρένα
Με το νέο σχεδιασμό η ταχύτητα του τρένου σε κάθε αμαξοστοιχία του intercity θα βρίσκονται 2 μηχανοδηγοί και ένας συνοδός. Το όριο ταχύτητας πριν ήταν τα 160 χιλιόμετρα, ενώ τώρα δεν θα υπερβαίνει τα 80 έως 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα θα υπάρχουν στις θέσεις τους δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, θα γίνονται για αρχή περιορισμένα δρομολόγια.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 εντάσσονται το δεύτερο ΙC Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λιανοκλάδι-Αθήνα.
–Τη Μεγάλη Τρίτη 11 Απριλίου 2023 προστίθεται το τρίτο IC Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό αρχικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων, ενώ από τις 7 Απριλίου θα εκτελούνται 2 ζεύγη δρομολογίων και 3 ζεύγη δρομολογίων από τις 11 Απριλίου.
Ειδικότερα, σήμερα τα δρομολόγια έχουν ως εξής:
Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08
Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
- Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28
- Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45
Υπενθυμίζεται ότι παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές της Helllenic Train σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, για την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 είναι προγραμματισμένα τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λιανοκλάδι-Αθήνα, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν και τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.
Τα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται είναι:
- Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο
- Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο
- Άνω Λιόσια – Κάντζα
- Αθήνα – Χαλκίδα
- Προαστιακός Πάτρας
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
- Ικόνιο- Θριάσιο – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (εμπορευματικό)
- Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας -Προμαχώνας
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (εμπορευματικό).
Συναισθηματικά φορτισμένοι οι μηχανοδηγοί
«Έχω γλιτώσει από σιδηροδρομικό δυστύχημα το ’68, και για αυτόν τον λόγο αποφάσισα να ασχοληθώ με το σιδηροδρομικό. Είχα ορκιστεί από τότε να μην ξανασυμβεί, αλλά δεν μπόρεσα να το γλιτώσω», αναφέρει ο κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε πλέον είναι να εμπιστευτεί και πάλι ο κόσμος το τρένο, αλλά και να διαβεβαιώσουμε ότι δεν θα ξανασυμβεί. Αυτό θέλω να κάνω εγώ, με όση δύναμη έχω. Έχουμε πολύ δουλειά το 2023, αλλά πρέπει να τους διαβεβαιώσουμε όλους ότι δεν θα ξαναγίνει τίποτα» προσθέτει. Παράλληλα, ο ίδιος επεσήμανε πως θεώρησε χρέος του σήμερα να είναι δίπλα στους μηχανοδηγούς, στο πρώτο ταξίδι μετά την τραγωδία, τονίζοντας πως «όλα πήγαν καλά».
Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, όσο προχωρούν τα έργα για τη σηματοδότηση, τόσο θα ανεβαίνουν οι ταχύτητες και έτσι θα αυξάνονται και τα δρομολόγια. «Ο φωτισμός σε Τέμπη και Πλαταμώνα είναι πλήρης και το δίκτυο υδροδότησης και πυρόσβεσης σε πλήρη λειτουργία. Υπάρχουν (έξοδοι) που ελέγχονται πλήρως από συστήματα συναγερμού και κάμερες ενώ υπάρχει και ραδιοεπικοινωνία σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Αυτά είναι αρκετά για αρχή για να διασφαλίσουμε όταν ένα τρένο που κυκλοφορεί με μειωμένη ταχύτητα, να τρέξουμε όλο αυτό το διάστημα μέχρι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα».
«Αυτοί έχασαν ότι πιο αγαπημένο στον κόσμο, τι μπορώ να τους πω εγώ; Πώς μπορώ να απαλύνω τον πόνο τους… Όλοι οι μηχανοδηγοί και εγώ είμαστε φορτισμένοι. Περάσαμε από ένα σημείο που πριν από ένα μήνα χάθηκαν ψυχές» κατέληξε.
Τέμπη: Επιζώντες της τραγωδίας μοίρασαν στην μνήμη των θυμάτων φυλλάδια – «Όλοι είχαν ένα όνομα – Δεν σέβονται τους νεκρούς»
Περιμένοντας το επιβατικό τρένο από την Αθήνα, που ξαναμπήκε στις ράγες μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ο Άγγελος Τσιαμούρας, ο οποίος έσωσε 10 άτομα και ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, όπου έχασε την γυναίκα του, μοίραζαν φυλλάδια με τα ονόματα των 57 νεκρών.
Τέμπη: «Όλοι είχαν ένα όνομα – Δεν σέβονται τους νεκρούς»
«Ήρθαμε εδώ να μπορέσουμε κάποια φυλλάδια τα οποία μιλούν για τον κάθε άνθρωπο προσωπικά. Δεν ήταν απλά 57 άτομα. Ήταν ο Ιορδάνης, η Αναστασία, ο Δημήτρης… Όλοι είχαν όνομα. Αλλά είναι τα 57 δικά μας παιδιά. Αισθάνομαι άσχημα, δεν έχουν περάσει καν 40 μέρες. Τα τρένα ξεκίνησαν κανονικά, ενώ δεν είναι ασφαλή. Δεν έγιναν αυτά που έπρεπε. Δεν σέβονται τους νεκρούς» συγκλονίζει ο Άγγελος.
«Θυμό, αγανάκτηση και απογοήτευση γιατί βλέπουμε το δέντρο –το συγκεκριμένο δυστύχημα- και δεν βλέπουμε το δάσος, δηλαδή όλους τους υπεύθυνους» είπε από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντινίδης.
Ειδήσεις σήμερα
Πέθανε σε ηλικία 81 ετών η τραγουδίστρια Ρένα Κουμιώτη