Από την πλευρά τους οι οδηγοί ταξί υποστηρίζουν πως τα πειρατικά ταξί είναι παράνομα και εκφράζουν την ανησυχία τους για το μεροκάματό τους .
Το απόγευμα της Πέμπτης, το Σωματείο Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο ΕΡΜΗΣ», με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατήγγειλε τέτοια περιστατικά. «Θα πρέπει οι ενέργειες να είναι συντονισμένες και να πληρώσουν όσοι παρανομούν», σημειώνεται μεταξύ άλλων στη σχετική ανάρτηση.
Πώς δρουν τα πειρατικά ταξί στη Θεσσαλονίκη
Μιλώντας στο thestival ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο ΕΡΜΗΣ», Κλήμης Λεοντιάδης, το φαινόμενο αυτό παρατηρείται εδώ και αρκετό καιρό, έχει ωστόσο ενταθεί ανησυχητικά το τελευταίο διάστημα, λόγω και την αύξησης του τουρισμού.
«Υπάρχουν εφαρμογές στο διαδίκτυο, οι οποίες καλούν ανθρώπους που έχουν ΙΧ να έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν κόσμο μέσα στην πόλη, να κάνουν δηλαδή την δουλειά του ταξί», αναφέρει ο κ. Λεοντιάδης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου, μέσω αυτής της εφαρμογής αρκετοί είναι εκείνοι που μεταφέρουν επιβάτες με τα ΙΧ τους ως ταξιτζήδες. «Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι κάτι τέτοιο είναι παράνομο, τα δρομολόγια αυτά δεν μπορούν να ανήκουν σε τέτοιες εφαρμογές. Οι αστικές μεταφορές πρέπει να γίνονται μόνο από ταξί», τονίζει και προσθέτει πως πέραν του παράνομου της δραστηριότητας, δεν υπάρχει καμία ασφάλιση και καμία κάλυψη και για τους επιβάτες.
Επισημαίνει δε πως στις περισσότερες περιπτώσεις, το αντίτιμο που καλείται να πληρώσει ο επιβάτης, δεν είναι χαμηλότερο από αυτό που θα πλήρωνε σε ένα ταξί. Όπως λέει ο πρόεδρος του Σωματείου, για ένα δρομολόγιο από το κέντρο προς το αεροδρόμιο, το κόστος είναι κοντά στα 25 ευρώ, τη στιγμή που μέσω της εφαρμογής μπορεί να ανέλθει στα 26.
Πώς λειτουργούν οι εφαρμογές αυτές στη Θεσσαλονίκη
Όπως εξηγεί ο κ. Λεοντιάδης, υπάρχουν αρκετές τέτοιες διαδικτυακές εφαρμογές μέσω των οποίων κανονίζονται δρομολόγια επιβατών από ΙΧ, ωστόσο μία από αυτές φαίνεται να κερδίζει έδαφος.
Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στη Ρόδο
Στη συγκεκριμένη εφαρμογή, ο υποψήφιος ιδιοκτήτης οχήματος αφού εγγραφεί και δηλώσει το όχημα που μπορεί να διαθέσει για τα δρομολόγια, στη συνέχεια λαμβάνει ειδοποιήσεις από τους χρήστες αυτής για τους προορισμούς που επιθυμούν να μεταβούν.
Σύμφωνα μάλιστα με τις προδιαγραφές της, ο «ταξιτζής» μπορεί να κάνει προσφορά τιμής καθώς και κάποιων υπηρεσιών που ενδεχομένως προσφέρει στο όχημά του, όπως για παράδειγμα wi-fi ή και… δωρεάν αναψυκτικά.
Από την άλλη, ο χρήστης της εφαρμογής αφού καταχωρήσει το δρομολόγιο που επιθυμεί στην εφαρμογή, με αφετηρία και τελικό προορισμό, στη συνέχεια λαμβάνει προσφορές από τα διαθέσιμα οχήματα που μπορούν να τον εξυπηρετήσουν, ενώ μπορεί να δηλώσει και πόσα χρήματα προσφέρει ο ίδιος για το δρομολόγιο που επιθυμεί.
«Στην Ελλάδα, ό,τι λειτουργεί με ταξί, είναι νόμιμο. Ό,τι λειτουργεί με Ιδιωτικής Χρήσης όχημα, είναι παράνομο», τονίζει ο κ. Λεοντιάδης και προσθέτει πως «το μεταφορικό έργο σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται αποκλειστικά και μόνο από ταξί».
Προσθέτει επίσης πως οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί ταξί εκφράζουν κραυγή αγωνίας, αφού αγωνιούν για το μεροκάματό τους, τη στιγμή μάλιστα που ήδη ο κλάδος τους βιώνει δύσκολες τιμές και λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα, αλλά και της γενικότερης ακρίβειας που έχει περιορίσει τα δρομολόγια με ταξί.
Όπως δηλώνει στο thestival.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο ΕΡΜΗΣ», Κλήμης Λεοντιάδης, έχουν γίνει ήδη όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου οι περιπτώσεις αυτές να λάβουν τη νομική οδό. Παράλληλα, η διοίκηση του Σωματείου έχει επικοινωνήσει με όλους τους αρμόδιους προκειμένου να ενταθούν οι έλεγχοι, κυρίως στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», προκειμένου να περιοριστούν τέτοια φαινόμενα.
Ειδήσεις σήμερα
Φονικό στην Χαλκιδική: Αποσωληνώθηκε το 8χρονο αγοράκι – Θα υποβληθεί σε νέες επεμβάσεις