Τονίζει ακόμη πως τη στιγμή που έγινε η κλήση το διαθέσιμο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ Θάσου, παρέδιδε επείγον περιστατικό αγγειακού εγκεφαλικού στο Κέντρo Υγείας Πρίνου.
Η πλήρης ανακοίνωση του ΕΚΑΒ
Σε συνέχεια δημοσιευμάτων αναφορικά με το περιστατικό θανάτου αλλοδαπής τουρίστριας σε παραλία της θάσου και των αναφορών περί πενηντάλεπτης καθυστέρησης της άφιξης του ασθενοφόρου, το ΕΚΑΒ διευκρινίζει τα εξής:
Βάσει των επίσημων καταγεγραμμένων στοιχειών του Τομέα ΕΚΑΒ Θάσου, στις 27 Ιουνίου 2023 στις 11:45 το πρωί το τηλεφωνικό κέντρο του 166 δέχθηκε κλήση από τη περιοχής της παραλίας Αστρίδας Θάσου, σχετικά με περιστατικό πνιγμού γυναίκας με αναφερομένη μη ύπαρξη ζωτικών σημείων.
Η κλήση διαβιβάστηκε άμεσα στο διαθέσιμο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ Θάσου, του οποίου το πλήρωμα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή παρέδιδε επείγον περιστατικό αγγειακού εγκεφαλικού στο Κέντρo Υγείας Πρίνου. Εντός λίγων λεπτών το ασθενοφόρο αναχώρησε από το Κέντρο Υγείας Πρίνου όπου και αφίχθη στο σημείο του συμβάντος στη παραλία Αστρίδας (επαρχιακό οδικό δίκτυο απόστασης 35 χλμ) σε τριάντα δύο (32) λεπτά.
Στο σημείο του συμβάντος βρισκόταν και ιδιώτης ιατρός, ο οποίος αφού παρείχε ιατρικές πρώτες βοήθειες αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) διαπίστωσε το θάνατο της άτυχης τουρίστριας.
Θα πρέπει να αναφερθεί πως ο Τομέας ΕΚΑΒ Θάσου αποτελεί έναν εκ των Τομέων του ΕΚΑΒ στη χώρα, που όπως έχει ήδη εξαγγελθεί από τη Κυβέρνηση, θα ενισχυθούν τις προσεχείς ημέρες με προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Θάσος: Η θέση του προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Καβάλας
Από πλευράς του, ο Κώστας Τσιτσιλικάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Καβάλας, εξηγεί πως υπάρχει γενικά ένα ασθενοφόρο και σε άλλες περιπτώσεις, «ένα άλλο… μισό. Ένας διασώσης που με έναν γιατρό του Κέντρου Υγείας εξυπηρετούν δεύτερες περιπτώσεις, κάτι που δεν είναι το σωστό».
Σύμφωνα με τον ίδιο, που μίλησε στην εκπομπή «Ανοιχτή Επικοινωνία» του OPEN, ήταν μία κυρία που έκανε μπάνιο και μόλις βγήκε κατέρρευσε. Το μοναδικό ασθενοφόρο που υπήρχε, εκείνη τη στιγμή διακόμιζε άλλο περιστατικό με αποτέλεσμα να υπάρξει αυτή η καθυστέρηση. Δηλαδή «από περίπου την ίδια περιοχή που έγινε αυτό το συμβάν είχαμε κληθεί νωρίτερα να παραλάβουμε κάποιο παθολογικό περιστατικό».
Έλληνες μαθητές: Όλη ημέρα στο κινητό, αλλά χαμηλές ψηφιακές επιδόσεις
«Με το που ενημερώθηκαν για την τουρίστρια, με το που παρέδωσαν το προηγούμενο, ξεκίνησαν αμέσως», πρόσθεσε ο ίδιος και γνωστοποίησε ότι πρόκειται για απόσταση 30-35 χλμ. που σημαίνει περίπου 25′.
«Η όλη καθυστέρηση προέκυψε φυσικά γιατί υπήρχε μόνο ένα ασθενοφόρο», τόνισε.
12 εργαζόμενοι για όλα τα περιστατικά
Στη θέση δεν υπάρχει ούτε μηχανή διασωστών. Υπήρχε πριν τον κορονοϊό αλλά δεν μπορούσε να στελεχωθεί σε όλες τις βάρδιες, σύμφωνα με τον κ. Τσιτσιλικάκη.
Ειδικότερα, αυτή τη στιγμή υπηρετούν οκτώ διασώστες εκ των οποίων οι δύο είναι επικουρικό προσωπικό, οι δύο με μετακίνηση και οι τέσσερις μόνιμοι και υπάρχουν και τέσσερις εργαζόμενοι στο Κέντρο Υγείας.
«Δηλαδή 12 εργαζόμενοι προσπαθούν καθημερινά να βγάλουν όσο το δυνατόν περισσότερες βάρδιες και να καλύψουν τα περιστατικά», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ.
Τέλος, ο ίδιος επισημαίνει ότι το πρόβλημα υπήρχε αλλά «κρύφτηκε κάτω από το χαλί» λόγω κορονοϊού και ήρθε ξανά στην επιφάνεια τώρα που επέστρεψαν οι τουρίστες.
Σοβαρό τροχαίο στη Θεσσαλονίκη: Λεωφορείο έπεσε σε πάνω από 10 αυτοκίνητα [εικόνες]