Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», η εκπαίδευση του σταθμάρχη της Λάρισας διήρκησε από το 1/8/2022 έως 23/1/2023.
Στις 23, 24 και 25 Ιανουαρίου ο σταθμάρχης δίνει εξετάσεις που αφορούν στην κυκλοφορία των συρμών, την ηλεκτροκίνηση κα τα συστήματα GSMR, δηλαδή το σύστημα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και ETCS, που είναι το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών.
Στις 26 Ιανουαρίου 2023 ο σταθμάρχης έχει κανονικά βάρδια ως σταθμάρχης, πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων, και στις 28 Φεβρουαρίου 2023 έγινε το δυστύχημα με την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 24 Ιανουαρίου ο σταθμάρχης είχε βγάλει φωτογραφία με πέντε ακόμη άτομα και λέει ότι τελειώσανε και πιστοποιηθήκανε.
Τέμπη: Συνεδριάζει για πρώτη φορά το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων
Εν μέσω έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης στη σκιά της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών, συνεδριάζει για πρώτη φορά σήμερα Σάββατο (18/3/2023), στις 10 το πρωί, το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων, προκειμένου να υπάρξει συντονισμός όλων των δράσεων που αφορούν στη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων.
Έδρα του Συντονιστικού Κέντρου, το οποίο συγκροτήθηκε εχθές, είναι η αίθουσα διαχείρισης κρίσεων του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών του ΟΣΕ.
Στην πρώτη αυτή συνεδρίαση θα συμμετέχουν ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, εκπρόσωποι του ΟΣΕ, του πυροσβεστικού σώματος, της ΕΛΑΣ, του ΕΚΑΒ και της Hellenic Train.
Μετά την λήξη της συνεδρίασης θα ακολουθήσουν δηλώσεις.
Τέμπη: Βαριές κατηγορίες για σταθμάρχες και επιθεωρητή
Βαριές οι κατηγορίες για τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή του ΟΣΕ που ζήτησαν, και πήραν, προθεσμία για να απολογηθούν μετά την παρουσία τους στον ειδικό εφέτη ανακριτή. Πολιτική θύελλα για το πόρισμα της ΡΑΣ. Επιθετικές ανακοινώσεις από Νέα Δημοκρατία και ΟΣΕ.
Αμίλητοι και ανέκφραστοι βγήκαν από το γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή οι δύο σταθμάρχης και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που κλήθηκαν να απολογηθούν για τη μοιραία βάρδια της νύχτας της τραγωδίας στα Τέμπη. Όλοι τους είναι αντιμέτωποι με πολύ βαριές κατηγορίες, με τον επιθεωρητή να μην δίνει καμία απάντηση στα πολλά ερωτήματα που του έκαναν οι εκπρόσωποι του Τύπου έξω από το δικαστικό μέγαρο Λάρισας.
Οι ευθύνες, όμως, που τον βαραίνουν είναι ήδη πολλές και θα κληθεί να δώσει απαντήσεις στις 30 Μαρτίου, καθώς τότε εκπνέει η προθεσμία που πήρε για να προετοιμάσει την απολογία του. Το γιατί μπήκε μόνος του σε νυχτερινή βάρδια ένας άπειρος σταθμάρχης, είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που θα κληθεί να απαντήσει. «Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση το τεκμήριο αθωότητας να μετατρέπεται σε τεκμήριο ενοχής», είπε μεταξύ άλλων ο συνήγορος του επιθεωρητή, Γιάννης Γλύκας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, ο επιθεωρητής επιμένει πως μέχρι τις 23:00 είχε προβλέψει τρεις σταθμάρχες στη βάρδια. Αυτό δεν συνέβη, καθώς οι δύο σταθμάρχες που εμφανίστηκαν επίσης την Παρασκευή (17/3) στο γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή, είχαν αποχωρήσει τουλάχιστον 40 λεπτά νωρίτερα από τη βάρδια. Αυτό ισχυρίστηκε και ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει προφυλακιστεί, ενώ στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής έγινε διόρθωση με μπλάνκο στις ώρες αποχώρησης. Για την παραποίηση στο βιβλίο, άλλωστε, αναμένεται να υπάρξει και συμπληρωματική ποινική δίωξη. Ο συμβασιούχος σταθμάρχης, πάντως, υποστηρίζει πως αποχώρησε κανονικά στην ώρα του, κάτι που επεσήμανε και η συνήγορός του, Σοφία Αποστολάκη αναφέροντας «δούλευε 8ωρο», εξερχόμενο του δικαστικού μεγάρου Λάρισας.
Οι τρεις τους, σε κάθε περίπτωση, κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος όπως επίσης για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή. Οι συνήγοροι των τριών κατηγορουμένων ανέφεραν πως θα καταθέσουν υπομνήματα, με τους σταθμάρχες να παίρνουν προθεσμία μέχρι την επόμενη Παρασκευή (24/3).
Πολιτική θύελλα για το πόρισμα της ΡΑΣ που ζητά ανάκληση σταθμαρχών
Την ίδια ώρα, έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί από το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Σε αυτό γίνονται αναφορές για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών αλλά και την ανάγκη ακόμα και για ανάκλαση όλης της σειράς που είχε εκπαιδευτεί μαζί με τον 59χρονο που έχει ήδη προφυλακιστεί. Στο πόρισμα απάντησε με επιθετική ανακοίνωση ο ΟΣΕ, αναφέροντας πως η ΡΑΣ γνώριζε και είχε δώσει έγκριση για τη διαδικασία της εκπαίδευσης των σταθμαρχών.
Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία για το θέμα. «Πρόκειται για την Αρχή, που αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα, τη χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά. Με πρόταση Σπίρτζη, παρά τις έντονες αντιρρήσεις της Βουλής, τοποθέτησαν στη θέση της Προέδρου, πρόσωπο που δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.